Αυταρχική ηγεσία και παρακίνηση προσωπικού εκπαιδευτικών μονάδων (Bachelor thesis)

Κόφτη, Χρυσάνθη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚόφτη, Χρυσάνθηel
dc.date.accessioned2022-07-26T11:00:50Z-
dc.date.available2022-07-26T11:00:50Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15071-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2020 (α/α 11740)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΠροσωπικόel
dc.subjectΕκπαιδευτικές Μονάδεςel
dc.subjectΜοντέλα Ηγεσίαςel
dc.subjectΑυταρχική ηγεσίαel
dc.subjectΗγετικό φαινόμενοel
dc.titleΑυταρχική ηγεσία και παρακίνηση προσωπικού εκπαιδευτικών μονάδωνel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary11740-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.el
heal.publicationDate2020-02-14-
heal.bibliographicCitationΚόφτη, Χ. (2020). Αυταρχική ηγεσία και παρακίνηση προσωπικού εκπαιδευτικών μονάδων (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.
heal.abstractΗ παρούσα εργασία διερευνά το μοντέλο διοίκησης και ηγεσίας που ασκείται στις σχολικές μονάδες τις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και το κατά πόσο αυτό εντάσσεται στα πλαίσια μιας αυταρχικής ηγεσίας. Αρχικά αναλύονται ο όρος ηγεσία και τα κυριότερα μοντέλα ηγεσίας τα οποία ενδέχεται να εμφανίζονται στις σχολικές μονάδες και η εργασία επικεντρώνεται στη διερεύνηση της πιθανότητας ύπαρξης αυταρχικής ηγεσίας εξετάζοντας και τον τρόπο που οι διευθυντές παρακινούν το προσωπικό, διαχειρίζονται τις συγκρούσεις και έχουν όραμα. Στη συνέχεια διατυπώνονται τα ερευνητικά ερωτήματα και διερευνώνται με τη μέθοδο της συνέντευξης. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προκύπτει το συμπέρασμα πως ένας διευθυντής μπορεί να έχει χαρακτηριστικά δημοκρατικού ηγέτη αλλά μέσα σε ένα ασαφές διοικητικό πλαίσιο αναγκάζεται να λειτουργήσει αυταρχικά, εφόσον συγκεντρώνει όλες τις διοικητικές λειτουργίες της εκπαιδευτικής μονάδας στο πρόσωπό του.. Ο Σύλλογος Διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο στη λήψη αποφάσεων αλλά μένει αμέτοχος ως προς τη συμμετοχή στις διαδικασίες. Τα συμπεράσματα της εργασίας αναδεικνύουν τις αδυναμίες της συμμετοχικής διοίκησης και ορίζουν τον διευθυντή της σχολικής μονάδας το μόνο διοικητικό όργανο επιφορτισμένο με πολλαπλούς ρόλους. Ουσιαστικά διαπιστώνεται ότι το μοναδικό σύστημα ηγεσίας που μπορεί να εφαρμοστεί, είναι το αυταρχικό συγκεντρωτικό που εφαρμόζεται εκ των πραγμάτων. Μέσα σε ένα τέτοιο σύστημα, το οποίο βασίζεται στη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και ορίζει τον σύλλογο διδασκόντων ως το κυρίαρχο όργανο, αποτυγχάνει η εφαρμογή μιας συμμετοχικής διοίκησης κι ο διευθυντής καλείται ως ένα απλό διαχειριστικό όργανο να επιτελέσει όλες τις λειτουργίες της διοίκησης. Το μόνο διοικητικό σύστημα που βρίσκει τελικά εφαρμογή είναι το αυταρχικό.el
heal.abstractThe present paper explores the model of management and leadership practiced in primary school units and whether this is integrated within an authoritarian leadership. Initially, the term leadership and the main models of leadership that may occur in school units are analyzed, and the work focuses on exploring the possibility of authoritarian leadership by examining how managers motivate staff, manage conflicts, and have vision. The research questions are then formulated and investigated using the interview method. The analysis of the results shows that a director may have the characteristics of a democratic leader but within an ambiguous administrative context he is forced to operate authoritatively, as he concentrates all the administrative functions of the educational unit on his face. The Teachers' Association is the dominant decision-making body but remains unaffected by its participation in the proceedings. The conclusions of the work highlight the weaknesses of participatory management and designate the head of the school unit the only administrative body responsible for multiple roles. In essence, it is found that the only system of leadership that can be applied is the authoritarian centralized de facto system. Within such a system, which is based on participatory decision-making and designates the teaching staff as the dominant body, the implementation of a participatory administration fails and the manager is called as a simple management body to perform all the functions of the administration. The only administrative system that ultimately finds application is authoritarian.en
heal.advisorNameΑβδημιώτης, Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΑβδημιώτης, Σπυρίδων
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages129-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15071
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.