Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Στάσεις και αντιλήψεις των νηπιαγωγών (Master thesis)

Μήκα, Αναστασία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜήκα, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2022-04-23T16:33:10Z-
dc.date.available2022-04-23T16:33:10Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14315-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11176)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΝηπιαγωγοίel
dc.subjectKindergartensen
dc.subjectδημοτικό σχολείοel
dc.subjectprimary schoolel
dc.subjectμαθητέςel
dc.subjectstudentsen
dc.subjectεκπαιδευτικοίel
dc.subjectteachersen
dc.titleΟμαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Στάσεις και αντιλήψεις των νηπιαγωγώνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleThe transition from Kindergarten to elementary school. Perceptions of kindergarten teachersen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationKindergarten teachers—Attitudesen
heal.classificationΝηπιαγωγοί--Απόψειςel
heal.classificationEducation, Preschoolen
heal.classificationΕκπαίδευση, Προσχολικήel
heal.classificationEducation, Primaryen
heal.classificationΕκπαίδευση, Πρωτοβάθμιαel
heal.identifier.secondary11176-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-05-12-
heal.bibliographicCitationΜήκα, Α. (2019) Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Στάσεις και αντιλήψεις των νηπιαγωγών (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδαςel
heal.abstractΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται η διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των νηπιαγωγών όσον αφορά το ζήτημα της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των νηπιαγωγών για τη σημασία της ομαλής μετάβασης και των παραγόντων που την επηρεάζουν, να καταγραφούν οι πρακτικές που χρησιμοποιούν οι νηπιαγωγοί για να επιτύχουν μία ομαλή μετάβαση καθώς και να διερευνηθεί εάν οι απόψεις και οι πρακτικές των εκπαιδευτικών επηρεάζονται από τα δημογραφικά τους χαρακτηριστικά. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την ποσοτική μεθοδολογία και ως εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Στην έρευνα συμμετείχαν 140 νηπιαγωγοί που υπηρετούν σε δημόσια νηπιαγωγεία ανά την Ελλάδα. Από τα αποτελέσματα που προέκυψαν επαληθεύεται η κύρια ερευνητική υπόθεση της έρευνας και διαπιστώνεται ότι οι νηπιαγωγοί αναγνωρίζουν τη σημασία που έχει η ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο για την ανάπτυξη και την επίδοση των παιδιών στη σχολική τους πορεία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι νηπιαγωγοί εμφανίζονται αρκετά ενημερωμένοι ως προς το θέμα της μετάβασης. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι η ομαλή μετάβαση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προσαρμογή του παιδιού στο νέο σχολικό περιβάλλον και πως η επιτυχημένη συνεργασία ανάμεσα στους νηπιαγωγούς και τους δασκάλους μπορεί να φέρει πολύ θετικά αποτελέσματα στην προσαρμογή των παιδιών. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι νηπιαγωγοί που συμμετείχαν στην έρευνα γνωρίζουν ότι ο ρόλος τόσο ο δικός τους όσο και των εκπαιδευτικών του δημοτικού σχολείου καθώς και των γονέων των παιδιών είναι καθοριστικής σημασίας για τη μετάβαση των παιδιών. Επιπλέον, σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα, οι νηπιαγωγοί προκειμένου να εξασφαλίσουν την ομαλή μετάβαση εφαρμόζουν αρκετές πρακτικές, δίνοντας έμφαση σε αυτές που αφορούν τις συζητήσεις με τα παιδιά για τα συναισθήματα και τις προσδοκίες τους.el
heal.abstractThe main aim of this study is the in-depth analysis of perceptions, of kindergarten teachers, regarding the issue of smooth transition from kindergarten to elementary school. In detail, this research investigates the kindergarten teacher’s opinions, regarding the transition, and the factors that influence this process, documents the usual practices implemented for succeeding in this transition and, finally, investigates the in-depth analysis regarding views and practices in conjunction with demographics. The research uses quantitative methodology and implements questionnaire as a tool. 140 kindergarten teachers, stationed in public kindergartens across Greece, participated in the research. After processing the data obtained, the main hypothesis is validated and can be concluded that kindergarten teachers acknowledge the importance of smooth transition, from kindergarten to elementary school, in the development of pupils both cognitive and academically through their entire school years. According to the findings, teachers stay informed regarding this issue. The majority strongly believes that it is one of the factors contributing in the successful cooperation between teachers and pupils and also provides faster integration, of the child, to a new school environment. Findings also suggest that the teachers are fully aware of the importance of both their role and their colleagues in cooperation with the parents and home environment in general. Last, in order to ensure this transition, teachers implement several practices emphasizing those regarding open discussions, with the children, about their feelings and ambitions.en
heal.advisorNameΟικονόμου, Ασπασίαel
heal.committeeMemberNameΟικονόμου, Ασπασίαel
heal.academicPublisherΣχολή Οικονομίας και Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages145-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MHKA.pdf3.46 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14315
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.