Συνεργασία εκπαιδευτικού και οικογένειας για τη διαχείριση παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος υψηλής λειτουργικότητας στο γυμνάσιο και στο λύκειο (Master thesis)

Παπαδοπούλου, Αθήνα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλου, Αθήναel
dc.date.accessioned2022-03-30T23:39:30Z-
dc.date.available2022-03-30T23:39:30Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14192-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμού, 2019 (α/α 11200)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectαυτισμόςel
dc.subjectεκπαιδευτικοίel
dc.subjectγονείςel
dc.subjectγυμνάσιοel
dc.subjectλύκειοel
dc.subjectautismen
dc.subjectteachersen
dc.subjectparentsen
dc.subjectjunior high school-
dc.subjectlyceum-
dc.titleΣυνεργασία εκπαιδευτικού και οικογένειας για τη διαχείριση παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος υψηλής λειτουργικότητας στο γυμνάσιο και στο λύκειοel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.secondaryTitleCollaboration between teachers and families in order to face the problems of the highly functional autistic children, at junior high and at lyceumen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΑυτισμός στα παιδιάel
heal.classificationAutism in childrenen
heal.classificationAutistic children -- Education (Secondary)en
heal.classificationΑυτιστικά παιδιά -- Εκπαίδευση (Δευτεροβάθμια)el
heal.classificationParent-teacher relationshipsen
heal.identifier.secondary11200-
heal.dateAvailable2022-03-30T23:40:30Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Οικονομίας και Διοίκησης - Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμούel
heal.publicationDate2019-06-22-
heal.bibliographicCitationΠαπαδοπούλου, Α. (2019) Συνεργασία εκπαιδευτικού και οικογένειας για τη διαχείριση παιδιών με διαταραχές αυτιστικού φάσματος υψηλής λειτουργικότητας στο γυμνάσιο και στο λύκειο(Μεταπτυχιακή εργασία). Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδοςel
heal.abstractΟ αυτισμός είναι μια διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Τα άτομα που ανήκουν στο αυτιστικό φάσμα παρουσιάζουν συνήθως αποκλίσεις από την τυπική ανάπτυξη και δευτερευόντως παρουσιάζουν καθυστερήσεις σε αυτήν. Παρουσιάζουν μειονεξίες σε επίπεδο γνωσιακό, κοινωνικοσυναισθηματικό και αισθητηριακό (Φρανσίς, 2018). Ειδικότερα ο αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας αποτελεί μια ήπια μορφή του αυτισμού. Τα παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας παρουσιάζουν προβλήματα στην επικοινωνία, στη συμπεριφορά, στον τρόπος σκέψης, στις διάφορες δραστηριότητες και στην κοινωνικοποίηση (Ashley, 2010). Ως εκ τούτου το θέμα της παρούσας εργασίας παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον εφόσον απώτερος σκοπός είναι να βοηθηθούν τα παιδιά να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Ο αυτισμός δεν θεραπεύεται και τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να ζουν με αυτόν. Για αυτόν ακριβώς το λόγο χρειάζονται βοήθεια και από την οικογένεια τους, αλλά και από το σχολείο ως οργανισμό και κυρίως από τους εκπαιδευτικούς. Η συνεργασία λοιπόν εκπαιδευτικού και οικογένειας για τη διαχείριση του παιδιού με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας φαντάζει μονόδρομος. Χωρίς τη στήριξη τόσο της οικογένειας, όσο και των εκπαιδευτικών το παιδί δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες του. Σε περίπτωση που η συνεργασία είναι τακτική, προσωπική και υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη, αλληλοσεβασμός, ευγένεια και ειλικρίνεια τότε βελτιώνεται το παιδί στη συμπεριφορά του, γίνεται πιο κοινωνικό, επικοινωνεί καλύτερα με όλους και βελτιώνεται η επίδοση του στο σχολείο. Δια μέσου της έρευνας που πραγματοποιήσαμε σκοπεύουμε να ανακαλύψουμε την ιδεατή συνεργασία παρακάμπτοντας οποιαδήποτε εμπόδια παρουσιαστούν και αξιοποιώντας θετικά τους παράγοντες που την ευνοούν. Χρησιμοποιήσαμε και ποιοτική και ποσοτική έρευνα για έχουμε μια πιο σφαιρική οπτική του θέματος. Ως εργαλείο για την ποιοτική έρευνα χρησιμοποιήθηκε η προφορική συνέντευξη, ενώ για την ποσοτική έρευνα το δομημένο ερωτηματολόγιο. Συνολικά έγιναν έξι συνεντεύξεις και συμπληρωθήκαν εκατό ερωτηματολόγια από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία των νομών Πέλλας και Θεσσαλονίκης. Ως προς τη δομή της εργασίας αξίζει να αναφέρουμε ότι το πρώτο μέρος της αποτελεί το θεωρητικό τμήμα που μας εισάγει στις έννοιες του αυτισμού και του αυτισμού υψηλής λειτουργικότητας. Αναφέρονται επίσης και τα βασικά μοντέλα συνεργασίας που υιοθετήθηκαν κατά καιρούς προκειμένου να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή συνεργασία προς όφελος των μαθητών, ενώ το δεύτερο μέρος είναι πιο πρακτικό και ασχολείται με την έρευνα, τα ευρήματα και τα πορίσματα της.el
heal.abstractAutism is a variable disorder of development. People who belong to the autistic spectrum, usually, show abnormalities from the typical development and sometimes have a slow development. They show defects at cognitive, social, emotional, and sensational level (Francis, 2018). In particular, the autism of high Function is a part of the low level spectrum of autism. These children show problems in communication, behavior, in the way of thinking, in various activities and in socialization (Ashley, 2010). However, this essay-paper is very interesting, as it gives useful proposals of how these children can be helped. It is well-known that autism cannot be cured, so children should learn how to live with it. That’s the main reason that they need their families help and additional from their school as an institution and mostly from their teachers. It is crucial though, the collaboration between teachers and families, in order to help profoundly children of highly functional autism. Without their help the children cannot face any difficulties. So, if there is a regular collaboration between the two parts then it is a mutual trust, respect, kindness and honesty. Due to those facts, the behavior of the child is improved; it becomes more social and more efficient at school. Through this essay- paper we are planning to make clear the ideal factors for this improvement. We used quality and quantity tools of measurement to give a global aspect of the issue. As a tool for the quality research, is used the interview and for the quantity one, the structured questionnaire. In total there have been taken six interviews and have been completed 100 questionnaires of teachers, who are teaching at schools of Pella and Thessaloniki. As for the structure of this paper, it is worth mentioning that the first part is the theoretical one which deals with the meaning of the highly functional autism. It is based on the basic model of collaboration that have been taken into consideration, in order to make the best for the children’s benefit. The second part has been more practical and deals with its outcomes.en
heal.advisorNameΣτάμου, Ελένηel
heal.committeeMemberNameΣτάμου, Ελένηel
heal.academicPublisherΣχολή Οικονομίας και Διοίκησης, Τμήμα Διοίκησης Οργανισμών Μάρκετινγκ και Τουρισμούel
heal.academicPublisherIDihu-
heal.numberOfPages118-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PAPADOPOULOU.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14192
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.