Η ηθική και επαγγελματική ικανοποίηση των διευθυντών/διευθυντριών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. (Bachelor thesis)

Χατζηβασιλειάδου, Κυριακούλα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧατζηβασιλειάδου, Κυριακούλαel
dc.date.accessioned2022-07-25T13:27:18Z-
dc.date.available2022-07-25T13:27:18Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15067-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2020 (α/α 11747)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subjectΗγεσίαel
dc.subjectΔιοίκησηel
dc.subjectΔιευθυντής σχολικών μονάδωνel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.titleΗ ηθική και επαγγελματική ικανοποίηση των διευθυντών/διευθυντριών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary11747-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Οργανισμώνel
heal.publicationDate2020-02-06-
heal.bibliographicCitationΧατζηβασιλειάδου, Κ. (2020). Η ηθική και επαγγελματική ικανοποίηση των διευθυντών/διευθυντριών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας.el
heal.abstractΗ παρούσα έρευνα αφορά στην ηθική και επαγγελματική ικανοποίηση των διευθυντών και διευθυντριών δημόσιων σχολείων. Στο θεωρητικό μέρος αναφορά γίνεται στις θεωρίες και στις μορφές ηγεσίας και διοίκησης σε οργανισμούς γενικώς και στη συνέχεια η εργασία επικεντρώνεται στη διοίκηση σχολικών μονάδων και στον ρόλο του διευθυντή σε αυτές. Αναπτύσσονται οι θεωρίες για την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών σε γενικές γραμμές με ιδιαίτερη έμφαση στην ικανοποίηση που αντλούν οι διευθυντές των σχολείων μέσα από την εργασία τους σε αυτά καθώς και τη συνεργασία τους με τους διάφορους σχολικούς αλλά και εξωσχολικούς παράγοντες Οι διευθυντές σχολείων έχουν μία σειρά από αρμοδιότητες και παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην ομαλή διοίκηση των σχολείων. Είναι υπεύθυνοι για την διεκπεραίωση ευρύτατων εκπαιδευτικών και διοικητικών διαδικασιών και πολύ συχνά είναι αυτοί που θα δεχθούν κριτική σε δύσκολες περιστάσεις. Η έρευνα μας χρησιμοποιεί ένα δείγμα 66 διευθυντών οι οποίοι υπηρετούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μέθοδος με τη μορφή ερωτηματολογίου σε ένα δείγμα 62 διευθυντών καθώς και ποιοτική ερευνητική μέθοδος σε άλλους 4 διευθυντές, εκ των οποίων 2 υπηρετούν σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και 2 σε σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τόσο το ερωτηματολόγιο όσο και οι συνεντεύξεις εξέτασαν τις πτυχές από τις οποίες οι διευθυντές και οι διευθύντριες αντλούν ικανοποίηση αλλά και τους παράγοντες που τους δημιουργούν τα περισσότερα προβλήματα αλλά και την συνολική ικανοποίηση που παίρνουν από την καθημερινότητα στην εργασία τους. Τα σημαντικότερα ευρήματα που κατέδειξε η έρευνα είναι ότι οι διευθυντές και οι διευθύντριες των σχολείων είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιημένοι στο χώρο εργασίας τους και η συνεργασία τους με τους υπόλοιπους παράγοντες σε μεγάλο βαθμό εποικοδομητική παρά τους ανασταλτικούς παράγοντες που τη διέπουν όπως συγκρούσεις ή γραφειοκρατικές διαδικασίες. Οι διευθυντές και οι διευθύντριες των σχολείων ξεκινούν την ιδιότητα τους με όραμα το ότι θέλουν να δουν να υλοποιείται και κάνουν ότι είναι στο χέρι τους για να πετύχουν το στόχο τους προσπαθώντας να ξεπερνούν τα όποια εμπόδια.el
heal.abstractThe present study investigates the job satisfaction of school principals in public schools. The theoretical part refers to the various theories and forms of management and leadership in organizations in general while special importance is given to leadership in educational units and the specific role of the school leader in particular. Theories of job satisfaction in education in general are analysed with particular emphasis on the satisfaction that school principals derive from their work as well as their collaboration with the various school and non-school stakeholders. School principals have a number of responsibilities and play a key role in the smooth running of schools. They are responsible for carrying out extensive educational and administrative tasks while in critical circumstances they are very often the ones to receive criticism. The study, which is based on a combination of quantitative and qualitative research methods, uses a sample of an overall of 66 principals who serve in primary and secondary schools aiming at examining the extent of their job satisfaction in connection to a variety of aspects in their work environment. In particular, the study used quantitative analysis in the form of a questionnaire on a sample of 62 principals while qualitative research was conducted on a further 4 principals, of which 2 serve in primary schools and 2 in secondary schools. Both the questionnaire and the interviews examine the aspects that school managers derive satisfaction from on the one hand as well as the factors that cause them concerns and problems on the other. The most important findings of the study are based on the fact that that school principals are generally satisfied with their work and their cooperation with other stakeholders turns out to be considerably constructive despite inhibitory factors such as conflicts with colleagues or bureaucratic procedures. It is apparent that the majority of school principals in this study like their job and their function as school leaders in particular, they set off with a vision which they aim to see realised to the greatest extent possible. This very aim is their incentive to continue doing their job.en
heal.advisorNameΧριστιάδης, Περικλήςel
heal.committeeMemberNameΧριστιάδης, Περικλήςel
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages194-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/15067
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.