Δια βίου μάθηση, απόψεις και στάσεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης νομού Θεσσαλονίκης (Master thesis)

Τζώρτζος, Παντελής


Τις τελευταίες δεκαετίες μέσα απο τις διάφορες οικονομικό-κοινωνικές αλλαγές οι συνθήκες στα εκπαιδευτικά συστήματα άλλαξαν σε μεγάλο βαθμό. Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού έχει γίνει πιο απαιτητικό και σύνθετο και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες προκλήσεις στην καθημερινότητα τους. Αυτό προϋποθέτει την απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων με σκοπό την αποτελεσματική αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων. Η Δια Βίου μάθηση αποτελεί βασική αρχή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και έχει εδραιωθεί στις συνειδήσεις των κατοίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης τις τελευταίες δεκαετίες, κατ’ επέκταση έχει θεσμοθετηθεί και στην Ελλάδα. Η παρούσα ερευνητική εργασία έχει ως στόχο τον εντοπισμό και την ανάλυση των κινήτρων που ωθούν τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας εκπαίδευσης που εργάζονται στη Θεσσαλονίκη να συμμετέχουν σε προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης. Για το σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο σε δείγμα 120 εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι η δια βίου εκπαίδευση είναι σημαντικό πεδίο στην ζωή τους ενώ πιστεύουν ότι ένας από τους στόχους του εκπαιδευτικού θα πρέπει να είναι και η δημιουργία θετικής άποψης‎ των μαθητών για την δια βίου μάθηση. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί παρότι αναγνωρίζουν τη σημαντικότητα της δια βίου μάθησης, αναγνωρίζουν ότι δεν υπάρχει ικανοποιητική συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε τέτοιου είδους προγράμματα. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν αρκετά οφέλη που μπορεί να αποκομίσουν από την συμμετοχή τους σε προγράμματα δια βίου μάθησης όπως στο ότι συνδράμει στην ολοκλήρωση του παρεχόμενου έργου των εκπαιδευτικών ώστε να είναι πολύπλευρο‎/ολοκληρωμένο, καλύπτει τα κενά της κατάρτισης τους και τις συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις της δουλειάς τους και βελτιώνει την κοινωνική θέση των εκπαιδευτικών. Τέλος, τα αποτελέσματα για τους λόγους μη συμμετοχής σε προγράμματα Δια Βίου μάθησης έδειξαν ότι σημαντικοί λόγοι είναι οι οικογενειακές υποχρεώσεις, οικονομικοί λόγοι λόγους και η έλλειψη χρόνου καθώς και ο φόρτος εργασίας.
Alternative title / Subtitle: Lifetime learning, perspectives, and views of primary education teachers of the Thessaloniki region
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Subject classification: Συνεχιζόμενη εκπαίδευση
Continuing education
Education, Primary
Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια
Primary education teachers--Greece-- Thessaloniki(Perfecture) -- Attitudes
Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης--Ελλάδα-- Θεσσαλονίκη (Νομός) -- Στάσεις
Keywords: δια βίου μάθηση;lifelong learning;πρωτοβάθμια εκπαίδευση;primary education;θεσσαλονίκη;thessaloniki;εκπαιδευτικοί;teachers
Description: Μεταπτυχιακή εργασία -Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11175)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14316
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TZORTZOS.pdf2.08 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14316
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.