Αντιπαραβάλλοντας την έννοια και τις πρακτικές της ηρωικής ηγεσίας με τη διοίκηση ολικής ποιότητας. (Master thesis)

Μυλωνά, Αναστασία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜυλωνά, Αναστασίαel
dc.date.accessioned2022-03-01T14:46:17Z-
dc.date.available2022-03-01T14:46:17Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14024-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία -- Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ (α/α 10371)el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectσχολικές μονάδεςel
dc.subjectμοντέλο διοίκησηςel
dc.subjectschool unitsen
dc.subjectmodel of administrationen
dc.titleΑντιπαραβάλλοντας την έννοια και τις πρακτικές της ηρωικής ηγεσίας με τη διοίκηση ολικής ποιότητας.-
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή εργασίαel
heal.identifier.secondary10371-
heal.languageel-
heal.accessaccount-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκel
heal.publicationDate2018-10-21-
heal.bibliographicCitationΜυλωνά, Α. (2018). Αντιπαραβάλλοντας την έννοια και τις πρακτικές της ηρωικής ηγεσίας με τη διοίκηση ολικής ποιότητας (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΟι σχολικές μονάδες αποτελούν οργανωμένες ομάδες με χαρακτηριστικά όμοια με εκείνα της κοινωνίας. Ως εκ τούτου, για να λειτουργήσει ομαλά μία σχολική κοινότητα, θα πρέπει ισχύουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις που θα της επιτρέψουν να μπορέσει να αποδώσει ένα ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο. Η «ηρωική» ηγεσία, ως μοντέλο διοίκησης, χαρακτηρίζεται ξεχωριστή, καθώς κάθε ομάδα καθοδηγείται, με απόλυτη ακεραιότητα. Ο «ηρωικός» ηγέτης, έχει όλη την ευθύνη της ομάδας του, εντοπίζει τα προβλήματα άμεσα και έχει έτοιμες τις σωστές λύσεις. Τα αποτελέσματα μιας σειράς μελετών, καταδεικνύουν σαφώς τα κοινωνικά, ψυχολογικά και φυσικά οφέλη της ηρωικής ηγεσίας. Παράλληλα, σύμφωνα με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς της έρευνας που διεξήχθη, τα χαρακτηριστικά ενός αποτελεσματικού ηγετικού στελέχους, κατά βάση, είναι η ενσυναίσθηση, οι δεξιότητες έρευνας και συνεργασίας, καθώς και η παροχή δυνατότητας συμμετοχής των συναδέλφων στη διοίκηση. Επίσης, εξίσου σημαντικό θεωρείται οι εκπαιδευτικοί να αποκτούν γνώσεις, να δίνονται κίνητρα αυτοβελτιώσης αλλά και ευκαιρίες αυτενέργειας με ανάληψη της ευθύνης των ενεργειών τους. Αναφορικά με τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, οι μελέτες καθιστούν την εφαρμογή της, απαραίτητη σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις του 21ου αιώνα. Μέσα από τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και την εφαρμογή των ποιοτικών προτύπων που υιοθετεί, χτίζεται ένα εσωτερικό σύστημα καθοδήγησης, που τροφοδοτεί το εκπαιδευτικό ίδρυμα με τα κατάλληλα στοιχεία, ώστε να ελέγχει κατά πόσο οι λειτουργίες αποδίδουν επιτυχώς. Μέσα από αυτήν την εργασία, διερευνάται ο βαθμός αποτελεσματικότητας και λειτουργικότητας των πρακτικών της ηρωικής ηγεσίας, καθώς και η συμβατότητα αυτού του μοντέλου ηγεσίας σχολικών μονάδων, με τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας. Επιπλέον, αναδεικνύεται η σπουδαιότητα του ρόλου του διευθυντή τόσο στην ομαλή και επιτυχημένη λειτουργία του σχολείου και όσο και στην ουσιαστική επικοινωνία όλων των φορέων που εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στο σημείο αυτό, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον καθηγητή μου κύριο Παναγιώτη Τζιώνα που ανέλαβε την εποπτεία της εργασίας και με βοήθησε και με στήριξε στην προσπάθεια μου αυτή.el
heal.abstractSchool units are organized groups with characteristics similar to those of society. Therefore, in order for a school community to function smoothly, the necessary conditions must be in place to enable it to deliver a quality educational work. The “heroic” leadership, as a model of administration, is characterized as distinctive as each group is guided with complete integrity. The “heroic” leader has all the responsibility of his/her team, sees the problems directly and has the right solutions ready. The results of a series of studies clearly show the social, psychological and physical benefits of heroic leadership. At the same time, according to most of the teachers of the research conducted, the characteristics of an effective leader are basically empathy, research and collaboration skills, and the provision of the ability of colleagues to participate in the administration. Also, it is equally important for teachers to acquire knowledge, to be provided with incentives for self-improvement, as well as self-action opportunities by taking responsibility for their actions. With regard to Total Quality Management, studies make its application necessary, according to the modern requirements of the 21st century. Through the Total Quality Management and the implementation of the quality standards it adopts, an internal guidance system is built, which feeds the educational institution with the appropriate elements to check whether its operations are performing successfully. This study investigates the degree of effectiveness and functionality of heroic leadership practices, as well as the compatibility of this school leadership model with Total Quality Management. Moreover, the importance of the role of the principal in both the smooth and successful functioning of the school and in the effective communication of all the actors involved in the educational process is highlighted. At this point, I would like to express my special appreciation and thanks, to my advisor professor Panagiotis Tzionas, for his encouragement and proper guidance throughout my Master thesis.en
heal.advisorNameΤζιώνας, Παναγιώτηςel
heal.committeeMemberNameΤζιώνας, Παναγιώτηςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης και Οικονομίας / Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages107-
heal.fullTextAvailabilityfalse-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/14024
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.