Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου (Master thesis)

Κελλαρτζή, Πολύτιμη


Το αντικείμενο της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι η συνεργασία ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια για την ενίσχυση του εκπαιδευτικού και του παιδαγωγικού έργου, που λαμβάνει χώρα στους κόλπους του. Ο στόχος της είναι να διερευνηθούν όλες οι παράμετροι, που συναρτώνται με το θέμα από την πλευρά των εκπαιδευτικών, προκειμένου να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για την αύξηση και τη βελτίωση αυτής της συνεργασίας. Σύμφωνα με τις βιβλιογραφικές πηγές οι κύριοι θεματικοί άξονες του αντικειμένου αφορούν τη θεωρητική διάσταση των σχέσεων σχολείου-οικογένειας, τους παράγοντες, που τις διαμορφώνουν, τις θετικές επιδράσεις, που απορρέουν από αυτές, τα εμπόδια, που τις υπονομεύουν, καθώς και τις προϋποθέσεις, που τις εξασφαλίζουν, όπως και τις πρακτικές που τις ενισχύουν. Η θεωρητική προσέγγιση του ζητήματος συμπληρώνεται με την αντίστοιχη ερευνητική για την επίτευξη του στόχου της μελέτης συνολικά. Η μεθοδολογία, που επιλέχτηκε, για την ερευνητική διαδικασία είναι η ποσοτική έρευνα με τη δειγματοληψία χωρίς πιθανότητα και με τη χρήση του ανώνυμου ερωτηματολογίου. Τα ερευνητικά αποτελέσματα παρέχουν τις απαραίτητες απαντήσεις στα ερευνητικά ερωτήματα, που πλαισιώνουν τη βιβλιογραφική ανασκόπηση, και οδηγούν σε πολύτιμα συμπεράσματα. Σε αυτά υπογραμμίζεται εμφανώς η αναγκαιότητα της σύναψης υγιών επικοινωνιακών και συνεργατικών σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών και των γονέων των μαθητών για καλύτερα σχολικά αποτελέσματα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικό στοιχείο της εν λόγω έρευνας αποτελεί η σκιαγράφηση ενός συγκεκριμένου προφίλ των συμμετεχόντων σε αυτή, το οποίο τυγχάνει να είναι ενδεικτικό των εκπαιδευτικών των αστικών σχολείων της σύγχρονης εποχής. Καταδεικνύεται, με άλλα λόγια, η επικρατούσα τάση των εκπαιδευτικών ως προς το επίμαχο ζήτημα της συνεργασίας: πρόκειται για άτομα, που αποζητούν την αλληλεπίδραση με τους γονείς για την πρόοδο των μαθητών τους, βρίσκουν θετική την ανταπόκριση των γονέων, αλλά και ικανοποιητική τη γενικότερη στάση του σχολείου τους απέναντι στο ζήτημα. Ωστόσο, η καλή γνώση του θέματος εγγυάται ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
Alternative title / Subtitle: Teachers' and parents' co-operation for the support of the educational process at schools
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Subject classification: Parent-teacher relationships
Σχέσεις γονέων δασκάλων
Keywords: οικογένεια;family;teachers;εκπαιδευτικοί;educational process;εκπαιδευτική διαδικασία;school;σχολείο
Description: Μεταπτυχιακή εργασία- Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14308
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KELLARTZI.pdf2.97 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14308
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.