Ανίχνευση των διαπροσωπικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και του τρόπου που εκδηλώνονται μη λεκτικά κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας (Master thesis)

Γαλλή, Αικατερίνη


The present study examines the soft skills and the non verbal immediacy behaviors of the teachers of primary schools. The study involved 120 teachers of primary school from Thessaloniki and Alexandroupoli. For the study were used the Non Verbal Immediacy Scale – Self Report (NIS-S) (Stamatis,2014) and Interpersonal Communication Inventory (ICI Bienvenu,1976). The results show that soft skills of teachers are developed. Furthermore, the non verbal immediacy behaviors are spotted. Finally, it was found that neither the gender either the age are effected statistically the soft skills or the non verbal immediacy behaviors and the differences between the teams are not big.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων
Subject classification: Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Primary school teachers
Διαπροσωπικές σχέσεις
Interpersonal relations
Μη λεκτική επικοινωνία
Nonverbal communication
Διαπροσωπική επικοινωνία
Interpersonal communication
Keywords: Μορφές επικοινωνίας;Forms of communication;Λεκτική επικοινωνία;Verbal communication;Μη λεκτική επικοινωνία;Non verbal communication;Επικοινωνιακή δεξιότητα;Communication skills;Εκφράσεις προσώπου;Facial expressions
Description: Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11254)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14304
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Galli.pdf1.29 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14304
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.