Επιχειρηματικό πλάνο σε εκπαιδευτικό οργανισμό (Bachelor thesis)

Ορφανίδου, Ελένη/ Μιντιασβίλι, Σοφία


This thesis was developed within the framework of the undergraduate program “Organization Management, Marketing and Tourism” of the International Hellenic Univercity division of Thessaloniki (former Alexandrian Technological Educational Institute). The subject of diplomacy is to study a business development plan of a private educational organization called Corona College, which is ranked at the higher education level and provides undergraduate and postgraduate courses specializing in the management of tourist units and hospitality. The aim of the study is to examine the viability of the original idea of setting up a college to create a realistic growth plan over a five-year period. In particular, there is a detailed description of the vision and mission of the company, the historical development of the private education sector, current trends and external pressures from the economic, social, political environment where it operates. Also, reference is made to the legal environment, the conditions of establishment, the structure of the departments of the company and its staffing. Particular reference is made to the registration of competitors, and the practices they follow for their development. Then, it presents the company's strengths and opportunities as opposed to weaknesses and threats. Targeting and segmentation criteria are defined to create the competitive advantage over competitors and the choice of appropriate marketing strategies to be employed. The role of the company is twofold: on the one hand, to realize its vision for the creation of a college with high American standards that will enhance the students' professional prospects by equipping them with knowledge and skills and on the other hand to become a model international learning center in Greece. In the last part of the dissertation, all the financial data of the company are presented with financial statements for the purpose of a comparative study about the control and viability of the enterprise over a five-year period.  
Institution and School/Department of submitter: Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Keywords: Πρόγραμμα σπουδών;Ελλάδα;Εταιρεία;Φοιτητές;Εκπαιδευτικός οργανισμός;Επιχειρηματικό πλάνο
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού,2020 (11978)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15625
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publication date: 2020-07-16
Bibliographic citation: Ορφανίδου, Ε. , Μιντιασβίλι ,Σ. (2020). Επιχειρηματικό πλάνο σε εκπαιδευτικό οργανισμό ( Πτυχιακή εργασία). ΔΙΠΑΕ.
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή μελέτη εκπονήθηκε στα πλαίσια του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών του τμήματος διοίκησης οργανισμών, μάρκετινγκ και τουρισμού του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος του παραρτήματος της Θεσσαλονίκης(πρώην Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα) . Αντικείμενο της πτυχιακής είναι η μελέτη ενός επιχειρηματικού σχεδίου ανάπτυξης ενός ιδιωτικού εκπαιδευτικού οργανισμού με την ονομασία Corona College, το οποίο κατατάσσεται στην βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και παρέχει προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών με ειδίκευση στο τομέα της διοίκησης τουριστικών μονάδων και φιλοξενίας. Στόχος της μελέτης είναι να εξεταστεί κατά πόσο είναι βιώσιμη η αρχική ιδέα της ίδρυσης ενός κολλεγίου με στόχο την δημιουργία ενός ρεαλιστικού πλάνου ανάπτυξης σε βάθος πενταετίας. Πιο συγκεκριμένα γίνεται αναλυτική περιγραφή για το όραμα και την αποστολή της επιχείρησης, την ιστορική εξέλιξη του κλάδου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, τις σύγχρονες τάσεις καθώς και τις εξωτερικές πιέσεις που δέχεται από το οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό, περιβάλλον που δραστηριοποιείται. Επίσης, γίνεται αναφορά για το νομικό περιβάλλον τις προϋποθέσεις ίδρυσης, τη διάρθρωση των τμημάτων της εταιρείας και τη στελέχωση της από ανθρώπινο δυναμικό. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην καταγραφή των ανταγωνιστών, και τις πρακτικές που ακολουθούν για την ανάπτυξη τους. Εν συνεχεία παρουσιάζονται τα δυνατά σημεία και οι ευκαιρίες της επιχείρησης σε αντιδιαστολή με τις αδυναμίες και τις απειλές. Καθορίζονται τα κριτήρια στοχοποίησης, τμηματοποίησης για την δημιουργία του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος υπεροχής σε σχέση με τους ανταγωνιστές και η επιλογή των κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ (marketing mix) που θα επιστρατευτούν. Ο ρόλος της επιχείρησης είναι διττός: αφενός να πραγματώσει το όραμα του για την δημιουργία ενός κολλεγίου με υψηλές αμερικανικές προδιαγραφές που θα ενισχύσει την επαγγελματική προοπτική των φοιτητών εξοπλίζοντάς τους με γνώσεις και δεξιότητες, και αφετέρου να καταστεί ένα πρότυπο διεθνές κέντρο μάθησης στον Ελλαδικό χώρο. Στο τελευταίο μέρος της εργασίας γίνεται παράθεση όλων των οικονομικών στοιχείων της επιχείρησης με χρηματοοικονομικές καταστάσεις με σκοπό την συγκριτική μελέτη για τον έλεγχο και τη βιωσιμότητα της επιχείρησης σε βάθος πενταετίας
This thesis was developed within the framework of the undergraduate program “Organization Management, Marketing and Tourism” of the International Hellenic Univercity division of Thessaloniki (former Alexandrian Technological Educational Institute). The subject of diplomacy is to study a business development plan of a private educational organization called Corona College, which is ranked at the higher education level and provides undergraduate and postgraduate courses specializing in the management of tourist units and hospitality. The aim of the study is to examine the viability of the original idea of setting up a college to create a realistic growth plan over a five-year period. In particular, there is a detailed description of the vision and mission of the company, the historical development of the private education sector, current trends and external pressures from the economic, social, political environment where it operates. Also, reference is made to the legal environment, the conditions of establishment, the structure of the departments of the company and its staffing. Particular reference is made to the registration of competitors, and the practices they follow for their development. Then, it presents the company's strengths and opportunities as opposed to weaknesses and threats. Targeting and segmentation criteria are defined to create the competitive advantage over competitors and the choice of appropriate marketing strategies to be employed. The role of the company is twofold: on the one hand, to realize its vision for the creation of a college with high American standards that will enhance the students' professional prospects by equipping them with knowledge and skills and on the other hand to become a model international learning center in Greece. In the last part of the dissertation, all the financial data of the company are presented with financial statements for the purpose of a comparative study about the control and viability of the enterprise over a five-year period.  
Advisor name: Αβδημιώτης, Σπύρος
Examining committee: Αβδημιώτης, Σπύρος
Publishing department/division: Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publishing institution: ihu
Number of pages: 90 σελ.
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15625
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.