Μετασχηματιστική ηγεσία και λήψη απόφασης. Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης. (Bachelor thesis)

Κεσούλη, Λεμονιά


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚεσούλη, Λεμονιάel
dc.date.accessioned2022-07-02T23:07:46Z-
dc.date.available2022-07-02T23:07:46Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14911-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία - Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2019 (α/α 11146)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectμετασχηματιστική ηγεσίαel
dc.subjectTransformational Leadershipen
dc.subjectΣυναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectEmotional intelligenceen
dc.subjectΛήψη αποφάσεωνel
dc.subjectDecision makingen
dc.subjectδιευθυντήςel
dc.subjectprincipalen
dc.titleΜετασχηματιστική ηγεσία και λήψη απόφασης. Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης.el
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΔιπλωματική εργασίαel
heal.classificationTransformational leadershipen
heal.classificationΜετασχηματιστική ηγεσίαel
heal.classificationEmotional intelligenceen
heal.classificationΣυναισθηματική νοημοσύνηel
heal.classificationDecision makingen
heal.classificationΛήψη αποφάσεωνel
heal.identifier.secondary11146-
heal.dateAvailable2022-07-02T23:08:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2019-06-09-
heal.bibliographicCitationΚεσούλη, Λ. (2019). Μετασχηματιστική ηγεσία και λήψη απόφασης. Ο ρόλος της συναισθηματικής νοημοσύνης. (Διπλωματική εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.el
heal.abstractΣτον χώρο της Διοίκησης στην Εκπαίδευση, έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στην ηγεσία, καθώς και στη σημασία που έχει η ενσωμάτωση του συναισθηματικού παράγοντα σε όλες τις μορφές και τα επίπεδα της. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο της συναισθηματικής νοημοσύνης στην ηγεσία και τις ικανότητες λήψης αποφάσεων από τους ηγέτες. Γίνεται προσπάθεια να διερευνηθεί η σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και ηγεσίας στα χαρακτηριστικά των διευθυντών εκπαιδευτικών μονάδων και πώς αυτό επηρεάζει στη λήψη αποφάσεων. Συγκεκριμένα εξετάζονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών, για το αν και σε ποιον βαθμό οι διευθυντές εκπαιδευτικών τους μονάδων, εκφράζουν συνδυαστικά χαρακτηριστικά συναισθηματικής νοημοσύνης και μετασχηματιστικής ηγεσίας και πώς αυτό μεταφράζεται στη λήψη αποφάσεων. Υψηλό βρέθηκε το επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών σχολικών μονάδων, όπως και των στρατηγικών της μετασχηματιστικής ηγεσίας που χρησιμοποιούν για τη λήψη αποφάσεων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ποσοτική μελέτης. Τα χαρακτηριστικά της μετασχηματιστικής ηγεσίας, και της συναισθηματικής νοημοσύνης βρέθηκαν να συνδέονται στατιστικά σημαντικά με τη λήψη αποφάσεων. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται εκτενής αναφορά στη συναισθηματική νοημοσύνη. Ορισμοί, εννοιολογική προσέγγιση, αναφέρονται τα μοντέλα συναισθηματικής Νοημοσύνης, οι έρευνες στο χώρο των επιχειρήσεων και της εκπαίδευσης. Το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στην ηγεσία γενικότερα με τους πιο αντιπροσωπευτικούς ορισμούς και ειδικότερα στη μετασχηματιστική ηγεσία. Γίνεται αναφορά στον χαρισματικό ηγέτη, την εφαρμογή της μετασχηματιστικής ηγεσίας στην εκπαίδευση, αλλά και στη σχέση της με τη συναισθηματική νοημοσύνη όπως επίσης και στις έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στον τομέα αυτό. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση αναφορικά με τη λήψη απόφασης στο πλαίσιο της μετασχηματιστικής ηγεσίας, αλλά και το ρόλο της συναισθηματικής νοημοσύνης όπως καταγράφεται μέσα από σχετικές έρευνες. Το τέταρτο κεφάλαιο περιέχει το τμήμα της έρευνας. Αρχικά διατυπώνονται οι υποθέσεις και ακολουθεί η εφαρμογή της έρευνας με ερωτηματολόγιο. Το ερωτηματολόγιο διαρθρώνεται σε τέσσερις ενότητες. Η πρώτη ενότητα αφορά τη Μετασχηματιστική Ηγεσία, όπου οι εκπαιδευτικοί και διευθυντές, με τη χρήση 2 δομημένων ερωτηματολογίων κλειστών ερωτήσεων, καλούνται να κρίνουν σε ποιο βαθμό εκφράζουν χαρακτηριστικά μετασχηματιστικής ηγεσίας,( διανοητική διέγερση, εξιδανικευμένη επιρροή, εμπνευσμένη παρακίνηση εξατομικευμένο ενδιαφέρον) οι εκπαιδευτικοί με ετεροαναφορές στον διευθυντή της σχολικής τους μονάδας, οι διευθυντές με αυτοαναφορές. Η δεύτερη ενότητα, αφορά τη λήψη απόφασης, η τρίτη τη Συναισθηματική νοημοσύνη και τις κλίμακές της (αυτοεπίγνωση, ενσυναίσθηση χρήση των συναισθημάτων και διαχείριση των συναισθημάτων) και η τέταρτη τα δημογραφικά και επαγγελματικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών και διευθυντών. Στο πέμπτο κεφάλαιο διατυπώνονται τα συμπεράσματα, οι περιορισμοί έρευνας και οι προτάσεις. