Διεύρυνση τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα: Χειμερινός τουρισμός (Bachelor thesis)

Γελαστοπούλου, Αθανασία


In the following project we will concentrate in the issue of the widening of the touristic season in Greece. Issues such as seasonality of tourism, as well as other problems faced by the country in the field of tourism will be analyzed. We will also refer to winter tourism and all its categories, and of course we will suggest ways for the country to attract tourists throughout the year. In the end, we will refer to the area of ​​northern-eastern Chalkidiki and its advantages, and of course we will suggest ways of developing the area to a destination ideal for visiting all four seasons of the year. Greece is undoubtedly a tourist destination that is preferred by many people, locals and foreigners for their summer holidays and not only. The tourist product of Greece is the sun, the sea and the hospitality of its inhabitants. All these make up a package ideal for summer holidays and beautiful experiences. Greece, however, enjoys the privilege of its diversity and for this reason it could also be a destination for a winter holiday and offer what is included in it, giving the visitor the satisfaction he needs from a trip during the winter months. In this project we will refer to the advantages that Greece. has and the weak points that prevent the country from developing in a destination suitable for a visit all the time. More analytically: • In the first chapter we will formulate the definition of tourism and the problem of seasonality. • In the second chapter we will give a simple explanation for winter tourism. • In the third chapter we will explain some types of tourism such as the continuous seasonal and the massive and we will refer to the problems that mass tourism brings in one area. • In the fourth chapter will analyze the problem of seasonality and how much it affects our country • In the fifth chapter we will explain what is the ‘’bearing capacity of tourism’’, what we measure with this indicator and what problems can arise if the capacity of a destination is exceeded. • In the sixth chapter we will analyze all the obstacles presented in the effort to reduce the tourist seasonality and propose solutions that will help to achieve this goal. • In the seventh chapter we will mention some of the alternative forms of tourism that could be developed in Greece and thus attract more tourists during the winter season. • In the eighth chapter we will talk about the mountain shelters that Greece has and the benefits it offers. • In ninth chapter reference is made to the ski resorts of Greece as well as to the services they offer.In the tenth chapter we will mention the most popular winter destinations available to Greece. • In the eleventh chapter we present two studies of winter tourism cases that concern both our country and abroad. • In the twelfth chapter we focus on the area of ​​North Chalkidiki, its municipalities and its tourist resources. There is a presentation of the problems and the advantages of the area with the SWOT analysis and finally solutions are proposed for the mitigation of tourist seasonality in the area.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Subject classification: Tourism--Greece
Τουρισμός--Ελλάδα
Winter sports
Χειμερινά σπόρ
Keywords: Τουρισμός;Χειμερινή περίοδος;Ελλάδα;Tourism;Winter season;Greece;Winter tourism;Χειμερινός τουρισμός
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2017 α.α. 8943
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14275
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Tourism--Greece
Τουρισμός--Ελλάδα
Winter sports
Χειμερινά σπόρ
