Διερεύνηση των απόψεων και των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία: Η περίπτωση των εκπαιδευτικών Δημοτικών Σχολείων Δήμου Νέας Προποντίδας (Master thesis)

Ιορδανίδου, Φωτεινή


Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων και των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν σε Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Νέας Προποντίδας κατά το σχολικό έτος 2019-2020 σχετικά με την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Ε.Π.Α.). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2020 σε δείγμα 109 εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων με τη χρήση ανώνυμου γραπτού ερωτηματολογίου, που δημιουργήθηκε από την ίδια την ερευνήτρια με βάση τη σχετική βιβλιογραφία. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα SΡSS. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί κατέχουν σε ικανοποιητικό βαθμό την έννοια της αειφορίας, ωστόσο εκφράζουν την επιθυμία τους να επιμορφωθούν τόσο σε επίπεδο γνώσεων όσο και ικανοτήτων, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν αποτελεσματικά προγράμματα για την Ε.Π.Α. Επίσης οι εκπαδευτικοί επιθυμούν το επιμορφωτικό πρόγραμμα να είναι ταχύρρυθμο εντός του σχολείου στην έναρξη του σχολικού έτους από τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ). Αναφορικά με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά της επιμόρφωσης επιθυμούν τα βιωματικά εργαστήρια και αξιοποίηση βιωματικών και συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών. Τέλος οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι η Ε.Π.Α. μπορεί αφενός να διαπλάσει τους μαθητές/τριες ως αυτόνομους και ενεργούς πολίτες, που θα είναι ικανοί να συνδημιουργούν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας και αφετέρου να διαμορφώσει φιλοπεριβαλλοντικές απόψεις, στάσεις και συμπεριφορές μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Τέλος οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι η Ε.Π.Α θα πρέπει όχι μόνο να συνεχιστεί αλλά και να ενδυναμωθεί. Η χρησιμότητα της παρούσας έρευνα έγκειται στο γεγονός ότι τα ευρήματά της δύνανται να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό αποτελεσματικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για την Ε.Π.Α
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής - Τμήμα Γεωπονίας
Keywords: Εκπαίδευση για το Περιβάλλον;Εκπαίδευση Ενηλίκων;Επιμορφωτικές ανάγκες;Αειφορία;Επιμόρφωση εκπαιδευτικών;Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση;Νέα Προποντίδα
Description: Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής - Τμήμα Γεωπονίας, 2020 (α/α 11931)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16133
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Submission Date: 2023-09-08T11:12:13Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής - Τμήμα Γεωπονίας
Publication date: 2020-06-26
Bibliographic citation: Ιορδανίδου,Φ. (2020). Διερεύνηση των απόψεων και των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία: Η περίπτωση των εκπαιδευτικών Δημοτικών Σχολείων Δήμου Νέας Προποντίδας (Μεταπτυχιακή εργασία). ΔΙΠΑΕ
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη διερεύνηση των απόψεων και των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που υπηρετούν σε Δημοτικά Σχολεία του Δήμου Νέας Προποντίδας κατά το σχολικό έτος 2019-2020 σχετικά με την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Ε.Π.Α.). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο του 2020 σε δείγμα 109 εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων με τη χρήση ανώνυμου γραπτού ερωτηματολογίου, που δημιουργήθηκε από την ίδια την ερευνήτρια με βάση τη σχετική βιβλιογραφία. Η στατιστική επεξεργασία των δεδομένων έγινε με το πρόγραμμα SΡSS. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί κατέχουν σε ικανοποιητικό βαθμό την έννοια της αειφορίας, ωστόσο εκφράζουν την επιθυμία τους να επιμορφωθούν τόσο σε επίπεδο γνώσεων όσο και ικανοτήτων, ώστε να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν αποτελεσματικά προγράμματα για την Ε.Π.Α. Επίσης οι εκπαδευτικοί επιθυμούν το επιμορφωτικό πρόγραμμα να είναι ταχύρρυθμο εντός του σχολείου στην έναρξη του σχολικού έτους από τα Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΚΕΑ). Αναφορικά με τα επιθυμητά χαρακτηριστικά της επιμόρφωσης επιθυμούν τα βιωματικά εργαστήρια και αξιοποίηση βιωματικών και συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών. Τέλος οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι η Ε.Π.Α. μπορεί αφενός να διαπλάσει τους μαθητές/τριες ως αυτόνομους και ενεργούς πολίτες, που θα είναι ικανοί να συνδημιουργούν το μέλλον με όρους περιβαλλοντικής και κοινωνικής αειφορίας και αφετέρου να διαμορφώσει φιλοπεριβαλλοντικές απόψεις, στάσεις και συμπεριφορές μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών. Τέλος οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι η Ε.Π.Α θα πρέπει όχι μόνο να συνεχιστεί αλλά και να ενδυναμωθεί. Η χρησιμότητα της παρούσας έρευνα έγκειται στο γεγονός ότι τα ευρήματά της δύνανται να αξιοποιηθούν στο σχεδιασμό αποτελεσματικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για την Ε.Π.Α
Thehereby dissertation aims to research the opinions and the educational needs of the teachers of Primary Education serving in Primary Schools of the Municipality of NeaPropontida during the school year 2019-2020 with reference to the Education for Environment and Sustainability (E.E.S.). The research was conducted in January 2020 in a specimen of 109 educators of all specialties with the use of an anonymous written questionnaire, created by the researcher herself according to the relevant bibliography. The statistic processing of data was performed with the SPSS programme. The results of the research showed that the participating educators are acquainted with the sense of sustainability to a satisfactory point, however, they express their desire to be further trained and instructed as far as their knowledge and their skills are concerned, so as to acquire the ability to plan and actualise effective programmes about the E.E.S. Furthermore, the educators would like to attend a fast-paced educational course, organized by the Educational Centres on Sustainability, in the school premises at the beginning of the school year. As far as the desired characteristics of their training, they show a preference towards experiential workshops and the beneficialuse of the experiental and participatory educational techniques. Finally, the educators consider that the E.E.S. can help to mould the students into autonomous and active citizens, able to pave the future in tandem in terms of environmental and social sustainability on the one hand and on the other it can help to form environmentally friendly opinions, attidudes and behaviours on behalf of students and educators. Last but not least, the educators believe that the E.E.S. should not only be continued but also reinforced. The usefulness of this research lies in the fact that its findings can be utilized in the planning of effective educational programmes on E.E.S.
Advisor name: Αγγελόπουλος, Σταμάτης
Examining committee: Αγγελόπουλος, Σταμάτης
Παυλούδη, Αλεξάνδρα
Τσαντόπουλος, Γεώργιος
Publishing department/division: Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής - Τμήμα Γεωπονίας
Publishing institution: ihu
Number of pages: 109 σελ.
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/16133
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.