Δια δραστική εφαρμογή Android με χρήση των NFC tags (Bachelor thesis)

Καριπίδης, Μιλτιάδης


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαριπίδης, Μιλτιάδηςel
dc.date.accessioned2022-05-17T11:02:25Z-
dc.date.available2022-05-17T11:02:25Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14518-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία - Σχολή μηχανικών - Τμήμα μηχανικών πληροφορικής και ηλεκτρονικών συστημάτων , 2016 α.α 7451el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectNFC tagsen
dc.subjectΠρόγραμμα androidel
dc.subjectΕφαρμογήel
dc.subjectApplicationen
dc.subjectAndroid programen
dc.titleΔια δραστική εφαρμογή Android με χρήση των NFC tagsel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.classificationNear-field communicationen
heal.classificationAndroid (Electronic resource)en
heal.classificationAndroid (Ηλεκτρονικός πόρος)el
heal.classificationΕπικοινωνία κοντινού πεδίουel
heal.identifier.secondaryα.α 7451-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Μηχανικών / Τμήμα πληροφορικής και ηλεκτρονικών συστημάτωνel
heal.publicationDate2016-02-15-
heal.bibliographicCitationΚαριπίδης, Μ. (2016). Δια δραστική εφαρμογή Android με χρήση των NFC tags. Θεσσαλονίκη: Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.el
heal.abstractΣκοπός αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι η ανάπτυξη μιας διαδραστικής εφαρμογής που προσομοιώνει το παιχνίδι “Κυνήγι Θησαυρού” χρησιμοποιώντας την τεχνολογία NFC (Near Field Communication). Αρχικά, θα γίνει μια μικρή εισαγωγή στο λειτουργικό σύστημα Android. Θα αναλυθούν διάφορες έννοιες οι οποίες είναι απαραίτητες για την κατανόηση των κεφαλαίων που θα ακολουθήσουν. Έπειτα, θα αναλυθεί μια πολύ σημαντική γλώσσα σχεδίασης, το Material Design. Θα αναφέρουμε ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της και η δομή της. Επίσης, θα αναλύσουμε μερικά από τα συστατικά της γλώσσας αυτής μαζί με την υλοποίησή τους, τα οποία ενσωμάτωσε η εφαρμογή Tag it!. Στη συνέχεια, θα αναλυθεί το ισχυρό πρότυπο αρχιτεκτονικής λογισμικού MVC (Model View-Controller), το οποίο χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση αυτής της εφαρμογής. Θα χωριστεί το κεφάλαιο σε τρία μέρη, αναλύοντας τη λειτουργία ανίχνευσης μιας NFC ετικέτας, στα τρία διακριτά επίπεδα του προτύπου MVC. Επιπροσθέτως, θα γίνει μια αναλυτική περιγραφή της τεχνολογίας NFC και θα δούμε πως ενσωματώνεται στο λειτουργικό σύστημα Android, καθώς και πως μπορούμε να το υλοποιήσουμε σε μια εφαρμογή, χρησιμοποιώντας το πακέτο android.nfc που μας παρέχει η Google. Τέλος, θα δώσουμε ένα παράδειγμα χρήσης της εφαρμογής Tag it! για να κατανοήσει ο χρήστης καλύτερα πως λειτουργεί η εφαρμογή και πως μπορεί να ενσωματωθεί η τεχνολογία NFC σε ένα πραγματικό σενάριο.el
heal.abstractThe aim of this thesis is to develop an interactive application that emulates the game “Treasure hunting”, exploiting the new NFC technology (Near Field Communication). Initially, there will be a short introduction to the Android operating system. Various aspects will be analyzed that are required for the understaning of the upcoming chapters. Afterwards, a very significant design language will be analyzed, the Material Design. We will refer to the basic features and it’s structure. Also, we will analyze some of the language components with their implementation, that the application Tag it! integrated. Subsequently, the strong architectural pattern MVC (Model-View-Controller) will be analyzed, which was used for the implementation of this application. The chapter will be divided into three parts, analyzing the NFC tag discovery operation, into the three distinct levels of MVC. Furthermore, there will be a detailed description of the NFC technology and we will see how it is integrated into the Android system and how we can implement it into an application, using the android.nfc package, provided by Google. Finally, we will give a usage example of the Tag it! application, for the user to better understand how the application works and how the NFC technology can be integrated into a real scenario.en
heal.tableOfContentsΠΡΟΛΟΓΟΣ .................................................................................................................... 1 ΠΕΡΙΛΗΨΗ ..................................................................................................................... 2 ABSTRACT..................................................................................................................... 3 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ.............................................................................................................. 4 Ευρετήριο εικόνων .......................................................................................................... 6 Ευρετήριο πινάκων ......................................................................................................... 7 ΕΙΣΑΓΩΓΗ....................................................................................................................... 8 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1................................................................................................................... 9 ΕΙΣΑΓΩΓΗ.................................................................................................................... 9 1.1 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ......................................................................................... 9 1.2 ΓΙΑΤΙ ANDROID;.................................................................................................. 10 1.3 ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ................................................. 10 1.4 ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ANDROID........................................................... 12 ΕΠΙΛΟΓΟΣ................................................................................................................. 13 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2................................................................................................................. 14 ΕΙΣΑΓΩΓΗ.................................................................................................................. 14 2.1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MATERIAL DESIGN........................................................................ 14 2.1.1 ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ MATERIAL......................................................................... 14 2.1.2 ΥΨΩΣΗ ΚΑΙ ΣΚΙΑΣΜΟΣ................................................................................ 15 2.2 ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ MATERIAL .................................................................................. 15 2.2.1 ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ................................................................................ 16 2.2.2 ΔΟΜΗ ΤΟΥ MATERIAL................................................................................. 17 2.3 ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ .............................................................. 18 2.3.1 BUTTONS...................................................................................................... 18 2.3.2 CARDS.......................................................................................................... 21 2.3.3 SNACKBARS................................................................................................. 24 2.3.4 TOOLBAR / APP BAR ................................................................................... 