Ο ρόλος του διευθυντή στην αποτελεσματική λειτουργία Πρωτοβάθμιας σχολικής μονάδας. Η περίπτωση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πανοράματος. (Master thesis)

Κάμτση, Φανή


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚάμτση, Φανήel
dc.date.accessioned2022-06-23T13:55:54Z-
dc.date.available2022-06-23T13:55:54Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14838-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11405)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΗ σημασία του ηγετικού προφίλel
dc.subjectΤο μοντέλο της συναλλακτικής ηγεσίας
dc.subjectΤο μοντέλο της διαπροσωπικής ηγεσίας
dc.titleΟ ρόλος του διευθυντή στην αποτελεσματική λειτουργία Πρωτοβάθμιας σχολικής μονάδας. Η περίπτωση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πανοράματος.el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary11405-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-10-21-
heal.bibliographicCitationΚάμτση, Φ. (2019). Ο ρόλος του διευθυντή στην αποτελεσματική λειτουργία Πρωτοβάθμιας σχολικής μονάδας. Η περίπτωση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πανοράματος (Μεταπτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία καταπιάνεται με το ρόλο που μπορεί να διαδραματίζει ο διευθυντής μιας σχολικής μονάδας Α΄/θμιας εκπαίδευσης στην αποτελεσματική της λειτουργία. Ξεκινώντας, γίνεται αναφορά στα καθήκοντα του διευθυντή, στη σημασία που παίζει η ύπαρξη ενός ηγετικού προφίλ για έναν εκπαιδευτικό οργανισμό αλλά και στον όρο αποτελεσματικότητα, δηλαδή τι σημαίνει και από τι μπορεί να εξαρτάται. Στο δεύτερο κεφάλαιο της εργασίας καταγράφονται τα είδη των ηγετικών προφίλ, καθώς και ποιες είναι οι πιθανές τους επιδράσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα του οργανισμού ο οποίος διοικείται με τον τρόπο αυτό, ενώ γίνεται και ξεχωριστή αναφορά στην αποτελεσματικότητα των σχολικών μονάδων, δηλαδή τι σημαίνει για τον κλάδο και από τι εξαρτάται. Ιδιαίτερη σημασία δίνεται τέλος στο σχολικό κλίμα και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζει όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το τρίτο κεφάλαιο της εργασίας περιλαμβάνει το ρόλο του διευθυντή μιας σχολικής μονάδας, μιας και αποτελεί τον επικεφαλής του οργανισμού. Παρουσιάζεται επομένως - σε πρώτη φάση - η μορφή ενός τυπικού διευθυντή σχολικής μονάδας στην Ελλάδα, τα προσόντα που είναι καλό να διαθέτει κανείς για αυτή τη θέση αλλά και αρκετά ακόμη θέματα όπως ο σχεδιασμός ενός κοινού οράματος για τον οργανισμό, η ισχυρή προσωπικότητα, η καλλιέργεια καλού κλίματος συνεργασίας, η ανάπτυξη σχέσεων με παράγοντες εκτός του σχολείου και η κατανομή των εξουσιών προκειμένου να προχωρούν πιο γρήγορα οι διάφορες λειτουργίες του σχολείου. Στο τέταρτο κεφάλαιο αναλύεται η έρευνα που έλαβε χώρα. Πρόκειται στην ουσία για ένα είδος μελέτης περίπτωσης, κατά το οποίο εξετάζονται όλα τα παραπάνω από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Πανοράματος. Πιο συγκεκριμένα, απάντησαν 30 (εκ των 39) εκπαιδευτικών της μονάδας για τα χαρακτηριστικά που θεωρούν ότι συμβάλλουν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας μιας σχολικής μονάδας αλλά και ποια από αυτά διαπιστώνουν στη διεύθυνση του δικού τους σχολείου. Με χρήση ημι-αυτοσχέδιου ερωτηματολογίου και κλιμάκων Likert συγκεντρώθηκαν οι απαντήσεις και στη συνέχεια παρουσιάστηκαν με τη βοήθεια του προγράμματος SPSS, δίνοντας εξαιρετικά ενδιαφέροντα αποτελέσματα.el
heal.abstractThe present Dissertation deals with the role a Primary School Unit Principal could play, regarding its effective function. Starting this Thesis, takes place a mention to the School Principal duties, to the importance of a leadership profile for an educational organization, as well as to the effectiveness term, namely, what does it really mean and which parameters does it depend on. In the second chapter of the Thesis, the leadership profiles are mentioned, as well as the kind of potential impacts to the effectiveness of an organization being managed by each one of these profiles. There is also a separate mention to the school unit effectiveness, namely, what does it mean for the educational sector and the factors it depends on. Finally, it has been given special emphasis to the school climate factor and the way it affects all those involved in the educational process. At the third chapter of this Thesis, the School Principal role is described, since she/he is the head of the organization. So, at first, the form of a typical School Unit Principal in Greece, is presented, as well as the qualifications needed for the position. There are also presented many other issues like the “construction” of a common plan for the school, the strong personality, the cultivation of a good cooperation climate, the development of relationships with agents being out-of-school and finally, the power sharing, so that the multiple school functions can operate faster. In the final fourth chapter, the research took place, is presented. This is essentially, a kind of case study, during which all the above aspects are examined, from the 1st Panorama Primary School educators’ perspective. Specifically, 30 (from total 39) educators of this unit were asked about the features contribute to the effectiveness improvement of a school unit, as well as which of these features they recognize on their school Principal. Using a semi-improvised questionnaire and Likert scales, answers were collected and then presented using the assistance of the statistical program SPSS, offering extremely interesting results.en
heal.advisorNameΚαπίκη, Σουλτάναel
heal.committeeMemberNameΚαπίκη, Σουλτάναel
heal.academicPublisherΤμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages106-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14838
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.