Ο σχολικός εκφοβισμός σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες - Οι απόψεις των εκπαιδευτικών (Master thesis)

Μπολόλη, Ελισάβετ


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜπολόλη, Ελισάβετel
dc.date.accessioned2022-09-17T19:51:13Z-
dc.date.available2022-09-17T19:51:13Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15334-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία – Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2019 α.α 10821el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectσχολικός εκφοβισμόςel
dc.subjectθυματοποίησηel
dc.subjectμαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίεςel
dc.subjectαπόψεις εκπαιδευτικώνel
dc.subjectschool bullyingen
dc.subjectvictimizationen
dc.subjectstudents with learning disabilitiesen
dc.subjecteducators’ viewen
dc.titleΟ σχολικός εκφοβισμός σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες - Οι απόψεις των εκπαιδευτικών-
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationBullying in schoolsen
heal.classificationΕκφοβισμός στα σχολείαel
heal.classificationLearning disabled childrenen
heal.classificationΠαιδιά με μαθησιακές δυσκολίεςel
heal.classificationEducators--Attitudesen
heal.classificationΕκπαιδευτικοί--Στάσειςel
heal.identifier.secondary10821-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-03-03-
heal.bibliographicCitationΜπολόλη Ε. (2019). Ο σχολικός εκφοβισμός σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες - Οι απόψεις των εκπαιδευτικών (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΣκοπός: Η παρούσα ερευνητική εργασία αποβλέπει στη διερεύνηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού σε παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το φαινόμενο. Υλικό–Μέθοδος: Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 153 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι, απαντώντας σε ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς, έδωσαν καθοριστικές απαντήσεις, που οδήγησαν σε σημαντικά ευρήματα. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε αποτελείται από δύο ερωτηματολόγια των κυρίων Καραδήμα (2013) και Τσιρικούδη (2005) και εμπεριέχει τέσσερις ενότητες που εξετάζουν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού γενικότερα, καθώς και τον σχολικό εκφοβισμό σε μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Αποτελέσματα: Από τα δεδομένα της έρευνας σκιαγραφείται το προφίλ του θύτη και του θύματος, με τον θύτη να σημειώνει υψηλά ποσοστά θυμού και ανησυχιών και το θύμα να εμφανίζει χαμηλή αυτοεκτίμηση, Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και πιο συγκεκριμένα Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Το εύρημα αυτό επιβεβαιώνει ότι τα παιδιά με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες είναι σε κάποιο βαθμό ευάλωτα στον σχολικό εκφοβισμό, κυρίως λόγω της κοινωνικής απομόνωσης και της παθητικής τους συμπεριφοράς, όπως διαπιστώθηκε. Ακόμα, βρέθηκε ότι ο εκφοβισμός έχει σοβαρό αντίκτυπο στην ψυχολογία, στην σχολική και κοινωνική ζωή των παιδιών αυτών. Ωστόσο, φαίνεται ότι το φαινόμενο αυτό ανησυχεί τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι νιώθουν ευθύνη για την πρόληψη και την αντιμετώπιση του εκφοβισμού στο σχολείο. Συμπεράσματα: Βασικό συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν ότι οι μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν μία ευάλωτη κοινωνική ομάδα για θυματοποίηση και νιώθουν την ευθύνη για την προστασία των μαθητών αυτών, αλλά και όλων των μαθητών της σχολικής μονάδας. Το παρόν συνδέεται με το ότι η πλειονότητα των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι οι συνέπειες της θυματοποίησης είναι μακροχρόνιες και επιβλαβείς, τόσο για τη σχολική επίδοση, όσο και για την ψυχική υγεία των μαθητών αυτών.el
heal.abstractPurpose: The current research attempts to investigate the phenomenon of school bullying to children with learning disabilities and the perception of this phenomenon by primary and secondary educators. Material-methods: Evidence for this research was gathered from questionnaires given to primary and secondary educators whose decisive answers led to important findings. The questionnaire consists of two questionnaires formed by Mrs Karadima (2013) and Mr Tsirikoudis (2005) and includes four sections that examine the phenomenon of school bullying at large, as well as to children with learning disabilities. Results: The given fact of this research outlines the profile of the bully who shows high rates of anger and worries, and the victim, who shows low self-esteem, special educational needs and more specifically, learning disabilities. These findings confirm that children with learning disabilities are to a certain extent vulnerable to school bullying, mainly due to social isolation and passive behavior. In addition, it was concluded that bullying has a serious impact on the psychology of such children as well as their school and social life. It is obvious that this phenomenon worries educators who feel responsible for the prevention and the confrontation of school bullying. Conclusions: The basic conclusion of this research is that educators acknowledge the fact that students with learning disabilities constitute a social group vulnerable to becoming victims. Therefore, educators feel the responsibility to protect these students and all the students at large. The majority of them believe that the consequences of being a victim are long-lasting and harmful not only to the school performance but also to the mental health of these students.en
heal.advisorNameΓρηγορόπουλος, Ηρακλήςel
heal.committeeMemberNameΓρηγορόπουλος, Ηρακλήςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages146 σ.-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15334
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.