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publication date: 2017-10-12
Bibliographic citation: Γελαστοπούλου Αθανασία, Διεύρυνση τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα: Χειμερινός τουρισμός, Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, 2017
Abstract: Στην παρακάτω εργασία θα ερευνηθεί το θέμα της διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου στην Ελλάδα. Θα αναλυθούν ζητήματα όπως η εποχικότητα του τουρισμού, καθώς και άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα στο θέμα του τουρισμού. Επίσης, θα αναφερθούμε στον χειμερινό τουρισμό και όλες τις κατηγορίες του και φυσικά θα προτείνουμε τρόπους για το πώς η χώρα θα καταφέρει να προσελκύσει τουρίστες όλο το χρόνο. Προς το τέλος θα γίνει αναφορά στην περιοχή της ΒΑ Χαλκιδικής και στα πλεονεκτήματα της και φυσικά θα προτείνουμε τρόπους ανάπτυξης της περιοχής σε ένα προορισμό ιδανικό για επίσκεψη και τις 4 εποχές του χρόνου. Η Ελλάδα, αποτελεί αναμφισβήτητα έναν τουριστικό προορισμό ο οποίος προτιμάται από πολλούς ανθρώπους, ντόπιους και αλλοδαπούς για τις καλοκαιρινές διακοπές τους και όχι μόνο. Το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας είναι ο ήλιος, η θάλασσα και η φιλοξενία των κατοίκων της. Όλα αυτά συνθέτουν ένα πακέτο ιδανικό για καλοκαιρινές διακοπές και όμορφες εμπειρίες. Η Ελλάδα, όμως, έχει το προνόμιο της ποικιλομορφίας της και για αυτό το λόγο θα μπορούσε να αποτελέσει και προορισμό για χειμερινές διακοπές και να προσφέρει ό,τι συμπεριλαμβάνεται μέσα σε αυτές, δίνοντας στον επισκέπτη την ικανοποίηση που χρειάζεται από ένα ταξίδι κατά τους χειμερινούς μήνες. Στην εργασία αυτή θα αναφερθούμε στα πλεονεκτήματα που διαθέτει η Ελλάδα αλλά και στα αδύναμα σημεία που εμποδίζουν την χώρα να αναπτυχθεί σε έναν προορισμό κατάλληλο για επίσκεψη όλο τον χρόνο. Αναλυτικότερα: • Στο πρώτο κεφάλαιο θα διατυπώσουμε τον ορισμό του τουρισμού και της τουριστικής εποχικότητας. • Στο δεύτερο κεφάλαιο θα πούμε λίγα λόγια για τον χειμερινό τουρισμό. • Στο τρίτο κεφάλαιο θα εξηγήσουμε κάποια είδη τουρισμού όπως ο συνεχής ο εποχικός ο μαζικός και θα αναφερθούμε στα προβλήματα που επιφέρει ο μαζικός τουρισμός σε μία περιοχή. • Στο τέταρτο κεφάλαιο θα αναλυθεί το πρόβλημα της εποχικότητας και το πόσο επηρεάζει τη χώρα μας • Στο πέμπτο κεφάλαιο θα εξηγήσουμε τι σημαίνει φέρουσα ικανότητα του τουρισμού, τι μετράμε με αυτόν τον δείκτη και ποια είναι τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν αν ξεπεραστεί η φέρουσα ικανότητα ενός προορισμού. • Στο έκτο κεφάλαιο θα αναλύσουμε όλα τα εμπόδια που παρουσιάζονται στην προσπάθεια για άμβλυνση της τουριστικής εποχικότητας και θα προτείνουμε λύσεις που θα βοηθήσουν στην επίτευξη αυτού του στόχου. • Στο έβδομο κεφάλαιο θα αναφέρουμε μερικές από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στην Ελλάδα και κατά συνέπεια να προσελκύσουν περισσότερους τουρίστες κατά τη χειμερινή περίοδο.Στο όγδοο κεφάλαιο θα μιλήσουμε για τα ορειβατικά καταφύγια που διαθέτει η Ελλάδα και τις παροχές που προσφέρουν. • Στο ένατο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στα χιονοδρομικά κέντρα της Ελλάδας καθώς και στις υπηρεσίες που προσφέρουν. • Στο δέκατο κεφάλαιο θα αναφέρουμε τους πιο δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς που διαθέτει η Ελλάδα. • Στο εντέκατο κεφάλαιο παρουσιάζονται δύο μελέτες περιπτώσεων χειμερινού τουρισμού που αφορούν και το εξωτερικό και την χώρα μας. • Στο δωδέκατο κεφάλαιο επικεντρωνόμαστε στην περιοχή της Β.Α Χαλκιδικής, στους δήμους που την αποτελούν και στους τουριστικούς πόρους που διαθέτει. Γίνεται μία παρουσίαση των προβλημάτων αλλά και των πλεονεκτημάτων της περιοχής με τη μέθοδο SWOT analysis και τέλος προτείνονται λύσεις για την άμβλυνση της τουριστικής εποχικότητας στην περιοχή.
