Στάσεις και απόψεις πρωτοετών φοιτητών τμημάτων Βιολογίας για τη θεωρία της εξέλιξης (Master thesis)

Πολύζος, Αθανάσιος


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠολύζος, Αθανάσιοςel
dc.date.accessioned2022-05-21T17:59:33Z-
dc.date.available2022-05-21T17:59:33Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14563-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11388)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔαρβινισμόςel
dc.subjectDarwinismen
dc.subjectΘεωρία της εξέλιξηςel
dc.subjectTheory of evolutionen
dc.subjectΕπιστημονικοί παράγοντεςel
dc.subjectScientific factorsen
dc.subjectΘρησκευτικοί παράγοντεςel
dc.subjectReligious factorsen
dc.titleΣτάσεις και απόψεις πρωτοετών φοιτητών τμημάτων Βιολογίας για τη θεωρία της εξέλιξηςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕξέλιξη (Βιολογία)el
heal.classificationEvolution (Biology)en
heal.classificationΠρωτοετείς φοιτητές -- Στάσειςel
heal.classificationCollege freshmen -- Attitudesen
heal.identifier.secondary11388-
heal.dateAvailable2022-05-21T18:00:33Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-09-22-
heal.bibliographicCitationΠολύζος, Α. (2019). Στάσεις και απόψεις πρωτοετών φοιτητών τμημάτων Βιολογίας για τη θεωρία της εξέλιξης (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.el
heal.abstractΗ Θεωρία της Εξέλιξης εξακολουθεί να βρίσκεται, 160 χρόνια μετά την πρώτη διατύπωσή της, στην πρώτη γραμμή της ορθολογικής ερμηνείας του κόσμου που µας περιβάλλει, καθώς αποτελεί την κεντρική και ενοποιό Θεωρία της Βιολογίας. Η Θεωρία της Εξέλιξης παραμένει, όμως, ένα από τα θέματα της επιστήμης που ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων αγνοεί, δεν κατανοεί, αμφισβητεί ή απορρίπτει. Σε αυτή την εργασία διερευνώνται οι στάσεις και απόψεις (και πιο συγκεκριμένα η αποδοχή και η κατανόηση) των πρωτοετών φοιτητών των τεσσάρων Τμημάτων Βιολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων (ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, Πατρών, Κρήτης) το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, σε μια σειρά από βασικά θέματα που αφορούν τη Θεωρία της Εξέλιξης, και τα οποία συμπεριλαμβάνονταν στην (διδακτέα και εξεταστέα) ύλη που διδάχθηκαν στη Βιολογία Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου λίγους μόνο μήνες νωρίτερα κατά το σχολικό έτος 2017-2018. Επιπλέον, εξετάζεται κατά πόσον επηρεάζεται η αποδοχή και η κατανόηση της Θεωρίας της Εξέλιξης από δημογραφικούς παράγοντες. Από την έρευνα φαίνεται ότι οι φοιτητές αποδέχονται την Θεωρία της Εξέλιξης σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι την κατανοούν. Μάλιστα, φαίνεται να υπάρχει σημαντική θετική συσχέτιση μεταξύ αποδοχής και κατανόησης. Επίσης, φαίνεται ότι η αποδοχή δεν επηρεάζεται από τις περισσότερες δημογραφικές παραμέτρους που εξετάστηκαν, ενώ αντιθέτως η κατανόηση επηρεάζεται από δυο δημογραφικές παραμέτρους. Τέλος, η έρευνα αναδεικνύει και αρκετές παρανοήσεις των φοιτητών σχετικά με τη Θεωρία της Εξέλιξης και τους μηχανισμούς της.el
heal.abstractThe Theory of Evolution remains still, 160 years after it has first been published, the basic scientific interpretation of the world surrounding us since it is the main and unifying scientific theory of Biology. Yet, the Theory of Evolution remains one of the science areas a large number of people ignores, does not comprehend, doubts or rejects. This project tries to research the views and attitudes (more specifically the acceptance and understanding) of first year students from the four Biology Department of the Greek Universities (National Kapodistrian University of Athens, Aristoteles University of Thessaloniki, University of Patra, University of Crete) of the academic year 2018-2019, about a number of basic issues concerning the Theory of Evolution included in the curriculum of the Biology class of the 3rd grade of Senior High School which they were taught and examined only a few months ago during the academic year 2017-2018. Furthermore, it researches whether the level of acceptance and understanding of the Theory of Evolution is influenced by demographic parameters. The results show that the students rather more accept than comprehend the Theory of Evolution. Moreover, it seems that there is a rather significant correlation between acceptance and understanding. It also seems the level of acceptance of Theory of Evolution is not influenced by most of the examined demographic parameters whereas the level of understanding is influenced by at least two demographic parameters. Finally the research reveals several of the students’ misconceptions towards the Theory of Evolution and its mechanisms.en
heal.advisorNameΚιλιπίρης , Φώτιοςel
heal.committeeMemberNameΚιλιπίρης, Φώτιοςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages174 σελ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Polizos.pdf4.36 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14563
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.