Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης (Master thesis)

Νοδούλη, Μαρίνα-Στυλιανή


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝοδούλη, Μαρίνα-Στυλιανήel
dc.date.accessioned2022-08-29T13:41:12Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15194-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2020 (α/α 11702)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔια βίου μάθησηel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕπαγγελματική κατάρτισηel
dc.subjectΕπιμόρφωσηel
dc.subjectΕκπαιδευτική πολιτικήel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.titleΗ επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο της δια βίου μάθησηςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary11702-
heal.dateAvailable2023-08-28T21:00:00Z-
heal.languageel-
heal.accessembargo-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας -- Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2020-01-11-
heal.bibliographicCitationΝοδούλη, Μ. (2020). Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.el
heal.abstractΚύριο θέμα της παρούσας εργασίας είναι η δια βίου μάθηση και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Δια βίου σημαίνει πως ο άνθρωπος εφόρου ζωής οφείλει να μαθαίνει, να εκπαιδεύεται, να εξειδικεύεται, να αποκτά κάθε φορά τα απαραίτητα εφόδια τα οποία μεταβάλλονται συνεχώς και τον βοηθούν να παρακολουθεί και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της επαγγελματικής του ζωής. Στο πρώτο κεφάλαιο διατυπώνονται ορισμοί για τις έννοιες, δια βίου μάθηση, δια βίου εκπαίδευση, επιμόρφωση, ενώ στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ιστορική αναδρομή στην ευρωπαϊκή τους ταυτότητα. Στο τρίτο κεφάλαιο αποτυπώνεται η ελληνική πραγματικότητα και η πορεία της δια βίου μάθησης και επιμόρφωσης στην Ελλάδα, ενώ στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η σχέση των εκπαιδευτικών με τις παραπάνω έννοιες. Κέντρο αυτή της πολιτικής αποτελεί ο εκπαιδευτικός, το προφίλ του, τα χαρακτηριστικά του που μεταβάλλονται ολοένα και συνεχώς. Όλα συνολικά συνδέονται με τη σημερινή εκπαιδευτική πολιτική και τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε προγράμματα δια βίου μάθησης και επιμόρφωσης στην Ελλάδα του σήμερα. Σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθούν επακριβώς οι παράγοντες που ωθούν ή αποθαρρύνουν δασκάλους και νηπιαγωγούς του Νομού Θεσσσαλονίκης να συμμετέχουν σε προγράμματα επιμόρφωσης. Η έρευνα στηρίχθηκε στη συμπλήρωση 117 ερωτηματολογίων από εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι παράγοντες που ωθούν ή αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς στο να συμμετέχουν σε προγράμματα επιμόρφωσης εξετάζονται χρησιμοποιώντας την ποσοτική μέθοδο ανάλυσης δεδομένων. Οι εκπαιδευτικοί στο πρώτο μέρος του ερωτηματολογίου κλήθηκαν να δηλώσουν εάν η επιμόρφωση είναι σημαντική για την επαγγελματική τους ζωή, με τα γραφήματα της έρευνας να αναδεικνύουν την άποψη των εκπαιδευτικών ότι η επιμόρφωση είναι σημαντική για την επαγγελματική τους ζωή και επιδρά θετικά σε αυτή. Στο δεύτερο κεφάλαιο το ερωτηματολογίου τα αποτελέσματα καταγράφουν τη διάθεση των εκπαιδευτικών για μάθηση και τη δήλωση ότι η μάθηση αποτελεί πεποίθηση ζωής. Στο τρίτο μέρος της έρευνας τα ποσοστά αποδεικνύουν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει προγράμματα επιμόρφωσης, ενημερώνονται και συμμετέχουν σε αυτά. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναδεικνύεται ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν τη διάθεση για επιμόρφωση για προσωπικούς λόγους ευχαρίστησης, γνώσεων, για βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου και της επάρκειας τους. Αυτοί οι προσωπικοί και επαγγελματικοί λόγοι συνάδουν με το νόημα της δια βίου μάθησης. Παράγοντες που 4 επιβεβαιώνονται από το τέταρτο κεφάλαιο αποδεικνύονται ποσοστιαία και από το πέμπτο κεφάλαιο της έρευνας που αποτελεί τους λόγους που αποθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν σε προγράμματα επιμόρφωσης. Σύμφωνα με τα παραπάνω ποσοστά καταγράφεται το συμπέρασμα ότι οι εκπαιδευτικοί του σήμερα επιλέγουν ή όχι ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα με βάση τη διάρκεια και τον χρονικό προγραμματισμό του, λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων ή έλλειψης χρόνου, όπως ανάλογα και με το κόστος συμμετοχής του λόγω οικονομικών δυσκολιών ή έλλειψης οικονομικών πόρων. Τα αποτελέσματα της εμπειρικής ανάλυσης των αποτελεσμάτων αποτυπώνουν τους παραπάνω ανασταλτικούς παράγοντες της εποχής, όμως αποδεικνύουν τη θετική στάση και την έμπρακτη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση.el
heal.abstractThe main theme of this work is lifelong learning and teacher training. Lifelong means that a person has to learn, train, specialize, acquire the ever-changing skills needed to help him monitor and respond to the demands of his professional life. The first chapter defines the concepts of lifelong learning, lifelong learning, education, while the second chapter provides a historical overview of their European identity. The third chapter illustrates the Greek reality and the course of lifelong learning and training in Greece, while the fourth chapter presents the relationship of teachers with the above concepts. At the heart of this policy is the teacher, his profile, his characteristics that are constantly changing. All in all, they relate to current educational policy and teachers' participation in lifelong learning and training programs in today's Greece. The purpose of the research is to precisely investigate the factors that push or discourage teachers and kindergartens of the Prefecture of Thessaloniki from participating in training programs. The survey was based on the completion of 117 questionnaires by Primary Education teachers. Factors that encourage or discourage teachers from participating in training programs are examined using the quantitative method of data analysis. Teachers in the first part of the questionnaire were asked to state whether training is important for their professional lives, with the research graphs showing teachers' view that training is important for their professional lives and having a positive effect on it. In the second chapter of the questionnaire the results highlight teachers' willingness to learn and the statement that learning is a belief in life. In the third part of the survey, percentages indicate that teachers have attended, updated and participated in training programs. The fourth chapter shows that teachers have a disposition to train for personal pleasure, knowledge, improvement of their educational work and their competence. These personal and professional reasons are consistent with the meaning of lifelong learning. Factors confirmed by the fourth chapter are also found in percentage and the fifth chapter of the research which is the reasons that discourage teachers from participating in training programs. According to the above percentages it is concluded that today's teachers choose or not a training program based on its duration and time planning, due to family 6 obligations or lack of time, such as the cost of participation due to financial difficulties or lack of finances resources. The results of the empirical analysis of the results illustrate the above inhibitory factors of the time, but show the positive attitude and practical involvement of teachers in training.en
heal.advisorNameΟικονόμου, Ασπασίαel
heal.committeeMemberNameΟικονόμου, Ασπασίαel
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages191-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΝΟΔΟΥΛΗ ΜΑΡΙΝΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ.pdfΜεταπτυχιακή εργασία3.49 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15194
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.