Εξαγωγικές Επιδόσεις: Η περίπτωση των προϊόντων της ελιάς (Bachelor thesis)

Καπετανάκη, Σωτηρία


Η παρούσα εργασία αποτελεί πτυχιακή μελέτη της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας &Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής, του Τμήματος Τεχνολόγων Γεωπόνων της κατεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης πραγματεύεται το θέμα των εξαγωγών των προϊόντων της ελιάς από τον ελλαδικό χώρο. Πρόκειται για μία εργασία που στοχεύει να μελετήσει κυρίως την ελληνική αλλά και την παγκόσμια αγορά του συγκεκριμένου κλάδου και στη συνέχεια να εστιάσει στην παρούσα κατάσταση των ελληνικών εξαγωγών έχοντας υπ’ όψιν την δυσχερή οικονομική κατάσταση που περνάει η χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Περιλαμβάνει επίσης μία αναφορά στα βασικότερα στοιχεία του διεθνούς εμπορίου, του διεθνούς μάρκετινγκ και των εξαγωγών με πρόθεση να καταλήξει στην ευνοϊκότερη πρόταση για ανάπτυξη και ευημερία των ελληνικών επιχειρήσεων τυποποίησης και επεξεργασίας ελαιολάδου και επιτραπέζιων ελιών. Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία συγκροτείται από τέσσερα κεφάλαια. Αναλυτικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζονται συνοπτικά κάποια εισαγωγικά στοιχεία για την ελαιοκομική παραγωγή και απογραφικά στοιχεία για τις εκμεταλλεύσεις στη χώρα. Το δεύτερο κεφάλαιο επικεντρώνεται στο θέμα του εξαγωγικού μάρκετινγκ και των στρατηγικών μάρκετινγκ των ελληνικών ελαιοκομικών εταιρειών. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ερευνητική μεθοδολογία, συμπεριλαμβανόμενης της συλλογής δεδομένων που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου, το οποίο στάλθηκε και απαντήθηκε από ελληνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εξαγωγή ελαιοκομικών προϊόντων . Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται μια παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Από τα δεδομένα που συλλέχθηκαν, εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί των εξαγόμενων ελαιοκομικών προϊόντων είναι η ΕΕ και οι ΗΠΑ. Ένα ακόμα σημαντικό εύρημα αφορά τους παράγοντες που συνθέτουν την εξαγωγική πορεία. Σύμφωνα με τα στελέχη των επιχειρήσεων, η αύξηση της αξίας των εξαγόμενων προϊόντων, η ισχυροποίηση της θέσης της επιχείρησης μεταξύ των εξαγωγέων, η διείσδυση σε νέες αγορές, η προσέλκυση νέου πελατολογίου και η αύξηση των κερδών είναι στοιχεία που συνθέτουν σε μεγάλο βαθμό την επιτυχία της εξαγωγικής πορείας τους. Επίσης παρουσιάζονται προτάσεις για την επίτευξη της μακροχρόνιας επιτυχίας των εξαγωγών ελαιοκομικών, με βάση τις προοπτικές με την υπάρχουσα κατάσταση.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής / Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων
Subject classification: Olive industry and trade
Βιομηχανία και εμπόριο ελιάς
Export marketing
Εξαγωγικό μάρκετινγκ
Exports
Εξαγωγές
Keywords: ελαιοκομικά προϊόντα;εξαγωγική επίδοση;κλάδος ελαιοκομικών;ελαιόλαδο;olive products;export performance;olive industry;olive oil
Description: Πτυχιακή εργασία – Σχολή Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής – Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων,2018 α.α 9423
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15318
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15318
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.