Ο σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Απόψεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πτολεμαϊδας. (Master thesis)

Κόκκινος, Γεώργιος


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚόκκινος, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2022-04-04T18:40:52Z-
dc.date.available2022-04-04T18:40:52Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14217-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία- Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας- Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδων, 2019 (α/α 11273)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΒίαel
dc.subjectViolenceen
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel
dc.subjectSchool bullyingen
dc.subjectΕπιθετική συμπεριφοράel
dc.subjectAggressive behavioren
dc.subjectΔευτεροβάθμια εκπαίδευσηel
dc.subjectSecondary educationen
dc.titleΟ σχολικός εκφοβισμός στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Απόψεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πτολεμαϊδας.el
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΕκφοβισμός στα σχολεία--Ελλάδα--Πτολεμαϊδαel
heal.classificationBullying in schools--Greece--Ptolemaidaen
heal.classificationΕκπαίδευση, Δευτεροβάθμιαel
heal.classificationEducation, Secondaryen
heal.classificationΕκπαιδευτικοί-- Ελλάδα -- Πτολεμαΐδα -- Στάσειςel
heal.classificationTeachers -- Greece -- Ptolemaida -- Attitudesen
heal.identifier.secondary11273-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.publicationDate2019-07-10-
heal.bibliographicCitationΚόκκινος, Γ. (2019). Ο σχολικός εκφοβισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Απόψεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών της Πτολεμαϊδας (Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος.el
heal.abstractΟ σχολικός εκφοβισμός έχει αναγνωριστεί ως σοβαρό πρόβλημα της σχολικής ζωής. Δεν αποτελεί καινούργιο φαινόμενο. Είναι όμως το σημαντικότερο του σχολικού βίου, επειδή σήμερα η βία είναι λιγότερο ανεκτή από τους μαθητές, και από την κοινωνία γενικότερα. Ο σχολικός εκφοβισμός βρίσκεται στο επίκεντρο πολλών ερευνών με σκοπό την συστηματική διερεύνηση, πρόληψη και αντιμετώπισή του. Σκοπός της παρούσης έρευνας είναι να καταγράψει τις απόψεις των εκπαιδευτικών για το φαινόμενο όπως αυτοί το βιώνουν μέσα από την αλληλεπίδραση με τους μαθητές, και να ανιχνεύσει στοιχεία που θα βοηθήσουν στην καλύτερη εικόνα και στην κατανόησή του. Στο πρώτο μέρος της εργασίας, γίνεται αναφορά στην εννοιολογική σημασία του φαινομένου, στα χαρακτηριστικά του και στις μορφές με τις οποίες εμφανίζεται. Περιγράφονται τα εμπλεκόμενα μέρη, το προφίλ τους, τα αίτια που το δημιουργούν καθώς και τις συνέπειες που μπορεί να έχει στα εμπλεκόμενα μέρη. Γίνεται αναφορά σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν και περιγράφονται κάποιες από τις μεθόδους αντιμετώπισης του φαινομένου. Στο δεύτερο μέρος, καταγράφονται μέσα από έρευνα οι απόψεις των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των σχολείων της Πτολεμαΐδας. Από την ανάλυσή της προκύπτει πως οι εκπαιδευτικοί παρόλο που θεωρούν πως η ενημέρωσή τους για το πρόβλημα είναι σε καλό επίπεδο, επιζητούν περαιτέρω εκπαίδευση και ενημέρωση για την πρόληψη και αντιμετώπιση των περιστατικών. Οι μορφές με τις οποίες εκδηλώνεται είναι του λεκτικού εκφοβισμού και της απομόνωσης. Στα γυμνάσια ο σωματικός εκφοβισμός εμφανίζεται σε μεγαλύτερη συχνότητα από ό,τι στα λύκεια. Οι μαθητές που δέχονται εκφοβισμό διστάζουν να το μεταφέρουν οι ίδιοι στους εκπαιδευτικούς και τους το μεταφέρουν οι μαθητές παρατηρητές. Τέλος οι εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι τα φαινόμενα σχολικού εκφοβισμού αναδεικνύουν τα προβλήματα, τις συγκρούσεις και εν γένει τις κοινωνικές συνθήκες που συμβαίνουν στο οικογενειακό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.el
heal.abstractSchool bullying has been recognized as one of the most severe problems of school life, having a negative impact on students. It is the main aspect of many researches including investigations about its prevention and solution. The main goal of this research is to record school teachers' views on this problem, as they experience it in interaction with their students, and to collect specific data that can contribute to the better comprehension of the problem. In the first part of the research, attention is given to the definition of this phenomenon, its characteristics and in the different forms it may appear. Causes, consequences and how these affect the students are further described. In addition, results of similar surveys in Greece and abroad are referred and there is also an analysis of some non-punishing solutions of this aspect. The second part underlines some personal opinions of the school teachers of secondary education in Ptolemaida, Greece. After the statistical analysis of the survey, the following results came up: The school teachers believe that they're quite well informed about the topic, but they need to have some further information and education in the fields of prevention and solution. The different forms of school bullying include the verbal intimidation, as well as the isolation. Phenomena of body intimidation are more common in Junior High Schools than in Senior High Schools. The students-victims usually don't have the courage to openly talk about this problem with their school teachers, but their classmates discuss about it instead. As a conclusion, the school teachers believe that the phenomena of school bullying work as a mirror which reflects the problems, the arguments and the social conditions that occur in the family environment and in the society as a whole.en
heal.advisorNameΚιλιπίρης , Φώτιοςel
heal.committeeMemberNameΚιλιπίρης, Φώτιοςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης & Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages96 σελ.-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14217
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.