Η ικανοποίηση των χρηστών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. Μελέτη περίπτωσης για τη βιβλιοθήκη του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης (Bachelor thesis)

Μουροπούλου, Παρασκευή


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜουροπούλου, Παρασκευήel
dc.date.accessioned2023-04-11T12:33:19Z-
dc.date.available2023-04-11T12:33:19Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15633-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών- Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, 2020 (α/α 11985)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιών βιβλιοθηκών βιβλιοθήκη Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκηςel
dc.subjectΑκαδημαϊκές βιβλιοθήκεςel
dc.subjectΙκανοποίηση χρηστών ακαδημαϊκών βιβλιοθηκώνel
dc.subjectΒιβλιοθήκη Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκηςel
dc.subjectΔιαδίκτυοel
dc.subjectΗλεκτρονικοί υπολογιστέςel
dc.titleΗ ικανοποίηση των χρηστών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. Μελέτη περίπτωσης για τη βιβλιοθήκη του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκηςel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.secondaryTitleThe satisfaction of the users of academic libraries from the quality of the offered services. A case study of the library of A.T.E.I. of Thessalonikien
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary11985-
heal.dateAvailable2023-04-11T12:34:19Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Κοινωνικών Επιστημών- Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
heal.publicationDate2020-07-16-
heal.bibliographicCitationΜουροπούλου, Π. (2020). Η ικανοποίηση των χρηστών από την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. Μελέτη περίπτωσης για τη βιβλιοθήκη του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης (Πτυχιακή εργασία) . ΔΙΠΑΕel
heal.abstractΟι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες, ως κόμβοι πρόσβασης στην επιστημονική γνώση, αποτελούν ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα για τα Ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και για την τοπική κοινωνία, αφού εξυπηρετούν τις ερευνητικές ανάγκες τόσο του προσωπικού και των φοιτητών των ιδρυμάτων αυτών όσο και του ευρύτερου κοινού. Λόγω του σημαντικού τους αυτού ρόλου αποτελεί παράγοντα ιδιαίτερου ερευνητικού ενδιαφέροντος η διερεύνηση των παραγόντων της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρουν και η σχέση της ποιότητας των υπηρεσιών με την ικανοποίηση των χρηστών τους. Στο πλαίσιο της παρούσας εργασίας διενεργήθηκε έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου σε χρήστες της βιβλιοθήκης του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης εστιασμένη στην ποιότητα των υπηρεσιών και την ικανοποίησή τους από τη βιβλιοθήκη του Ιδρύματος. Βασικά ερωτήματα που επιχειρήθηκε να απαντηθούν είναι ο προσδιορισμός των παραγόντων της ποιότητας υπηρεσιών και ο έλεγχος ενός μοντέλου συσχέτισης της ποιότητας των υπηρεσιών με την ικανοποίηση των χρηστών, η επίδοση της βιβλιοθήκης σε κάθε ένα από τα στοιχεία ποιότητας που αναγνωρίστηκαν στο πλαίσιο της έρευνας καθώς και η επίδοση της βιβλιοθήκης, σύμφωνα με τις απόψεις των χρηστών της στους παράγοντες ποιότητας αυτούς. Η έρευνα διενεργήθηκε με τη συμμετοχή 152 χρηστών της βιβλιοθήκης και από τα αποτελέσματά της διαπιστώθηκε ότι οι κυριότεροι παράγοντες ποιότητας που αναγνωρίζουν ως σημαντικούς οι χρήστες της βιβλιοθήκης του Α.Τ.Ε.Ι. οι χρήστες της είναι το προσωπικό της βιβλιοθήκης, οι χώροι της και οι υπηρεσίες που προσφέρει και σε μικρότερο βαθμό η συλλογή της και οι άλλες υποστηρικτικές και εκπαιδευτικές υπηρεσίες της. Παράλληλα διαπιστώθηκε ότι οι χρήστες της βιβλιοθήκης είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την επίδοση του προσωπικού της βιβλιοθήκης και τους χώρους της αλλά όχι και από τους υπόλοιπους παράγοντες που διερευνήθηκαν, ενώ ταυτόχρονα φαίνεται να μην είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την επίδοση της βιβλιοθήκης του ιδρύματος σε σχέση με άλλες βιβλιοθήκες που χρησιμοποιούν. Επιπλέον διαπιστώθηκε ότι το προβλεπτικό μοντέλο που προκύπτει για την ικανοποίηση των χρηστών περιλαμβάνει τρείς στατιστικά σημαντικές μεταβλητές της ποιότητας των υπηρεσιών οι οποίες επιδρούν θετικά στην ικανοποίηση των χρηστών, το προσωπικό της βιβλιοθήκης, τους χώρους της βιβλιοθήκης και τη λειτουργικότητα των βασικών υπηρεσιών της οι οποίοι μπορούν να εξηγήσουν το 38,7% της συνολικής μεταβλητότητας της τιμής της ικανοποίησης των χρηστών. Από την έρευνα εξήχθησαν σημαντικά συμπεράσματα για τη σχέση της ποιότητας υπηρεσιών και την ικανοποίηση των χρηστών και ιδιαίτερα ότι η βιβλιοθήκη είναι σημαντικό να δώσει σημασία στον εμπλουτισμό της συλλογής της και στην ενημέρωση των χρηστών για τις υπηρεσίες που προσφέρονται ενώ παράλληλα θα πρέπει να μεριμνήσει για τη συνεχή εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη του προσωπικού το οποίο αποτελεί και τον σημαντικότερο παράγοντα ποιότητας που αναγνωρίζουν οι χρήστες της.el
heal.advisorNameΙωαννίδης, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΙωαννίδης, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΤμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησηςel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages89 σελ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΜΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΠΤΥΧΙΑΚΗ.pdfΠτυχιακή εργασία1.59 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15633
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.