Ο ρόλος της σχολικής βιβλιοθήκης στη διοίκηση σχολικών μονάδων (Master thesis)

Χατζηαναστασίου, Αικατερίνη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΧατζηαναστασίου, Αικατερίνηel
dc.date.accessioned2022-05-21T18:19:08Z-
dc.date.available2022-05-21T18:19:08Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14564-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11391)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΣχολική βιβλιοθήκηel
dc.subjectSchool libraryen
dc.subjectΔιοίκηση σχολικών μονάδωνel
dc.subjectAdministration of school unitsen
dc.subjectΗγέτηςel
dc.subjectLeadershipen
dc.subjectΑποτελεσματικό σχολείοel
dc.subjectEffective Schoolen
dc.titleΟ ρόλος της σχολικής βιβλιοθήκης στη διοίκηση σχολικών μονάδωνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔιοίκηση και οργάνωση σχολείουel
heal.classificationSchool management and organizationen
heal.classificationΣχολικές βιβλιοθήκεςel
heal.classificationSchool librariesen
heal.classificationΕκπαιδευτική ηγεσίαel
heal.classificationEduacational leadershipen
heal.identifier.secondary11391-
heal.dateAvailable2022-05-21T18:20:08Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-09-22-
heal.bibliographicCitationΧατζηαναστασίου, Α. (2019). Ο ρόλος της σχολικής βιβλιοθήκης στη διοίκηση σχολικών μονάδων (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.el
heal.abstractΟι ραγδαίες οικονομικές και πολιτιστικές εξελίξεις και η αλματώδης ανάπτυξη της τεχνολογίας στην εποχή μας οδηγούν στην άποψη της αυτονομίας των σχολικών μονάδων τόσο από την οικονομική όσο και από την παιδαγωγική πλευρά. Οι μελετητές δίνουν ιδιαίτερα μεγάλη βαρύτητα στην εκπαιδευτική ηγεσία, στα χαρακτηριστικά και την συμπεριφορά των ηγετών και τους στόχους που θα θέσουν για ένα αποτελεσματικό σχολείο. Ο ηγέτης με την στάση και την συμπεριφορά του, θα πρέπει να μπορεί να παρακινήσει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας σε συνεργασία, αλλαγή στάσεων, ανασχηματισμό των μεθόδων διδασκαλίας, με στόχο την μαθησιακή πρόοδο των μαθητών, την συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη τους. Η μεγαλύτερη πρόκληση για την ηγεσία είναι οι ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές σε ένα κόσμο όπου η πληροφορία είναι διάχυτη. Η ανακάλυψη της γνώσης, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την έρευνα και η βελτίωση της επίδοσης μέσα από αυτά είναι μερικοί από τους βασικούς στόχους της ηγεσίας. Αυτό, όμως, δεν μπορεί να γίνει με το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο, ούτε με την μετωπική διδασκαλία. Η σχολική βιβλιοθήκη, ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, συνεισφέρει στην επίτευξη των σκοπών της ηγεσίας. Πολλοί στόχοι της ηγεσίας είναι κοινοί με τους στόχους της σχολικής βιβλιοθήκης. Η σχολική βιβλιοθήκη μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην επίτευξη των σκοπών των αναλυτικών προγραμμάτων, την ανάπτυξη φιλαναγνωσίας, την εκμάθηση των δεξιοτήτων για την έρευνα, την συγκέντρωση αξιόπιστων πληροφοριών και την κωδικοποίηση τους, την δημιουργία προϋποθέσεων για την πολιτιστική και περιβαλλοντική συνείδηση του ατόμου, την ενθάρρυνση της δια βίου μάθησης, την ενίσχυση της συνεργασίας γονέων, εκπαιδευτικών, ηγεσίας του σχολείου και της ευρύτερης κοινωνίας . Σε πολλές χώρες του εξωτερικού όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Δανία, ο Καναδάς, η ΗΠΑ και η Αυστραλία, η σχολική βιβλιοθήκη συμμετέχει καθοριστικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η βιβλιοθήκη είναι σε κεντρικό σημείο του κτιρίου και ο δάσκαλος βιβλιοθηκονόμος είναι σε στενή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για να βοηθήσει καθημερινά στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και τον διευθυντή, σε καθαρά γραφειοκρατικά θέματα αλλά και σε θέματα εξωστρέφειας του σχολείου (συνεργασία με γονείς, δήμο, τοπική κοινωνία). Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διαπιστωθεί ο ρόλος της σχολικής βιβλιοθήκης στην διοίκηση των σχολικών μονάδων στην Ελλάδα. