Διερεύνηση των παραγόντων αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων ενηλίκων (Bachelor thesis)

Χρυσάφη, Περσεφόνη


This paper addresses the issue of school efficiency in school units with an adult student population. On the occasion of the project of the European Union's development strategy to strengthen the education sector and taking into account the increasing educational demands of the modern world, examines, on the basis of international research, the factors that have a significant impact on the learning and functioning of the school. The aim of this research is to highlight the most important factors at the discretion of teachers, which have an impact on the school efficiency of the particular class of schools. This work shows the general conclusion that efficacy in the educational process is a multifactorial issue, the factors that define it are interdependent and interdependent and derive both from the context of the class and from the general functioning of the school. Finally, it is clear that the achievement of school effectiveness will result from the use of the knowledge of these factors and the care of all members of the educational community, each of which will in turn contribute to shaping the appropriate conditions for the provision of high quality education
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Subject classification: Adult education
Εκπαίδευση ενηλίκων
School management and organization
Διοίκηση και οργάνωση σχολείου
Educational leadership
Εκπαιδευτική ηγεσία
Keywords: αποτελεσματικότητα;effectiveness;εκπαιδευτικοί;teachers;εκπαιδευτική διοίκηση;educational management;ενηλικοι;adults
Description: Διπλωματική εργασία - Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2019 (α/α 11154)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14912
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Διπλωματική εργασία
Subject classification: Adult education
Εκπαίδευση ενηλίκων
School management and organization
Διοίκηση και οργάνωση σχολείου
Educational leadership
Εκπαιδευτική ηγεσία
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publication date: 2019-05-11
Bibliographic citation: Χρυσάφη, Π. (2019). Διερεύνηση των παραγόντων αποτελεσματικότητας των σχολικών μονάδων ενηλίκων. (Διπλωματική εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.
Abstract: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το ζήτημα της σχολικής αποτελεσματικότητας στις σχολικές μονάδες με ενήλικο μαθητικό πληθυσμό. Με αφορμή το σχέδιο αναπτυξιακής στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ενίσχυση του τομέα της Εκπαίδευσης αλλά και λαμβάνοντας υπόψη τις αυξανόμενες εκπαιδευτικές απαιτήσεις του σύγχρονου κόσμου, εξετάζει, στηριζόμενη σε διεθνείς έρευνες, τους παράγοντες που ασκούν σημαντική επίδραση στη μάθηση και τη λειτουργία του σχολείου. Σκοπός αυτής αποτελεί η ανάδειξη των σπουδαιότερων παραγόντων κατά την κρίση των εκπαιδευτικών, που επιδρούν στη σχολική αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης κατηγορίας σχολείων. Από τη συγκεκριμένη εργασία προκύπτει το γενικό συμπέρασμα ότι η αποτελεσματικότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία αποτελεί ένα πολυπαραγοντικό ζήτημα, οι παράγοντες που την καθορίζουν είναι αλληλένδετοι και αλληλοεξαρτώμενοι και πηγάζουν τόσο από το πλαίσιο της τάξης όσο και από τη γενικότερη λειτουργία του σχολείου. Τέλος, καθίσταται σαφές ότι η επίτευξη της σχολικής αποτελεσματικότητας θα προκύψει από την αξιοποίηση της γνώση αυτών των παραγόντων και την φροντίδα όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, που καθένα με τη σειρά του θα συμβάλλει στη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.
This paper addresses the issue of school efficiency in school units with an adult student population. On the occasion of the project of the European Union's development strategy to strengthen the education sector and taking into account the increasing educational demands of the modern world, examines, on the basis of international research, the factors that have a significant impact on the learning and functioning of the school. The aim of this research is to highlight the most important factors at the discretion of teachers, which have an impact on the school efficiency of the particular class of schools. This work shows the general conclusion that efficacy in the educational process is a multifactorial issue, the factors that define it are interdependent and interdependent and derive both from the context of the class and from the general functioning of the school. Finally, it is clear that the achievement of school effectiveness will result from the use of the knowledge of these factors and the care of all members of the educational community, each of which will in turn contribute to shaping the appropriate conditions for the provision of high quality education
Advisor name: Βράνα, Βασιλική
Examining committee: Βράνα, Βασιλική
Publishing department/division: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publishing institution: ihu
Number of pages: 94
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
XRISAFI.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14912
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.