In the following project we will concentrate in the issue of the widening of the touristic season in Greece. Issues such as seasonality of tourism, as well as other problems faced by the country in the field of tourism will be analyzed. We will also refer to winter tourism and all its categories, and of course we will suggest ways for the country to attract tourists throughout the year. In the end, we will refer to the area of ​​northern-eastern Chalkidiki and its advantages, and of course we will suggest ways of developing the area to a destination ideal for visiting all four seasons of the year. Greece is undoubtedly a tourist destination that is preferred by many people, locals and foreigners for their summer holidays and not only. The tourist product of Greece is the sun, the sea and the hospitality of its inhabitants. All these make up a package ideal for summer holidays and beautiful experiences. Greece, however, enjoys the privilege of its diversity and for this reason it could also be a destination for a winter holiday and offer what is included in it, giving the visitor the satisfaction he needs from a trip during the winter months. In this project we will refer to the advantages that Greece. has and the weak points that prevent the country from developing in a destination suitable for a visit all the time. More analytically: • In the first chapter we will formulate the definition of tourism and the problem of seasonality. • In the second chapter we will give a simple explanation for winter tourism. • In the third chapter we will explain some types of tourism such as the continuous seasonal and the massive and we will refer to the problems that mass tourism brings in one area. • In the fourth chapter will analyze the problem of seasonality and how much it affects our country • In the fifth chapter we will explain what is the ‘’bearing capacity of tourism’’, what we measure with this indicator and what problems can arise if the capacity of a destination is exceeded. • In the sixth chapter we will analyze all the obstacles presented in the effort to reduce the tourist seasonality and propose solutions that will help to achieve this goal. • In the seventh chapter we will mention some of the alternative forms of tourism that could be developed in Greece and thus attract more tourists during the winter season. • In the eighth chapter we will talk about the mountain shelters that Greece has and the benefits it offers. • In ninth chapter reference is made to the ski resorts of Greece as well as to the services they offer.In the tenth chapter we will mention the most popular winter destinations available to Greece. • In the eleventh chapter we present two studies of winter tourism cases that concern both our country and abroad. • In the twelfth chapter we focus on the area of ​​North Chalkidiki, its municipalities and its tourist resources. There is a presentation of the problems and the advantages of the area with the SWOT analysis and finally solutions are proposed for the mitigation of tourist seasonality in the area.
Table of contents: Πρόλογος 5 ΠΕΡΙΛΗΨΗ 6 SUMMARY 8 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 10 Γενικά στοιχεία 10 1.1.Η έννοια του τουρισμού 10 1.2.Η εποχικότητα του τουρισμού 11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 13 Ο χειμερινός τουρισμός 13 2.1.Στοιχεία για τον χειμερινό τουρισμό 13 2.2. Το προφίλ του χειμερινού τουρίστα 13 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 14 ΕΙΔΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 14 3.1.Ο συνεχής τουρισμός 14 3.2.Ο εποχικός τουρισμός 14 3.3. Ο μαζικός τουρισμός και τα προβλήματα που επιφέρει. 14 3.4. Οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού και οι τάσεις της αγοράς 18 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 19 ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑ 19 4.1.Τουριστική εποχικότητα γενικά 19 4.2.