Αξιολόγηση και παρακίνηση προσωπικού σε τουριστικές επιχειρήσεις (Bachelor thesis)

Γκιόκα, Αντωνέτα


Η επιτυχία μιας επιχείρησης καθορίζεται από πολλούς παράγοντες. Ένας από τους ποιο σημαντικούς είναι το ανθρώπινο δυναμικό. Μέσα από αυτό καθορίζεται η πορεία και στόχοι της επιχείρησης. Η επιτυχημένη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού επιφέρει και τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η διοίκηση επιχειρήσεων έχει συνειδητοποιήσει σημαντικότητα της αποτελεσματικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού, γι αυτό άλλωστε αποτελεί ξεχωριστό τμήμα μέσα στην επιχείρηση που την επιμελούνται άτομα με ειδίκευση στον τομέα. Τα στελέχη του τμήματος αυτού, λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τον προγραμματισμό, την ανάπτυξη του προσωπικού, την επιλογή, ακόμα , καθορίζουν της αρμοδιότητες, τις εργασιακές σχέσεις των συναδέλφων. Είναι μια πολύπλευρη θέση εργασίας που απαιτεί ικανά άτομα. Επίσης, μεριμνά τους είναι η σωστή αξιοποίηση του προσωπικού, σωστές συνθήκες εργασίας και φυσικά την ικανοποίησή τους που συνδέεται άμεσα με τις ανάγκες τους. Είναι ένας τομέας υψηλού ανταγωνισμού, με πολλές απαιτήσεις και συνεχή εξέλιξη και εμπλουτισμός γνώσεων. Έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες σχετικά με τους τρόπους αποτελεσματικής διοίκησης. Το βασικότερο κομμάτι εστιάζει στην σωστή παρακίνηση και αξιολόγηση επίδοσης των εργαζομένων. Η γνώση και η πληροφορία σχετικά με τους εργαζόμενους , είναι ζωτικής σημασίας για το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού. Γνωρίζοντας τις ανάγκες του καθενός και αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι, δημιουργείται το κατάλληλο πλάνο και στρατηγικό σχέδιο ώστε να εναρμονιστεί το ανθρώπινο δυναμικό μεταξύ τους, αλλά και να λειτουργήσει με τις λιγότερες αρνητικές επιπτώσεις. Η αποτελεσματική παρακίνηση σημαίνει ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, βελτίωση συμπεριφοράς εργαζομένων σε συνδυασμό με τις ικανότητες τους επιφέρουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που ζητάει η επιχείρηση. Χωρίς καμία αμφιβολία είναι από τα ποιο σημαντικά τμήματα του ξενοδοχείου , αφού η γενική επίδοση και αποτελεσματικότητα, σχετίζεται άμεσα με το συγκεκριμένο τμήμα. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην παρακίνηση και αξιολόγηση των εργαζομένων . Στις θεωρίες που έχουν ειπωθεί από επιστήμονες, τεχνικές παρακίνησης και αξιολόγησης που οδηγούν στην αύξηση της αποδοτικότητας. Ειδικότερα γίνεται αναφορά στις τουριστικές ξενοδοχειακές μονάδες τους τρόπους αποτελεσματικής διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού μέσω της παρακίνησης και αξιολόγησης. Γίνεται αναφορά στις σωστή κατανομή αρμοδιοτήτων, η αντιμετώπιση μελλοντικών προκλήσεων. Ακόμα παρουσιάζονται οι τρόποι πρόβλεψης αναγκών τις επιχείρησης σε ανθρώπινο δυναμικό. Σημαντική αναφορά και ανάλυση της εκπαίδευσης προσωπικού και για την σημαντικότητα της επιχειρησιακής κουλτούρας και οργάνωσης. Η προσπάθεια που καταβάλλει το ανθρώπινο δυναμικό για να ικανοποίηση των αναγκών του προσωπικού της, συνεπώς να αυξήσει την επίδοση της επιχείρησης, μετράται από τον δείκτη επιχειρησιακής επίδοσης όπου αναλύεται στα επόμενα κεφάλαια. Σημαντικό ζήτημα του ανθρώπινου δυναμικού αποτελεί η παρακίνηση των εργαζομένων και φυσικά δεν θα μπορούσε να παραληφθεί από την παρούσα εργασία. Εμπλουτισμένη με θεωρίες παρακίνησης, ανάλυση, αντιμετώπιση προκλήσεων, ανάγκες προσωπικού, τρόποι διατήρησης παρακίνησης κλπ. Τέλος, στο θεωρητικό κομμάτι αναλύεται η αξιολόγηση απόδοσης και διαχείρισης προσωπικού. Θέτονται τα κριτήρια, οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν , καθώς και το επίπεδο χρησιμότητας του συστήματος αξιολόγησης. Στην συνέχεια παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της πρωτογενής έρευνας με τίτλο: «Ταξινόμηση συντελεστών ικανοποίησης και παρακίνησης των εργαζομένων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα». Στόχος της πτυχιακής εργασίας είναι η ανάλυση των θεωριών παρακίνησης και αξιολόγησης εργαζομένων συγκεκριμένα στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Μέσα από την παρουσίαση της οργανωτικής δομής ενός ξενοδοχείου και των αναγκών του, ο αναγνώστης κατανοεί την σημασία της αποτελεσματικής διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού μέσα από την εφαρμογή στοχευόμενης συμπεριφοράς και εδραίωση επιχειρησιακής κουλτούρας που αποσκοπούν στην επιτυχή απόδοση των εργαζομένων. Οι γνώσεις που αποκτάει ο αναγνώστης αφορούν τις ανάγκες ενός ξενοδοχείου και τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει. Επίσης υπάρχει εκτενής ανάλυση του τρόπου και στρατηγικές παρακίνησης και αξιολόγησης προσωπικού. Ακόμα, τονίζεται η σημασία εδραίωσης της κατάλληλης κουλτούρας και συμπεριφοράς στον εργασιακό χώρο. Τέλος, παρατίθεται πρωτογενής έρευνα σχετικά με τους συντελεστές ικανοποίησης και παρακίνησης των εργαζομένων σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Subject classification: Βιομηχανία φιλοξενίας -- Υπάλληλοι -- Αξιολόγηση των
Hospitality industry -- Employees -- Rating of
Τουρισμός
Tourism
Παρακίνηση υπαλλήλων
Employee motivation
Keywords: προσωπικό;staff;εργασιακές σχέσεις;industrial relations;τουριστικές επιχειρήσεις;tourism enterprises;ανάπτυξη;development;παρακίνηση;motivation
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων, 2019 (α/α 11523)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15453
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Πτυχιακή-Αντωνέτα Γκιόκα 2019.pdf598.51 kBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15453
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.