Σχέση των καταναλωτών με την επισήμανση τροφίμων και τη διατροφική ετικέτα (Bachelor thesis)

Κουκή, Ελένη/ Λάμπρου, Σταυρούλα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουκή, Ελένηel
dc.contributor.authorΛάμπρου, Σταυρούλαel
dc.date.accessioned2022-03-18T11:22:04Z-
dc.date.available2022-03-18T11:22:04Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14131-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία -- Σχολή Τεχνολόγων Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής -- Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας, 2019 (α/α 10887)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔιατροφική ετικέταel
dc.subjectΕπισήμανσηel
dc.subjectΔιατροφικοί ισχυρισμοίel
dc.titleΣχέση των καταναλωτών με την επισήμανση τροφίμων και τη διατροφική ετικέταel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10887-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Τεχνολόγων Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής / Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας.el
heal.publicationDate2019-03-29-
heal.bibliographicCitationΚουκή, Ε., Λάμπρου, Σ. (2019). Σχέση των καταναλωτών με την επισήμανση τροφίμων και την διατροφική ετικέτα (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΣκοπός της μελέτης: Η παρούσα μελέτη έχει ως κύριο σκοπό την καταγραφή των γνώσεων και των αντιλήψεων του πληθυσμού της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής σχετικά με την επισήμανση τροφίμων και τη διατροφική ετικέτα. Εισαγωγή: Διατροφική ετικέτα είναι ένας κατάλογος θρεπτικών ουσιών σε μια ετικέτα τροφίμων που συνοδεύεται από κάποια μορφή μηχανισμού ποσοτικοποίησης. Οι διατροφικές ετικέτες περιγράφουν την περιεκτικότητα των θρεπτικών συστατικών των τροφίμων και έχουν σκοπό να ενημερώνουν τον καταναλωτή. Μεθοδολογία: Επιλέχτηκε η ποσοτική μέθοδος με τη βοήθεια ερωτηματολογίου γιατί θεωρείται η πιο αντικειμενική μορφή έρευνας, αφού διεξάγεται κάτω από ελεγχόμενες συνθήκες. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από 33 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, κλίμακας Likert και τύπου ναι/όχι και 6 ανοιχτές ερωτήσεις. Χωρίζεται σε δύο κατηγορίες, στην πρώτη κατηγορία υπάρχουν ερωτήσεις που αφορούν προσωπικά δεδομένα των ερωτηθέντων όπως φύλο, μορφωτικό επίπεδο, ηλικία κ.ά. Στη δεύτερη κατηγορία υπάρχουν ερωτήσεις σχετικά με την επισήμανση των τροφίμων και τη διατροφική ετικέτα. Αποτελέσματα: Οι περισσότεροι από τους καταναλωτές ασχολούνται με την αγορά τροφίμων για το σπίτι μία φορά την εβδομάδα (42,9%) και αφιερώνουν 15 λεπτά κάθε φορά που ψωνίζουν για την αγορά ειδών που αφορούν τη διατροφή (39,3%). Κατά την αγορά τροφίμων οι καταναλωτές επηρεάζονται περισσότερο από την ημερομηνία λήξης του τροφίμου (71,5%), από την οσμή και τη γεύση (46,1%), από την εμφάνιση (38,8%), από την επωνυμία της μονάδας παραγωγής (32,4%) και από την τιμή της αγοράς (53,9%). Οι περισσότεροι καταναλωτές (33,4%) διαβάζουν τις βασικές πληροφορίες της ετικέτας των τροφίμων όταν αγοράζουν ένα προϊόν για πρώτη φορά, αλλά σπάνια επηρεάζονται από αυτές (38,4%). Συμπεράσματα: Οι περισσότεροι καταναλωτές δεν μπορούν να αξιολογήσουν σωστά τη διατροφική αξία του τροφίμου διαβάζοντας την διατροφική ετικέτα και αυτό προκύπτει από τα λάθη που έκαναν όταν τους ζητήθηκε να αξιολογήσουν ένα προϊόν. Επίσης, οι περισσότεροι πιστεύουν ότι πρέπει να χρησιμοποιούνται πιο απλές λέξεις στις ετικέτες των τροφίμων, να χρησιμοποιούνται πιο πολλά σύμβολα και εικόνες και να δίνονται πιο λεπτομερείς πληροφορίες για το τρόφιμο.el
heal.abstractAim of the thesis: The main objective of the present thesis is to record the knowledge and perceptions of the population of Thessaloniki and Chalkidiki on the labeling of food and the nutritional label. Introduction: Nutritional label is a list of nutrients in a food label accompanied by some form of quantification mechanism. Dietary labels describe the nutrient content of foods and are meant to inform the consumer. Methodology: The quantitative method was chosen by means of a questionnaire because it is considered the most objective form of research since it is conducted under controlled conditions. The questionnaire consists of 33 multiple choice questions, Likert scale and yes / no type and 6 open questions. It is divided into two categories, in the first category there are questions concerning the personal data of respondents such as gender, educational level, age etc. In the second category there are questions about food labeling and the nutrition label. Results: Most of the consumers are buying food for the home once a week (42.9%) and spend 15 minutes each time they shop for the purchase of food items (39.3%). When buying food, consumers are most affected by the expiry date of the food (71.5%), odor and taste (46.1%), appearance (38.8%), brand name (32.4%) and the market price (53.9%). Most consumers (33.4%) read the basic food label information when they buy a product for the first time but are rarely affected by them (38.4%). Conclusions: Most consumers can not properly assess the nutritional value of the food by reading the nutrition label, and this is the result of the mistakes they made when asked to evaluate a product. Most people also believe that simpler words should be used on food labels, more symbols and images are used, and more detailed food information given.en
heal.advisorNameΚυρανάς, Ευστράτιοςel
heal.committeeMemberNameΚυρανάς, Ευστράτιοςel
heal.academicPublisherΤμήμα Διατροφής και Διαιτολογίαςel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages120-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14131
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.