Η διαχείριση των διαταραχών συμπεριφοράς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Master thesis)

Μπαξεβάνη, Έλλη


The purpose of the present work is to investigate the attitudes and opinions of primary school teachers in the management of behavioral disorders. The method of approaching the subject was in accordance with the qualitative approach and the purpose of the research was to investigate whether primary school teachers know what behavioral disorders are and how to manage students with behavioral disorders. They also examined whether they know about the methods, strategies and techniques for improving or controlling behavioral disorders and what works positively and negatively in the effective management of these disorders. In addition, vocational education and vocational preparedness - self-esteem of primary education teachers to manage behavioral disorders were examined too. Participants' responses confirmed their knowledge of behavioral and management disorders, and inevitably some issues related to the teacher, parents, and the whole direction of the education system emerged.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Subject classification: Διαταραχές συμπεριφοράς στα παιδιά
Behavior disorders in children
Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια
Education, Primary
Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης -- Στάσεις
Primary school teachers -- Attitudes
Διαχείριση σχολικής τάξης
Classroom management
Keywords: Διαταραχές συμπεριφοράς;Behavioral disorders;Παιδιά με διαταραχές συμπεριφοράς;Children with behavioral disorders;Αντιμετώπιση διαταραχών συμπεριφοράς;Dealing with behavioral disorders
Description: Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11367)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14554
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Subject classification: Διαταραχές συμπεριφοράς στα παιδιά
Behavior disorders in children
Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια
Education, Primary
Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης -- Στάσεις
Primary school teachers -- Attitudes
Διαχείριση σχολικής τάξης
Classroom management
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Publication date: 2019-09-21
Bibliographic citation: Μπαξεβάνη, Ε. (2019). Η διαχείριση των διαταραχών συμπεριφοράς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.
Abstract: Η παρούσα εργασία έχει σκοπό την διερεύνηση των στάσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαχείριση των διαταραχών συμπεριφοράς . Η μέθοδος προσέγγισης του θέματος έγινε σύμφωνα με την ποιοτική προσέγγιση και στόχος της έρευνας ήταν να διερευνηθεί εάν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γνωρίζουν τι είναι οι διαταραχές συμπεριφοράς και πώς να διαχειριστούν μαθητές με διαταραχές συμπεριφοράς. Ακόμη, ερευνήθηκε εάν γνωρίζουν για τις μεθόδους, τις στρατηγικές και τις τεχνικές βελτίωσης ή ελέγχου της διαταραχής συμπεριφοράς και τι λειτουργεί θετικά και τι αρνητικά στην αποτελεσματική διαχείριση αυτών των διαταραχών. Επιπλέον, εξετάστηκε η επαγγελματική εκπαίδευση και επαγγελματική ετοιμότητα - αυτοεκτίμηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προς τη διαχείριση διαταραχών συμπεριφοράς. Από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων επιβεβαιώθηκε η γνώση για ζητήματα διαταραχών συμπεριφοράς και διαχείρισης τους, και αναπόφευκτα προέκυψαν ορισμένα ζητήματα που σχετίζονται με το δάσκαλο, τους γονείς και την όλη κατεύθυνση του εκπαιδευτικού συστήματος.
The purpose of the present work is to investigate the attitudes and opinions of primary school teachers in the management of behavioral disorders. The method of approaching the subject was in accordance with the qualitative approach and the purpose of the research was to investigate whether primary school teachers know what behavioral disorders are and how to manage students with behavioral disorders. They also examined whether they know about the methods, strategies and techniques for improving or controlling behavioral disorders and what works positively and negatively in the effective management of these disorders. In addition, vocational education and vocational preparedness - self-esteem of primary education teachers to manage behavioral disorders were examined too. Participants' responses confirmed their knowledge of behavioral and management disorders, and inevitably some issues related to the teacher, parents, and the whole direction of the education system emerged.
Advisor name: Στάμου, Ελένη
Examining committee: Στάμου, Ελένη
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Publishing institution: ihu
Number of pages: 94 σελ.
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14554
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.