Οι υπηρεσίες ομορφιάς στα πολυτελή ξενοδοχεία. Πως συμβάλουν στην προώθηση και στην προβολή τους (Master thesis)

Βόβολη, Ναταλία


This research, as has already been said, concerns the promotion and visibility of hotels through beauty, health and wellness services that are mostly consumed in the Spas of luxury hotels. In the beginning, there is a mention about the hotel industry in general and especially about the hotel as a tourist product. Through a historical retrospection, the evolution of the hotel industry and its development are mentioned. Then there is the analysis of the concept of the hotel as well as the features contained in this unit of hospitality and the peculiarities it presents. Then, the categories of hotels are listed, while in a separate chapter there is a classification of hotel accommodation with a star system. Continuing the reference to hotels, we talk about the luxury hotels in Greece, their historical evolution, their characteristics and the peculiarities they present. The bibliographic review then focuses on wellness tourism, where the definition of wellness is analyzed, as well as the definition of wellness tourism, while referring to an isolated sub-chapter in the wellness tourism economy. The second part analyzes the answers of the quantitative research as well as the analysis of the qualitative research. At the end of this chapter there are the findings, as emerged from the primary research, and the bibliography and annex with the questionnaires.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Subject classification: Καλλωπισμός
Beauty culture
Ξενοδοχεία
Hotels
Ομορφιά, Προσωπική
Beauty, Personal
Keywords: Προώθηση;Promotion;προβολή;visibility;πολυτελή ξενοδοχεία;luxury hotels;SPA;ομορφιά;beauty;υγεία;health;ευεξία;wellness
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού,2019 (α/α 11042)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14983
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Καλλωπισμός
Beauty culture
Ξενοδοχεία
Hotels
Ομορφιά, Προσωπική
Beauty, Personal
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publication date: 2019-05-30
Bibliographic citation: Βόβολη, Ν. (2019). Οι υπηρεσίες ομορφιάς στα πολυτελή ξενοδοχεία. Πως συμβάλουν στην προώθηση και την προβολή τους. (Πτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.
Abstract: Η παρούσα έρευνα, αφορά την μελέτη της επιρροής που ασκείται από την προώθηση και προβολή των ξενοδοχείων μέσα από τις υπηρεσίες ομορφιάς, υγείας και ευεξίας, που κατά κύριο λόγο καταναλώνονται στο Spa των πολυτελών ξενοδοχείων. Στην αρχή γίνεται λόγος για τον ξενοδοχειακό κλάδο γενικότερα και ειδικότερα για το ξενοδοχείο ως τουριστικό προϊόν. Μέσα από μία ιστορική αναδρομή αναφέρεται η εξέλιξη του ξενοδοχειακού κλάδου και η ανάπτυξή του. Στη συνέχεια υπάρχει η ανάλυση της έννοιας του ξενοδοχείου καθώς και τα χαρακτηριστικά που περιέχει αυτή η μονάδα φιλοξενίας καθώς και οι ιδιαιτερότητες που παρουσιάζει. Έπειτα, παρατίθενται οι κατηγορίες των ξενοδοχείων ενώ σε ξεχωριστό κεφάλαιο υπάρχει κατάταξη των ξενοδοχειακών καταλυμάτων με σύστημα αστεριών. Συνεχίζοντας την αναφορά στα ξενοδοχεία, γίνεται λόγος για τα πολυτελή ξενοδοχεία στην Ελλάδα, την ιστορική τους εξέλιξη, τα χαρακτηριστικά τους και τις ιδιαιτερότητες που παρουσιάζουν. Μετά, η βιβλιογραφική ανασκόπηση εξειδικεύεται στον τουρισμό της ευεξίας, όπου αναλύεται ο ορισμός της ευεξίας, όπως επίσης και ο ορισμός του τουρισμού ευεξίας ενώ γίνεται ξεχωριστή αναφορά σε μονωμένο υποκεφάλαιο στην οικονομία του τουρισμού ευεξίας. Στο Β μέρος υπάρχει η ανάλυση των απαντήσεων της ποσοτικής έρευνας καθώς επίσης και η ανάλυση της ποιοτικής έρευνας. Στο τέλος αυτού του κεφαλαίου υπάρχουν τα συμπεράσματα, όπως προέκυψαν από τις πρωτογενείς έρευνες και παρατίθενται η βιβλιογραφία και το παράρτημα με τα ερωτηματολόγια.
This research, as has already been said, concerns the promotion and visibility of hotels through beauty, health and wellness services that are mostly consumed in the Spas of luxury hotels. In the beginning, there is a mention about the hotel industry in general and especially about the hotel as a tourist product. Through a historical retrospection, the evolution of the hotel industry and its development are mentioned. Then there is the analysis of the concept of the hotel as well as the features contained in this unit of hospitality and the peculiarities it presents. Then, the categories of hotels are listed, while in a separate chapter there is a classification of hotel accommodation with a star system. Continuing the reference to hotels, we talk about the luxury hotels in Greece, their historical evolution, their characteristics and the peculiarities they present. The bibliographic review then focuses on wellness tourism, where the definition of wellness is analyzed, as well as the definition of wellness tourism, while referring to an isolated sub-chapter in the wellness tourism economy. The second part analyzes the answers of the quantitative research as well as the analysis of the qualitative research. At the end of this chapter there are the findings, as emerged from the primary research, and the bibliography and annex with the questionnaires.
Advisor name: Μπακάλμπαση, Ανθία
Examining committee: Μπακάλμπαση, Ανθία
Publishing department/division: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού
Publishing institution: ihu
Number of pages: 96
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BOBOLI.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14983
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.