Διαχείριση συγκρούσεων στο πλαίσιο μιας σχολικής μονάδας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη Δυτική Θεσσαλονίκη (Master thesis)

Μηντζαρίδου, Ελένη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜηντζαρίδου, Ελένηel
dc.date.accessioned2022-05-15T14:01:18Z-
dc.date.available2022-05-15T14:01:18Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14490-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11205)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΣυγκρούσειςel
dc.subjectConflictsen
dc.subjectΕνδοσχολικές συγκρούσειςel
dc.subjectIntra-school conflictsen
dc.subjectΑιτίες συγκρούσεωνel
dc.subjectCauses of conflictsen
dc.titleΔιαχείριση συγκρούσεων στο πλαίσιο μιας σχολικής μονάδας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη Δυτική Θεσσαλονίκηel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΔιαχείριση συγκρούσεωνel
heal.classificationConflict managementen
heal.classificationΕκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Ελλάδα -- Θεσσαλονίκηel
heal.classificationEducation, Primary -- Greece -- Thessalonikien
heal.identifier.secondary11205-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-06-08-
heal.bibliographicCitationΜηντζαρίδου, Ε. (2019). Διαχείριση συγκρούσεων στο πλαίσιο μιας σχολικής μονάδας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στη Δυτική Θεσσαλονίκη (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.el
heal.abstractΗ εκδήλωση συγκρούσεων στους σχολικούς οργανισμούς όπως και σε κάθε χώρο αλληλεπίδρασης είναι σύνηθες φαινόμενο. Η αποτελεσματική διαχείρισή του συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης γνώσης και στην εύρυθμη λειτουργία του. Βαρύνουσα σημασία στην επιτυχή διευθέτησή του έχουν η αναγνώριση των αιτιών, η μελέτη των βασικότερων τεχνικών που χρησιμοποιούνται από τους διευθυντές για τη διαχείρισή τους και η αξιολόγησή τους. Στην παρούσα έρευνα μελετάται η έννοια της σύγκρουσης, οι τύποι και οι μορφές της. Διερευνώνται οι παράγοντες που επηρεάζουν την εκδήλωσή τους και περιγράφονται οι συνέπειες που απορρέουν θετικές και αρνητικές. Παρουσιάζονται οι τεχνικές διαχείρισης των ενδοσχολικών συγκρούσεων, αναδεικνύεται ο ρόλος της επικοινωνίας στη διαχείρισή τους και αξιολογείται η αποτελεσματικότητα του σχολικού διευθυντή σε σχέση με τις τεχνικές που αξιοποιεί. Για τους σκοπούς της εργασίας διερευνάται το φαινόμενο στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Δυτικής Θεσσαλονίκης με ποσοτική προσέγγιση μέσω της χρήσης ανώνυμου ερωτηματολογίου το οποίο απαντήθηκε από 195 εκπαιδευτικούς. Αφορά στις αιτίες, τις συνέπειες των συγκρούσεων ενώ αξιολογείται η αποτελεσματικότητα των διευθυντών ανάλογα με τις τεχνικές διαχείρισης που χρησιμοποιούνται από αυτούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν τις συγκρούσεις να εκδηλώνονται στη συντριπτική πλειοψηφία των δημοτικών σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η κατανομή των τάξεων, η συμπεριφορά των εκπαιδευτικών, ο τρόπος διοίκησης από τον διευθυντή προκύπτουν ως βασικά αίτια. Στην πλειονότητά τους οι συμμετέχοντες υποστήριξαν πως οι συγκρούσεις επηρεάζουν αρνητικά τη λειτουργία της σχολικής μονάδας με κυριότερη συνέπεια τη δημιουργία έντονα αρνητικού εργασιακού κλίματος. Αναδεικνύοντας τη διαφοροποίηση από την παραδοσιακή προσέγγιση της θεώρησης του φαινομένου ως αποκλειστικά αρνητικού το δείγμα κατέδειξε και τις θετικές συνέπειες με κυριότερη την αντιμετώπιση προβλημάτων και την εύρεση βέλτιστων λύσεων. Ο ρόλος του διευθυντή στη διαχείριση των συγκρούσεων είναι καθοριστικής σημασίας με την πλειοψηφία των εκπαιδευτικών να απαντούν πως τείνουν να υιοθετούν τις τεχνικές του οργανώνειν, της διαπραγμάτευσης και της συνεργασίας αποφεύγοντας την επιβολή εξουσίας.el
heal.abstractThe occurrence of conflicts in school organizations as well as in every interaction space is a common phenomenon. Its efficient management contributes to improving the quality of the knowledge provided and to its proper functioning. The recognition of the causes, the study of the basic techniques used by the headmasters for their management and their evaluation are of key importance to its successful settlement. The present study investigates the concept of conflict, its types and forms. The factors influencing its manifestation are explored and its consequences positive and negative are described. The techniques of managing inter-school conflicts are presented, the role of communication in their management is highlighted, and the effectiveness of the headmaster is assessed in relation to the techniques he uses. For the purposes of the thesis, the phenomenon in the primary schools of Western Thessaloniki is investigated with a quantitative approach through the use of an anonymous questionnaire which was answered by 195 teachers. It addresses the causes, the consequences of conflicts while assessing the efficiency of headmasters according to the conflict management techniques used by them. The results of the survey show that conflicts manifest in the vast majority of elementary schools in Western Thessaloniki. The distribution of classes, the behavior of teachers, the way of management by the headmasters arise as the root causes. Most of the participants argued that conflicts have a negative impact on the functioning of the school, with the main consequence of creating a strongly negative working climate. By demonstrating the differentiation from the traditional approach to the phenomenon's view as only negative, the sample demonstrated the positive effects stressing as most important its contribution to problem-solving and finding the optimal solutions. The role of the headmaster in conflict management is crucial, with the majority of teachers responding that they tend to adopt the techniques of organizing, negotiating and co-operating, avoiding the imposition of their power.en
heal.advisorNameΚοτζαϊβάζογλου, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΚοτζαϊβάζογλου, Ιορδάνηςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages108 σελ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14490
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.