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε είναι η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, δημοσιευμένων άρθρων της τελευταίας δεκαετίας, τα οποία εντοπίστηκαν σε ηλεκτρονικές βάσεις και είναι γραμμένα στην αγγλική και ελληνική γλώσσα. Η διερεύνηση πραγματοποιήθηκε με ποσοτική έρευνα, με τη χρήση του εξειδικευμένου ερωτηματολογίου μέτρησης του ηγετικού προφίλ (MLQ-5x)των Bass & Avolio, (2004) και για τη Συναισθηματική Νοημοσύνη χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα συναισθηματικών ικανοτήτων των Wong &Law (2002) η οποία μεταφράστηκε στην ελληνική γλώσσα από τον Kafetsios και Zampetakis (2008)και αποτελεί το εργαλείο σε αυτή την έρευνα. Συμπεριλήφθηκε ένα ερωτηματολόγιο για τη διερεύνηση της λήψης απόφασης και ερωτηματολόγιο καταγραφής κοινωνικών και δημογραφικών χαρακτηριστικών. Τα ερωτηματολόγια απεστάλησαν ηλεκτρονικά, σε δείγμα 110 εκπαιδευτικών και 50 Διευθυντών Σχολικών Μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Σερρών . Η ανάλυση και η στατιστική επεξεργασία των ευρημάτων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια του στατιστικού εργαλείου SPSS.el
heal.abstractIn the field of Administration in Education, great importance has been given to leadership, as well as to the importance of integrating the emotional factor into all its forms and levels. The purpose of this study is to investigate the impact of emotional intelligence on leadership and decision-making abilities by leaders. An attempt is made to explore the relationship of emotional intelligence and leadership to the characteristics of the unit manager and how this influences decision making. In particular, teachers' views on whether and to what extent the managers of their teaching units express combined features of emotional intelligence and transformational leadership and how this translates into decision-making are examined. The level of emotional intelligence of school unit managers as well as the strategies of the transformative leadership they use for decision-making, according to the results of the quantitative study, was high. The characteristics of transformational leadership and emotional intelligence were found to be statistically significant in decision-making. The first chapter deals extensively with emotional intelligence. Definitions, conceptual approach, refer to models of emotional intelligence, business research and education The second chapter refers to leadership in general with the most representative definitions, and in particular transformational leadership. Reference is made to the charismatic leader, the implementation of transformational leadership in education, but also to his relation to emotional intelligence as well as to the research carried out in this field. In the third chapter there is a theoretical approach to decision making in the context of transformational leadership, but also the role of emotional intelligence as recorded through relevant research. The fourth chapter contains the research section. The cases are initially formulated and the application of the survey is followed by a questionnaire. The questionnaire is structured in four sections. In the first section on Transformational Leaders, teachers and managers, using 2 structured questionnaires of closed questions, are asked to judge to what extent they express traits of transformative leadership (intellectual stimulation, idealized influence, inspired motivation, personalized interest), teachers with heterosexual references to the director their school unit, managers with self-reports. The second section concerns decision making, the third is Emotional Intelligence and its Scale (self-observation, empathic use of emotions and emotions management) and the fourth the demographic and professional characteristics of teachers and managers. In the fifth chapter, conclusions, research constraints and proposals are made. The methodology used is the review of the literature, published articles of the last decade, which were found in electronic databases and are written in English and Greek. The investigation was carried out by quantitative research, using the Bass & Avolio (2004) specialized questionnaire (MLQ-5x), and for Emotional Intelligence the Wong & Law (2002) emotional skill scale was translated into Greek language by Kafetsios and Zampetakis (2008) and is the tool in this research. A questionnaire was included to investigate decision-making and a social and demographic feature survey. The questionnaires were sent electronically, to a sample of 110 teachers and 50 School Headmasters of Primary and Secondary Education in the Prefecture of Serres. The analysis and statistical processing of the findings was carried out with the help of the statistical tool SPSS.en
heal.advisorNameΤζιώνας, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΤζιώνας, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΣχολή Οικονομίας και Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages103-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KESOULI.pdf2.28 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14911
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.