25 2.3.5 TABS ............................................................................................................. 27 2.3.6 NAVIGATION DRAWER................................................................................ 30 2.4 ΧΡΩΜΑΤΙΣΜΟΣ................................................................................................... 34 2.4.1 ΠΑΛΕΤΑ ΧΡΩΜΑΤΩΝ MATERIAL ................................................................ 34 Πτυχιακή εργασία του φοιτητή Καριπίδη Μιλτιάδη 5 από 100 2.4.2 ΧΡΩΜΑΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ.............................................................................. 34 ΕΠΙΛΟΓΟΣ................................................................................................................. 36 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3................................................................................................................. 37 ΕΙΣΑΓΩΓΗ.................................................................................................................. 37 3.1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ MVC; ............................................................................................... 37 3.1.1 ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ MVC ................................................................................ 37 3.1.2 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ MVC ..................................................................... 38 3.1.3 ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΟΥ MVC ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ANDROID......................... 39 3.2 ΕΠΙΠΕΔΟ MODEL ............................................................................................... 39 3.2.1 ΚΛΑΣΗ NfcTag .............................................................................................. 39 3.2.3 ΚΛΑΣΗ MyTags ............................................................................................. 42 3.3 ΕΠΙΠΕΔΟ VIEW................................................................................................... 45 3.3.1 ΔΙΑΤΑΞΗ activity_main.xml ........................................................................... 46 3.3.2 ΔΙΑΤΑΞΗ fragment_tracking_game.xml ........................................................ 48 3.3.3 ΔΙΑΤΑΞΗ activity_tracking_tag_pager.xml .................................................... 49 3.3.4 ΔΙΑΤΑΞΗ fragment_tracking_tag.xml ............................................................ 49 3.4 ΕΠΙΠΕΔΟ CONTROLLER ................................................................................... 53 3.4.1 ΚΛΑΣΗ MainActivity....................................................................................... 53 3.4.2 ΚΛΑΣΗ TrackingGameFragment................................................................... 53 3.4.3 ΚΛΑΣΗ TrackingTagPagerActivity ................................................................. 60 3.4.4 ΚΛΑΣΗ TrackingTagFragment....................................................................... 62 ΕΠΙΛΟΓΟΣ................................................................................................................. 65 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4................................................................................................................. 66 ΕΙΣΑΓΩΓΗ.................................................................................................................. 66 4.1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ NFC ................................................................................................. 66 4.1.1 ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ NFC...................................................... 66 4.1.2 ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ NFC ............................................................................ 67 4.1.3 NFC TAGS..................................................................................................... 67 4.1.4 ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΜΕ BLUETOOTH ........................................................................ 68 4.2 ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ NFC ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ANDROID................................... 69 4.2.1 ΑΙΤΗΣΗ NFC ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ANDROID MANIFEST.............................. 69 4.2.2 ΑΡΧΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ NFC ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΑ............................................... 70 Πτυχιακή εργασία του φοιτητή Καριπίδη Μιλτιάδη 6 από 100 4.2.3 ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ....................................................... 71 4.2.4 ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΗΣ ΕΤΙΚΕΤΑΣ ...................................................... 73 4.2.5 ΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ .................................................. 75 4.3 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ NFC ΣΕ ΑΝΑΓΝΩΣΗ/ΕΓΓΡΑΦΗ............................................ 78 4.3.1. ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΝΟΣ NFC TAG....................................................................... 79 4.3.2 ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΝΟΣ NFC TAG .......................................................................... 82 4.4 ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ NFC ΣΕ PEER-TO-PEER ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.............................. 85 4.4.1 ΑΙΤΗΣΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ............................... 86 4.4.2 ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΣΕ ΟΜΟΤΙΜΗ ΣΥΣΚΕΥΗ......................................... 86 4.4.3 ΛΗΨΗ ΑΡΧΕΙΩΝ ΑΠΟ ΟΜΟΤΙΜΗ ΣΥΣΚΕΥΗ............................................... 88 ΕΠΙΛΟΓΟΣ................................................................................................................. 91 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5................................................................................................................. 92 ΕΙΣΑΓΩΣΗ ................................................................................................................. 92 5.1 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ.................................................................................. 92 5.2 ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΠΑΙΧΝΙΔΟΥ..................................................................................... 94 5.3 ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ................................................................................... 94 ΕΠΙΛΟΓΟΣ................................................................................................................. 96 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ......................................................................................................... 97 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ............................................................................................................. 98el
heal.advisorNameΚεραμόπουλος , Ευκλείδηςel
heal.committeeMemberNameΚεραμόπουλος, Ευκλείδηςel
heal.academicPublisherΣχολή Μηχανικών / Τμήμα μηχανικών πληροφορικής και ηλεκτρονικών συστημάτωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages100-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14518
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.