Η συμβολή (ρόλος) της εκπαίδευσης ενηλίκων στην επαγγελματική τους αποκατάσταση (σταδιοδρομία) (Master thesis)

Τσικούδης, Γεώργιος


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσικούδης, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2022-05-08T15:43:17Z-
dc.date.available2022-05-08T15:43:17Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14420-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11214)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕπαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτισηel
dc.subjectVocational education and trainingen
dc.subjectΔια βίου μάθησηel
dc.subjectLifelong learningen
dc.subjectΕπαγγελματική αποκατάστασηel
dc.subjectVocational rehabilitationen
dc.subjectΙΕΚel
dc.titleΗ συμβολή (ρόλος) της εκπαίδευσης ενηλίκων στην επαγγελματική τους αποκατάσταση (σταδιοδρομία)el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαίδευση ενηλίκων -- Ελλάδαel
heal.classificationAdult education -- Greeceen
heal.classificationΕπαγγελματική απασχόλησηel
heal.classificationEmploymenten
heal.classificationΕπαγγελματική εκπαίδευσηel
heal.classificationVocational educationen
heal.identifier.secondary11214-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-05-11-
heal.bibliographicCitationΤσικούδης, Γ. (2019). Η συμβολή (ρόλος) της εκπαίδευσης ενηλίκων στην επαγγελματική τους αποκατάσταση (σταδιοδρομία) (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.el
heal.abstractΗ επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση ενηλίκων που εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο της δια βίου μάθησης αποτελεί ένα αναπτυσσόμενο πεδίο τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, συμβάλλοντας στην επαγγελματική αναβάθμιση και εργασιακή κινητικότητα των αποφοίτων. Οι σχετικά πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν εισαχθεί στη χώρα για την αναδιαμόρφωση της δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και για την πλαισίωση του πεδίο της δια βίου μάθησης, επιχειρούν να επιτύχουν μια καλύτερη διασύνδεση μεταξύ της επαγγελματικής κατάρτισης και της απασχόλησης. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το υφεσιακό περιβάλλον της ελληνικής οικονομίας, την αποβιομηχανοποίηση που έχει σημειωθεί κατά την τελευταία δεκαετία και άλλες χρόνιες παθογένειες της εγχώριας οικονομίας και αγοράς εργασίας, η διασύνδεση αυτή παραμένει αναποτελεσματική. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης ενηλίκων και επαγγελματικής αποκατάστασης, μέσω της εκέτασης των απόψεων των εκπαιδευόμενων στα αντίστοιχα προγράμματα. Στην έρευνα συμμετείχαν 92 καταρτιζόμενοι στα ΙΕΚ, οι οποίοι κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο 20 ερωτήσεων. Σύμφωνα με τα ερευνητικά αποτελέσματα, διαπιστώθηκε ότι οι καταρτιζόμενοι στα ΙΕΚ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι άνεργοι, δεν θεωρούν ότι η κατάρτισή τους θα τους βοηθήσει σημαντικά να επαν(ενταχθούν) στην αγορά εργασίας, ενώ σημαντικό εύρημα της μελέτης αφορά στην περιορισμένη συνάφεια μεταξύ του αντικειμένου κατάρτισης και της θέσης εργασίας αναφορικά με τους ήδη εργαζόμενους. Ως εκ τούτου, απαιτείται η περαιτέρω ρύθμιση του πλαισίου που διέπει το πεδίο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ελλάδα, με βασικό ζητούμενο την εξισορρόπηση μεταξύ των απαιτούμενων ειδικοτήτων από την αγορά εργασίας και των αντίστοιχων προγραμμάτων σπουδών, υπό το πρίσμα της ευθυγράμμισης της κατάρτισης και της απασχόλησης.el
heal.abstractAdult vocational education and training, which is part of the wider context of lifelong learning, is a growing field both internationally and in Greece, contributing to the professional upgrading and job mobility of graduates. The relatively recent legislation introduced in the country for reforming secondary and post-secondary education and for framing the field of lifelong learning attempts to achieve a better link between vocational training and employment. However, given the recessionary environment of the Greek economy, the deindustrialisation that has occurred over the past decade and other chronic pathogens of the domestic economy and the labor market, this link remains ineffective. The aim of this thesis is to investigate the relationship between vocational education and adult training and vocational rehabilitation by examining the views of the trainees in the respective programs. The survey involved 92 trainees at IEK, who were asked to fill out a questionnaire of 20 questions. According to the research results, it has been found that IEK trainees, the majority of whom are unemployed, do not consider their training will help them to re-enter the labor market, while an important finding of the study concerns the limited relevance of the training content and the job position for existing workers. It is therefore necessary to further regulate the framework governing vocational education and training in Greece, with a view to balancing the required labor market and curriculum qualifications in the light of the alignment between training and employment.en
heal.advisorNameΜαυρίδης , Σάββαςel
heal.committeeMemberNameΜαυρίδης, Σάββαςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages109 σελ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14420
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.