Ο ρόλος του διευθυντή στη διαχείριση των συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον. Η περίπτωση της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομού Πέλλας (Master thesis)

Στογιαννίδου, Μαρία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣτογιαννίδου, Μαρίαel
dc.date.accessioned2022-09-17T23:59:49Z-
dc.date.available2022-09-17T23:59:49Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15343-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία – Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2019 α.α 10823el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectδιευθέτηση συγκρούσεωνel
dc.subjectσυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectσχολικός διευθυντήςel
dc.subjectσχολική ηγεσίαel
dc.subjectconflict arrangementen
dc.subjectemotional intelligenceen
dc.subjectschool principalen
dc.subjectschool leadershipen
dc.titleΟ ρόλος του διευθυντή στη διαχείριση των συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον. Η περίπτωση της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομού Πέλλαςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationConflict managementen
heal.classificationΔιαχείριση συγκρούσεωνel
heal.classificationEducation, Secondary--Greece--Pella (Perfecture)en
heal.classificationΕκπαίδευση, Δευτεροβάθμια--Ελλάδα--Πέλλα (Νομός)el
heal.classificationHigh school principals--Greece--Pella (Perfecture)en
heal.classificationΔιευθυντές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης--Ελλάδα--Πέλλα (Νομός)el
heal.classificationSchool management and organizationen
heal.classificationΔιοίκηση και οργάνωση σχολείουel
heal.identifier.secondary10823-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-03-02-
heal.bibliographicCitationΣτογιαννίδου Μ. (2019). Ο ρόλος του διευθυντή στη διαχείριση των συγκρούσεων στο σχολικό περιβάλλον. Η περίπτωση της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης νομού Πέλλας (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΗ παρούσα μελέτη έχει ως θέμα της τη διευθέτηση των συγκρούσεων σε μια σχολική μονάδα, καθώς και το ρόλο του σχολικού διευθυντή σε αυτό το ζήτημα, με τη στάση που κρατάει απέναντι στους εκπαιδευτικούς, τον τρόπο που διευθύνει το σχολείο και τις αποφάσεις που λαμβάνει κατά την επίλυση συγκρούσεων. Το κομμάτι της συναισθηματικής νοημοσύνης επίσης αποτελεί σοβαρή παράμετρο σε ένα σχολείο, όταν γίνεται λόγος για την επίλυση συγκρούσεων, αφού βοηθάει τον κάτοχο να αντιλαμβάνεται καλύτερα τις ανάγκες των γύρω του. Έτσι, ξεκινώντας από μερικούς βασικούς ορισμούς, η εργασία περιγράφει στο πρώτο της κεφάλαιο την έννοια της σύγκρουσης, τους τύπους με τους οποίους μπορεί κανείς να τη συναντήσει τόσο σε ένα σχολείο όσο και γενικά σε κάποιο εργασιακό περιβάλλον, τις συνέπειες που μπορεί να έχει και τις τεχνικές προκειμένου να επιλυθεί αποτελεσματικά, κάνοντας παράλληλα αναφορά και στο σκέλος της συναισθηματικής νοημοσύνης του διοικούντος. Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται εισαγωγή στις σχολικές μονάδες και αναφορά πρωτίστως στο σχολικό κλίμα, της διοίκηση του σχολείου και την έννοια της ηγεσίας, μιας και η εργασία αφορά το ρόλο του διευθυντή. Αναφέρονται επίσης οι βασικότερες αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν συγκρούσεις, καθώς και ποιος είναι ο ρόλος του διευθυντή στη διεκπεραίωσή τους. Επιπλέον, παρουσιάζονται ορισμένες εμπειρικές μελέτες επάνω στη διαχείριση συγκρούσεων και αναλύονται σε βάθος οι στρατηγικές με τις οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν στο περιβάλλον του σχολείου. Τέλος, το δεύτερο κεφάλαιο περιλαμβάνει μεθόδους διαχείρισης συγκρούσεων από έναν σχολικό διευθυντή, τεχνικές αντιμετώπισης ανάλογα με τα αποτελέσματα που μπορεί να επιφέρουν και πώς αυτές επιλύονται όταν παρεμβαίνουν τρίτα πρόσωπα. Στο τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας παρουσιάζονται τα ερευνητικά αποτελέσματα και διατυπώνονται διάφοροι σχολιασμοί επί αυτών. Παρουσιάζεται πιο συγκεκριμένα το δείγμα της έρευνας, τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν και αυτά με τα οποία αναλύθηκαν τα αποτελέσματα που έδωσαν τα εργαλεία. Η εργασία κλείνει με τα συνολικά συμπεράσματα και τη βιβλιογραφία που χρησιμοποιήθηκε.el
heal.abstractThe present study includes almost every aspect concerning conflict management in a school unit, as well as the school principal’s role on this subject. He or she has an attitude towards the other staff, a way to manage the school unit and a few decisions to take when it comes to the conflict solving. The emotional intelligence issue composes a serious parameter, since it helps holder to better understand the people needs around him. So, starting over with a few basic definitions, the study describes in its first chapter the term of conflict, the forms someone can encounter it in a school environment, its consequences and the techniques used in order to solve a conflict effectively. At the end of the chapter, there arereferences concerning the emotional intelligence of a principal. In the second chapter of the study, an introduction to the school units takes place, primarily to the school environment, the school principal and the leadership term, since the study concerns the role the school-head plays. There are also mentions about a few major conflict causes, as well as the school-head role for their settlement. In addition, a few empirical studies are presented concerning the conflict management and an in-depth analysis of the strategies with which a conflict can be solved, takes also place. At the end of the second chapter, there are methods for conflict management used by school principals, dealing-with techniques according to the results extracted, as well as how conflicts are solved when third persons intervene. In the third and final chapter of the study, research results are presented while various annotations are made. More specifically, the research sample is presented, the tools used to gather the answers of those took part and finally, how these results were analyzed by statistical programs. The study closes with the all-around conclusions and the literature used during the theoretical description.en
heal.advisorNameΓεωργίου, Χρήστοςel
heal.committeeMemberNameΓεωργίου, Χρήστοςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages96 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15343
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.