Τεχνολογίες βαφής και προστασίας αμαξωμάτων (Bachelor thesis)

Μαλαματάς, Χρήστος


Οι απαιτήσεις και η απόδοση που πρέπει να έχουν οι βαφές των αμαξωμάτων είναι πολύ σημαντικές.Υπάρχει η ανάγκη προστασίας του κυρίου σώματος των αμαξωμάτων από τη σκουριά,η αντίσταση στα μικροχτυπήματα αλλά και η ανάγκη για ένα φινίρισμα το οποίο αντέχει στο χρόνο και είναι ελκυστικό.Τα προϊόντα τα οποία χρησιμοποιούνται πρέπει να είναι κατάλληλα για μαζική παραγωγή,να έχουν μεγάλη αντοχή,ελαστικότητα και να είναι οικονομικά στη παραγωγή. Η κατασκευή των οχημάτων έχει αλλάξει σημαντικά από την έναρξη του αιώνα.Σήμερα τα αμαξώματα παράγωνται κυρίως από χάλυβα,μέταλλα όπως το αλουμίνιο,πλαστικό και πολυεστέρα.Πολλά από τα εξαρτήματα των οχημάτων είναι γεωμετρικά πολύπλοκα και αυτό τα κανεί δύσκολα να βαφτούν.Οι ρυθμοί μαζικής παραγωγής οχημάτων είναι πολύ μεγάλοι (πχ.45 οχήματα/ώρα),έτσι υπάρχει η ανάγκη η τεχνολογία και η διαδικασία χρήσης των υλικών να πλήρουν και να ανταπεξέρχονται στους περιορισμούς οι οποίοι επιβάλλονται. Η παραγωγή αυτοκινήτων(επιβατικών και επαγγελματικών) σε όλο τον κόσμο το 1995 ήταν 47,6 εκατομμύρια το οποίο αντιστοιχεί σε 900 εκατομμύρια λίτρα μπογιάς.Σε σχέση με αυτά τα δεδομένα η παραγωγή στη Δυτική Ευρώπη ήταν 12,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα για τα οποία χρησιμοποιήθηκαν 254 εκατομμύρια μπογιάς. Τα προϊόντα βαφής είναι κυρίως τα αστάρια και τα καλυπτικά υποστρώματα(surfacer) τα οποία χρησιμοποιούνται για το υπόστρωμα και οι μπογιές που χρησιμοποιούνται για το τελικό στρώμα-φινίρισμα.Στα σύγχρονα συστήματα βαφής αμαξωμάτων, το αμάξωμα βάφεται με 30% αστάρι,20% surfacer και με 50% με τελικό στρώμα βαφής-φινίρισμα.Σε πολλά μέρη του κόσμου υπάρχουν παραλλαγές αυτών των ποσοστών οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση της βαφής,τα χαρακτηριστικά και τις λεπτομέρειες της διαδικασίας. Σε ότι αφορά τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, τα νέα προϊόντα βαφής αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί θεαματικά. Οι εκπομπές πτητικών οργανικών ενώσεων VOC (Volatile Organic Compound), που είναι συνήθεις στις συμβατικές βαφές, έχουν μειωθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια, χάρις στις νέες προχωρημένες χημικές 5 ενώσεις των χρωμάτων. Σήμερα 50% περίπου των χρησιμοποιούμενων χρωμάτων είναι υδατοδιαλυτά με στόχο τα επόμενα χρόνια το ποσοστό αυτό να ανέβει στο 65%.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Μηχανικών / Τμήμα μηχανολόγων οχημάτων
Subject classification: Αυτοκίνητα -- Βαφή
Automobiles -- Painting
Αμαξώματα -- Συντήρηση και επισκευή
Automobiles -- Bodies -- Maintenance and repair
Keywords: Αμαξώματα;Τεχνολογίες βαφής;Διατήρηση αμαξωμάτων;Επισκευή αμαξωμάτων;Προστασία;Automobiles;Painting technologies;Dyeing technologies;Car repair;Car maintenance;Protection
Description: Πτυχιακή εργασία -- Σχολή Μηχανικών - Τμήμα μηχανολόγων οχημάτων , 2016 α.α 7592
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15142
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15142
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.