Μελέτη των πηγών άγχους και του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Master thesis)

Τσιμινικάκη, Δέσποινα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤσιμινικάκη, Δέσποιναel
dc.date.accessioned2022-04-26T14:12:27Z-
dc.date.available2022-04-26T14:12:27Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14349-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων , 2019 (α/α 11245)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΕργασιακό Στρεςel
dc.subjectOccupational Stressen
dc.subjectΣύνδρομο επαγγελματικής εξουθένωσης εκπαιδευτικώνel
dc.subjectOccupational exercise syndromeen
dc.subjectΕκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
dc.subjectSecondary education teachersen
dc.subjectΕπαγγελματικές πηγές εκπαιδευτικού στρεςel
dc.subjectProfessional educational resourcesen
dc.titleΜελέτη των πηγών άγχους και του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης -- Εργασιακό άγχοςel
heal.classificationHigh school teachers -- Job stressen
heal.classificationΕξουθένωση (Ψυχολογία)el
heal.classificationBurn out (Psychology)en
heal.identifier.secondary11245-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-06-23-
heal.bibliographicCitationΤσιμινάκη, Δ. (2019). Μελέτη των πηγών άγχους και του συνδρόμου επαγγελματικής εξουθένωσης σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.el
heal.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετηθούν μέσω ερωτηματολογίων και να υπολογιστούν με τη βοήθεια της στατιστικής μελέτης αυτών, τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης και του επαγγελματικού άγχους των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτοί τα αντιλαμβάνονται .Επίσης να προσδιοριστούν και να ιεραρχηθούν κατά σειρά σπουδαιότητας οι κυριότερες πηγές του επαγγελματικού στρες των εκπαιδευτικών και να διερευνηθούν οι τρόποι αποφόρτισης των εκπαιδευτικών από τη συναισθηματική ένταση (στρες) καθώς και η πρόθεση εγκατάλειψης ή όχι του επαγγέλματος εξαιτίας του. Στην εργασία (θεωρητικό μέρος), γίνεται αναφορά στις πηγές του επαγγελματικού στρες και στους παράγοντες που συμβάλλουν στην εξουθένωση , όπως επίσης και στα συμπτώματα και τις επιπτώσεις του στρες και της εξουθένωσης στο άτομο και στον εκπαιδευτικό οργανισμό. Προτείνονται τρόποι πρόληψης και αντιμετώπισής του στρες από το άτομο και τον οργανισμό που εργάζονται ,ώστε να προληφθούν φαινόμενα επαγγελματικής εξουθένωσης και να μπορούν να ασκούν οι εκπαιδευτικοί ανεμπόδιστα το έργο τους. Το δείγμα αποτέλεσαν 95 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονταν σε δημόσια σχολεία. Η μεθοδολογία που επιλέχθηκε ήταν η ποσοτική έρευνα με χρήση ερωτηματολογίου. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη βοήθεια του Ερωτηματολογίου Πηγών Επαγγελματικής Έντασης για εκπαιδευτικούς και την Κλίμακα Επαγγελματικής Εξουθένωσης –ΜΒΙ- ΕS (Maslach & Jackson,1986). Τα αποτελέσματα ανέδειξαν πρώτη σε σημαντικότητα πηγή στρες τον ανεπαρκή μισθό και έπειτα την έλλειψη ενδιαφέροντος και κινήτρων από τους μαθητές και τρίτη κατά σειρά την έλλειψη ή ανεπάρκεια υλικών μέσων. Επίσης οι εκπαιδευτικοί του δείγματός μας έδειξαν ότι έχουν εργασιακό άγχος που κυμαίνεται από μέτριο ως πολύ. Όσον αφορά τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης γενικά θα λέγαμε ότι το δείγμα μας εμφανίζει μία μέση επαγγελματική εξουθένωση η οποία εξελίσσεται λόγω της αρχικά παρατηρούμενης μέσης προς υψηλής συναισθηματικής εξάντλησης, η οποία ακολουθείται από αποπροσωποποίηση και η οποία κατά τη διενέργεια της δημοσκόπησης ήταν σε χαμηλό επίπεδο .Η προσωπική επίτευξη σαν τρίτη διάσταση της επαγγελματικής εξουθένωσης ήταν σε υψηλά επίπεδα, τα οποία μπορεί να διατηρηθούν, αν μειωθεί ο ρυθμός της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών . Η αποφόρτιση από το άγχος έδειξε για τους περισσότερους ,επιλογές όπως περπάτημα, γυμναστική ,μουσική ,κινηματογράφο ,συζήτηση με οικογένεια, φίλους ,συντρόφους και συναδέλφους. Δεν καταφεύγουν σε συζήτηση με τον Διευθυντή οι περισσότεροι ούτε σε διαλογισμό και επίσης δεν χρησιμοποιούν αλκοόλ ή καπνό για να αποδιώξουν το στρες. Ένα μεγάλο ποσοστό εκπαιδευτικών (70,53% ) δεν θα άλλαζε τη δουλειά του.el
heal.abstractThe aim of the present study is to study through questionnaires and to calculate with the help of their statistical study the levels of professional exhaustion and professional stress of secondary education teachers as they perceive them. Also, to identify and prioritize in order of importance the main sources of occupational stress of teachers and to explore ways of discharging teachers from emotional stress (stress) as well as or not of the profession because of it. In the work (theoretical part), reference is made to the sources of occupational stress and the factors contributing to exhaustion, as well as to the symptoms and the effects of stress and burnout on the individual and the educational organization. We propose ways to prevent and deal with stress from the individual and the organization that work to prevent burnout and educators can exercise their work unhindered. The sample consisted of 95 secondary school teachers working in public schools. The methodology chosen was quantitative research using a questionnaire. The data were collected with the help of the Vocational Intensive Career Questionnaire for Teachers and the Professional Exhaustion Scale-MBI-ES (Maslach & Jackson, 1986). The results highlighted the first important source of stress in insufficient salary and then the lack of interest and motivation from the students, and thirdly the lack or insufficiency of material resources. Also our sample educators have shown that they have work anxiety ranging from moderate to long. Regarding the levels of professional burnout, we would generally say that our sample exhibits a medium burnout which evolves due to the initially observed medium to high emotional exhaustion followed by depersonalization and which was low at the survey. Personal achievement as a third dimension of professional burnout was high, which can be maintained if the rate of professional burnout of teachers is reduced. Anxiety discharging has shown for most people choices such as walking, gymnastics, music, cinema, family talk, friends, comrades and colleagues. Most do not resort to a discussion with the Director or meditate, and they also do not use alcohol or tobacco to overcome stress. A large percentage of teachers (70.53%) nevertheless would not change his job.en
heal.advisorNameΣύρπη, Μαρίναel
heal.committeeMemberNameΣύρπη, Μαρίναel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages174 σελ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14349
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.