Ορισμός, αίτια και προβλήματα της τουριστικής εποχικότητας 19 4.3.Κατανομή των κυριότερων μορφών τουρισμού στον ετήσιο κύκλο 23 4.4.Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου 25 4.5.Σύγκριση με ανταγωνίστριες χώρες 28 4.6.Η εξέλιξη της εποχικότητας τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα 29 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 30 Η ΦΕΡΟΥΣΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 30 5.1 Η έννοια της φέρουσας ικανότητας του τουρισμού 30 5.2. Φάσεις Εκτίμησης Φέρουσας Ικανότητας 33 5.3.Προβλήματα που προκύπτουν ξεπερνώντας το όριο της φέρουσας ικανότητας 37 5.4. Βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη 38 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 41 ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΜΒΛΥΝΣΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΙΚΟΤΗΤΑΣ 41 6.2.Τα εμπόδια που παρουσιάζονται στην άμβλυνση της εποχικότητας στον τουρισμό 43 6.3.Η μη χειμερινή περίοδος 46 6.4.Η εποχικότητα των αφίξεων σε σχέση με τη χώρα προέλευσης των τουριστών 46 6.5.Εποχικότητα στα ξενοδοχειακά καταλύματα 47 6.6.Προτάσεις για την άμβλυνση της εποχικότητας του τουρισμού 48 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 49 Εναλλακτικές μορφές τουρισμού που μπορούν να λύσουν το πρόβλημα της εποχικότητας 49 7.1. Επαγγελματικός τουρισμός 49 7.2.Ορεινός τουρισμός 50 7.3.Τουρισμός χειμερινών σπορ 50 7.4.Τουρισμός παραχείμασης 51 7.5.Bird-watching 52 7.6.Εκθεσιακός τουρισμός 52 7.7.Συνεδριακός τουρισμός 52 7.8.Οικολογικός τουρισμός ή οικοτουρισμός 54 7.9.Θρησκευτικός τουρισμός 55 7.10.Τουρισμός πόλης 55 7.11.Γεωτουρισμός 56 7.12.Σπηλαιολογικός τουρισμός 57 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 57 Ορειβατικά καταφύγια 57 8.1.Ορισμός ορειβατικών καταφυγίων 57 8.2.Ιστορία των ορειβατικών καταφυγίων 58 8.3.Διακρίσεις καταφυγίων 58 8.4.Τα ορειβατικά καταφύγια στην Ελλάδα 59 8.5.Παροχές και υπηρεσίες στα ορειβατικά καταφύγια της Ελλάδας 60 8.6.Δασικά χωριά 61 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 62 Χιονοδρομικά κέντρα 62 9.1.Τα χιονοδρομικά κέντρα ως έννοια 62 9.2.Ιστορική αναδρομή των χιονοδρομικών κέντρων 62 9.3.Τύποι χιονοδρομικών κέντρων 63 9.4.Τα χιονοδρομικά κέντρα στην Ελλάδα και οι παροχές που προσφέρουν 63 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 68 Χειμερινοί προορισμοί της Ελλάδας 68 10.1.Πήλιο 68 10.2.Ζαγόρι 69 10.3.Αράχοβα 69 10.4.Τρίκαλα Κορινθίας 70 10.5.Ελάτη Περτούλι 70 10.6.Καρπενήσι 70 10.7.Μέτσοβο 70 10.8.Νυμφαίο 71 10.9.Δράμα 71 10.10.Θεσσαλονίκη 72 10.11.Βεργίνα 72 10.12.Λίμνη Πλαστήρα 73 10.13.Μετέωρα-Καλαμπάκα 73 10.14.Θράκη 74 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11 74 CASE STUDIES 74 11.1.Case study χιονοδρομικός τουρισμός/ αγροτουρισμός στην Αυστρία/Τυρόλο 74 11.2.Case study ορεινός τουρισμός στα Γρεβενά και στα Ιωάννινα 75 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 12 76 Η ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΣΑΝ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ 76 12.1.Γενικά στοιχεία για τη Χαλκιδική 76 12.2. Η βορειοανατολική Χαλκιδική ως τόπος αρχαιολογικού τουρισμού 77 12.3. Τοπία της Β.Α Χαλκιδικής 81 12.4. Η γαστρονομία της περιοχής 82 12.5.Η περιοχή της βορειοανατολικής Χαλκιδικής τον χειμώνα 83 12.6.Περιπατητικές διαδρομές 84 12.7. SWOT Analysis 85 12.8.Προτάσεις για την αντιμετώπιση της εποχικότητας στην Βορειοανατολική Χαλκιδική. 87 ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 91 Βιβλιογραφία 92
Advisor name: Αβδημιώτης, Σπύρος
Examining committee: Αβδημιώτης, Σπύρος
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publishing institution: ihu
Number of pages: 95
Appears in Collections:Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΓΕΛΑΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ.pdfΓελαστοπούλου, Πτυχιακή 709.8 kBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14275
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.