Ανίχνευση των διαπροσωπικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και του τρόπου που εκδηλώνονται μη λεκτικά κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας (Master thesis)
Γαλλή, Αικατερίνη
The present study examines the soft skills and the non verbal immediacy behaviors of
the teachers of primary schools. The study involved 120 teachers of primary school
from Thessaloniki and Alexandroupoli. For the study were used the Non Verbal
Immediacy Scale – Self Report (NIS-S) (Stamatis,2014) and Interpersonal
Communication Inventory (ICI Bienvenu,1976). The results show that soft skills of
teachers are developed. Furthermore, the non verbal immediacy behaviors are spotted.
Finally, it was found that neither the gender either the age are effected statistically the
soft skills or the non verbal immediacy behaviors and the differences between the
teams are not big.
Institution and School/Department of submitter: | Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων |
Subject classification: | Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Primary school teachers Διαπροσωπικές σχέσεις Interpersonal relations Μη λεκτική επικοινωνία Nonverbal communication Διαπροσωπική επικοινωνία Interpersonal communication |
Keywords: | Μορφές επικοινωνίας;Forms of communication;Λεκτική επικοινωνία;Verbal communication;Μη λεκτική επικοινωνία;Non verbal communication;Επικοινωνιακή δεξιότητα;Communication skills;Εκφράσεις προσώπου;Facial expressions |
Description: | Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11254) |
URI: | http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14304 |
Appears in Collections: | Μεταπτυχιακές Διατριβές |
Please use this identifier to cite or link to this item:
This item is a favorite for 0 people.
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14304
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.