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 16 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και δείχνει πως στην Ελλάδα η επίσημη πολιτεία δεν έχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο νόμου και όσες σχολικές λειτουργούν στηρίζονται στον εθελοντισμό και στη συνεργασία των εκπαιδευτικών μεταξύ τους αλλά και με τον διευθυντή. Οι περισσότερες σχολικές βιβλιοθήκες είναι σε μικρές αίθουσες και με ελλείψεις στην υλικοτεχνική υποδομή. Σε κανένα σχολείο δεν υπάρχει εξειδικευμένος υπεύθυνος. Παρά τα μεγάλα προβλήματα των σχολικών βιβλιοθηκών, βλέπουμε πως βοηθούν την εκπαιδευτική ηγεσία στην επιδίωξη της για βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, την ανάπτυξη της συνεργασίας, την αλλαγή της κουλτούρας των εκπαιδευτικών, την εξωστρέφεια του σχολείου. Αναλύοντας τα αποτελέσματα της έρευνας σε σχολικές βιβλιοθήκες, που είναι σε υλικοτεχνική υποδομή αρκετά μακριά από μια σύγχρονη σχολική βιβλιοθήκη, αντιλαμβανόμαστε το ρόλο που πραγματικά μπορεί να παίξει μια σωστά οργανωμένη σχολική βιβλιοθήκη στην επίτευξη των στόχων της διοίκησης των σχολικών μονάδων και την αναγκαιότητα της δημιουργίας της σε κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα.el
heal.abstractThe rapid economic and cultural developments and the exponential growth in our times lead us to the opinion of the school units both from an economic and pedagogical perspective. Scholars place great emphasis on educational leadership, the characteristics and the attitude of leaders and the goals they will set for an effective school. Leaders, with their attitude and behaviour, will have to be able to motivate members or the school community towards cooperation, change of attitude, reformation of teaching methods with the aim of student progress and the emotional and social development of students. The greatest change for the leadership is the equal opportunities for all students in a word where information is disseminated all around us. The discovery of knowledge the cultivation of critical thinking, the development of research skills and the improvement of performance are some of the basic goal of leadership. This, however, can be achieved neither with the school book only nor face to face instruction. The school library, as part of the educational process contributes to the achievement of leadership goals. Many leadership goals are common to those of the school library. The school library can play a role in the accomplishment of the goals of analytical programmes, in instilling a love of reading the learning of research skills, the collection of reliable information and its codification, the creation of conditions concerning the cultural and environmental awareness of an individual, the encouragement of lifelong learning the reinforcement of the cooperation among parents, educationalists, school leadership and society in general. In many foreign countries, such as the UK, France, Germany, Denmark, Canada, the USA and Australia, participates in the learning process in a decisive way. The library is centrally located within the building and the teacher- librarian is in close cooperation not only with the teachers to aid the in the daily learning process but also the school principal in administrative issues and issues of school outreach (cooperation with the parents, the town council and the local community). The aim of the present study is to pinpoint the role of the school units in Greece. The research was conducted in 16 schools of Primary and Secondary education and it shows that in Greece the state lacks a complete law framework and the libraries which are in operation do so thanks to volunteer work and the cooperation among teachers and school principals. Most of the libraries are in a small classrooms lacking in logistical support in no school is there a specialist. Despite the huge problems of the school units, we can see that they help the educational leadership in its pursuit of the improvement of learning results, the flourishing of cooperation, the exchange of cultures among teachers and the school outreach. Analysing the finding of the study in school libraries which are at a distance concerning logistical support from modern school libraries, we realise the role which a well –organised school library can actually play in the accomplishment of the goals of the administration of school units and the need for its creation in every educational institution.en
heal.advisorNameΑβδημιώτης , Σπυρίδωνel
heal.committeeMemberNameΑβδημιώτης, Σπυρίδωνel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages122 σελ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Xatzianastasiou.pdf2.64 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14564
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.