Επισήμανση τροφίμων και διατροφική ετικέτα (Bachelor thesis)

Καραογλάνη, Ανατολή/ Κυπριανού, Γεωργία/ Μπάμη, Έλενα


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚαραογλάνη, Ανατολήel
dc.contributor.authorΚυπριανού, Γεωργίαel
dc.contributor.authorΜπάμη, Έλεναel
dc.date.accessioned2022-03-17T13:48:17Z-
dc.date.available2022-03-17T13:48:17Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14127-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία -- Σχολή Τεχνολόγων Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής -- Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας, 2019 (α/α 10889)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΔιατροφική ετικέταel
dc.subjectΕπισήμασνσηel
dc.subjectΔιατροφικοί ισχυρισμοίel
dc.subjectNutritional labelen
dc.subjectLabelingen
dc.subjectNutritional claims
dc.titleΕπισήμανση τροφίμων και διατροφική ετικέταel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10889-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Τεχνολόγων Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής / Τμήμα Διατροφής & Διαιτολογίας.el
heal.publicationDate2019-03-29-
heal.bibliographicCitationΚαραογλάνη, Α., Κυπριανού, Γ., Μπάμη, Ε. (2019). Επισήμανση τροφίμων και διατροφική ετικέτα (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΣκοπός: Στα πλαίσια της παρούσας πτυχιακής εργασίας διερευνήθηκαν οι απόψεις των καταναλωτών, κυρίως στους νομούς Θεσσαλονίκης, Πέλλας αλλά και σε πόλεις της Κύπρου, που σχετίζονται με τη διατροφική ετικέτα των τροφίμων. Μεθοδολογία: Η μελέτη αυτή βασίστηκε σε δείγμα μεγέθους 1200 καταναλωτών, που προέκυψε μέσω τυχαίας δειγματοληψίας. Το δείγμα αποτελείται από 761 γυναίκες και 469 άνδρες ηλικίας άνω των 18 ετών. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν αυτή των ερωτηματολογίων, με συλλογή δεδομένων το πρώτο εξάμηνο του 2018. Ειδικότερα, στα προαναφερθέντα 1200 άτομα υποβλήθηκαν 33 ερωτήσεις. Πραγματοποιήθηκε επεξεργασία του δείγματος και παρουσίαση των ευρημάτων με τεχνικές της περιγραφικής στατιστικής, καθώς και συγκριτικές αναλύσεις των μεταβλητών μέσω του τεστ ανεξαρτησίας Χ2 . Το επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας ορίστηκε σε p=0,1. Οι αναλύσεις πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση του στατιστικού πακέτου Statistical Package for the Social Sciences (SPSS for Windows, release 25). Αποτελέσματα: Τα σημαντικότερα ευρήματα συνοψίζονται στο ότι η επίδραση των πληροφοριών στις ετικέτες των τροφίμων είναι μεγαλύτερη στις γυναίκες καταναλωτές σε σχέση με τους άντρες και ότι οι μικρότερες ηλικίες είναι πιο απαιτητικές ως προς την αναγραφή των διαφόρων επισημάνσεων και της σύστασης των τροφίμων στη συσκευασία. Συμπεράσματα: Ο τρόπος συμπεριφοράς κατά την αγορά τροφίμων διαφοροποιείται ανάλογα με το φύλο του καταναλωτή. Οι άντρες προκύπτει πως ψωνίζουν περισσότερο μηχανικά τα τρόφιμα, σε αντίθεση με τις γυναίκες που έχουν πιο έντονο το αίσθημα ικανοποίησης από την αγορά τους. Επίσης, η νεότερη γενιά δέχεται περισσότερα ερεθίσματα, καθώς ενημερώνεται συχνότερα μέσω της τεχνολογίας και ίσως γι αυτό το λόγο ενδιαφέρεται περισσότερο για τις διατροφικές πληροφορίες που αναγράφονται στην ετικέτα των τροφίμων.el
heal.abstractObjectives: The purpose of this thesis is to investigate the opinion of the consumers mainly in Thessaloniki Pella and cities of Cyprus, regarding the nutritional labels on products. Method: This case study, was based on a 1200 people statistical sample of consumers, incurred through random sampling. The sample consists of 761 women and 469 men, 18 years old or older. The questionnaires type research methodology was conducted during the first semester of 2018. The above 1200 individuals were asked 33 questions. The sample was processed and the findings were presented with descriptive techniques, as well as comparative analyzes of the variables through the X2 independence test. The level of significance was set at p=0,1. Analysis was performed using the statistical package Statistical Package for Social Sciences (SPSS for Windows, release 25). Results: The most important findings are summarized by the fact that the impact of information on food labels is greater for female consumers than for men and that younger people are more demanding in terms of labeling and labeling of different foods. Conclusions: Behavior in the food market differs according to the gender of the consumer as men buy food products more mechanically where as women have a more intense sense of satisfaction when buying products. Also, the younger generations are more sensitive since they are frequently updated through technology and perhaps for this reason they are more interested in nutritional information.en
heal.advisorNameΚυρανάς, Ευστράτιοςel
heal.committeeMemberNameΚυρανάς, Ευστράτιος
heal.academicPublisherΤμήμα Διατροφής και Διαιτολογίαςel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages113-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14127
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.