Επικοινωνία και σχέσεις μεταξύ διευθυντή σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και γονέων : Συγκριτική μελέτη-ανάλυση σε αστικά και μη αστικά σχολεία του Ν. Θεσσαλονίκης (Master thesis)

Παπαδόπουλος, Βασίλειος


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαδόπουλος, Βασίλειοςel
dc.date.accessioned2022-04-05T20:09:31Z-
dc.date.available2022-04-05T20:09:31Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14230-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία- Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας- Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11262)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΜοντέλα επικοινωνίαςel
dc.subjectCommunication modelsen
dc.subjectΜελέτηel
dc.subjectStudyen
dc.subjectΑνάλυσηel
dc.subjectAnalysisen
dc.subjectΣχολικοί παράγοντεςel
dc.subjectSchool factorsen
dc.subjectΑστικά σχολείαel
dc.subjectUrban schoolsen
dc.subjectΜη αστικά σχολείαel
dc.subjectNon urban schoolsen
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectPrimary educationen
dc.subjectΝομός Θεσσαλονίκηςel
dc.subjectThessaloniki Perfectureen
dc.subjectΔιευθυντές σχολείωνel
dc.subjectSchool principalsen
dc.subjectΓονείςel
dc.subjectParentsen
dc.titleΕπικοινωνία και σχέσεις μεταξύ διευθυντή σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και γονέων : Συγκριτική μελέτη-ανάλυση σε αστικά και μη αστικά σχολεία του Ν. Θεσσαλονίκηςel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑστικά σχολεία--Ελλάδα--Θεσσαλονίκη (Νομός)el
heal.classificationUrban schools--Greece--Thessaloniki (Perfecture)en
heal.classificationΕπαρχιακά σχολεία--Ελλάδα--Θεσσαλονίκη (Νομός)el
heal.classificationRural schools--Greece--Thessaloniki (Perfecture)en
heal.classificationΔιευθυντές σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςel
heal.classificationPrimary school principalsen
heal.classificationΣχέσεις γονέων εκπαιδευτικώνel
heal.classificationParent-teacher relationshipsen
heal.identifier.secondary11262-
heal.dateAvailable2022-04-05T20:10:31Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-07-10-
heal.bibliographicCitationΠαπαδόπουλος, Β. (2019). Επικοινωνία και σχέσεις μεταξύ διευθυντή σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και γονέων: Συγκριτική μελέτη ανάλυση σε αστικά και μη αστικά σχολεία του Ν. Θεσσαλονίκης (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.el
heal.abstractΗ επικοινωνία του σχολείου με τους γονείς, αποτελεί απαραίτητο συστατικό της συνεργασίας τους. Το σχολείο εξάλλου παίζει έναν ιδιαίτερο ρόλο στην κοινωνικοποίηση του παιδιού, επομένως η επικοινωνία της οικογένειας με τους εκπαιδευτικούς ή το Διευθυντή, μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση προβλημάτων. Μοντέλα επικοινωνίας υπάρχουν αρκετά και εξαρτώνται από τη μορφή που θέλουν να δώσουν οι δύο πλευρές στη σχέση τους. Ο ρόλος του Διευθυντή επίσης έχει αποδειχθεί καίριας σημασίας στα επίπεδα γονεϊκής εμπλοκής και στη συνολική συνεργασία που θα συνάψει με τους γονείς των μαθητών.Οι προσπάθειες Διευθυντών, να έρχονται σε στενότερη επαφή με γονείς μαθητών, πραγματοποιούνται στα πλαίσια εφαρμογής επικοινωνιακών τακτικών για βελτίωση της σχέσης τους. Παίζει φυσικά μεγάλο ρόλο η επικοινωνιακή δεξιότητα κάθε Διευθυντή και η ικανότητά του να μεταδίδει το μήνυμα της συχνής επικοινωνίας και στο υπόλοιπο προσωπικό, αφού μόνο έτσι οι απρόσωπες πολλές φορές σχέσεις με τους γονείς, μπορούν να μετατραπούν σε φιλικότερες. Στην αναζήτηση απαντήσεων για τα επίπεδα επικοινωνίας και σχέσεων ανάμεσα σε γονείς και σχολείο, διερευνήθηκε στην παρούσα εργασία μια συγκριτική μελέτη ανάμεσα σε αστικά και μη-αστικά σχολεία του Ν. Θεσσαλονίκης. Για τη συγκέντρωση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο και διενεργήθηκε έλεγχος Χ2 , σε έναν πληθυσμό 50 (25 αστικών σχολείων και 25 μη-αστικών) Διευθυντών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με αποτελέσματα πολύ ενδιαφέροντα. Εντοπίστηκαν έτσι ορισμένες διαφορές στις απόψεις Διευθυντών αστικών και μη αστικών σχολείων, σχετικά με ζητήματα συζητήσεων. αποδεικνύει ότι τους γονείς των μαθητών που βρίσκονται σε αστικά και μη-αστικά σχολεία Πρωτοβάθμιας του Ν. Θεσσαλονίκης, απασχολούν διαφορετικά θέματα.Επιπλέον, διαπιστώθηκαν διαφορές και σε ορισμένα θέματα που αφορούν τη σχέση του Συλλόγου Γονέων με το σχολείο ή το Διευθυντή και τη συζήτηση προβλημάτων, διαφορές στη συχνότητα επικοινωνίας Διευθυντών ή σχολείου, με τους γονείς, στον τρόπο επικοινωνίας με τους γονείς των μαθητών αλλά και διαφορές για τα οφέλη από την επικοινωνία με τους γονείς. Η μελέτη λοιπόν εξήγαγε χρήσιμα συμπεράσματα για τις διαφορετικές απόψεις Διευθυντών και μπορεί να αποτελέσει βάση για μελλοντικούς ερευνητές.el
heal.abstractCommunication between school and students’ parents, is an essential part of their overall relationship and cooperation. The school also plays a special role to children’s socialization so, communication between family and teachers or the School Principal, can help problem solving. There are a few communication models and the one that will be used depends on the form the two sides want to transform to, their relation. School Principal’s role is also of a crucial matter for the parental involvement or the overall cooperation with the student’s families. School Principals’ efforts to tighten their contact with students’ families, take place in the context of the implementation of communication tactics, in order to improve the above relationship. Of course, the communication skills of each School Principal as well as his ability to transmit the meaning of a more frequent contact, to the rest of the teaching staff, plays a great role, since this is the only way to transform the impersonal relationships with parents to more friendly. In the research for answers concerning the levels of communication and relationships between parents and school, a comparative study between urban and non urban schools in the Prefecture of Thessaloniki, took place. For the data collection, a questionnaire was used, while for the data analysis a Chi-Square test was conducted in a population of 50 Primary Education School Principals (25 from urban schools and 25 from non-urban), concluding to very interesting results. There were identified differences among the views of School Principals of the above 2 categories, about issues discussed between School Principals and parents, which proves that students’ parents in urban and non-urban schools in Prefecture of Thessaloniki, are concerned by different subjects.Additionally, differences were also identified in issues related to the problems discussion between Parents’ Association and school or School Principal, the communication frequency, the way of communication as well as the benefits of communication with parents. Therefore, the study drew useful conclusions about different views of School Principals and could be the basis of future researchers.en
heal.advisorNameΚοτζαϊβάζογλου, Ιορδάνηςel
heal.committeeMemberNameΚοτζαϊβάζογλου, Ιορδάνηςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages113 σελ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Papadopoulos.pdf1.75 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14230
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.