Μάρκετινγκ και ξενοδοχεία (Bachelor thesis)

Λαυρεντιάδου, Αφροδίτη


This assigment deals with marketing, specifically with how marketing helps in tourism and in hotels. In the beginning, there is a reference about the history of marketing, marketing theories, and newer domains are examined. Then I continue that marketing helped tourism through the promotion of preferences, and then I talk about its evolution that its use in social media. Then I analyze marketing in the use of social media and websites that have to do with the critic of tourist destinations and facilities, how it affects people by an image or video, and then analyze the phases of decisions before, during and after the trip of a person. Finally, marketing in hotels is being studied, both with the help of social media and simple applications that help the salse of hotel products. Immediately afterwards I analyze the reasoned action marketing model and give an example of its application to a hotel in Seoul. The conclusions that emerged was that marketing is a big and powerful phenomenon that greatly helps to develop a country's economy.
Alternative title / Subtitle: Ο ρόλος του μάρκετινγκ στην ανάπτυξη του τουρισμού και επιχειρήσεων φιλοξενίας
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Keywords: Μάρκετινγκ;Έρευνα στο μάρκετινγκ;Αγορά;Ξενοδοχεία;Τουρισμός;Tourism
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2019 (α/α 10680)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13919
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Publication date: 2019-01-15
Bibliographic citation: Λαυρεντιάδου, Α. (2019). Μάρκετινγκ και ξενοδοχεία (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο μάρκετινγκ, συγκεκριμένα γαι το πώς βοηθάει το μάρκετινγκ στον τουρισμό και στην πρώθησει των ξενοδοχείων. Στην αρχή εξετάζεται η ιστορία του μάρκετινγκ, οι πρώτες αναφορές του, οι θεωρίες μάρκετινγκ, τους νεότερους τομείς του. Έπειτα, αναφέρω πως το μάρκετινγκ βοήθησε στον τουρισμό μέσω της προβολής προρισμών και ύστερα μιλάω για την εξέλιξή του που είναι η χρήση του στα social media. Στην συνέχεια, αναλύω το μάρκετινγκ στη χρήση των social media και σε ιστότοπους που έχουν να κάνουν με την κριτική τουριστικών προορισμών και εγκαταστάσεων, πως επηρεάζει τους ανθρώπους με μια εικόνα ή ένα βίντεο και μετά αναλύω τις φάσεις απόφασεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ταξίδι ενός ανθρώπου. Τέλος, μελετάται το μάρκετινγκ στα ξενοδοχεία, τόσο με τη βοήθεια των social media αλλά και απλών εφαρμογών που βοηθάνε στην πώληση των προϊόντων του ξενοδοχείου. Αμέσως μετά αναλύω το μοντέλο μάρκετινγκ αιτιολογημένης δράσης και δίνω ένα παράδειγμα εφαρμογής του σε ένα ξενοδοχείο στη Σεούλ.Τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν πως το μάρκετινγκ είναι ένα μεγάλο και δυνατό φαινόμενο που βοηθάει πολύ στην ανάπτυξη της οικονομίας μιας χώρας.
This assigment deals with marketing, specifically with how marketing helps in tourism and in hotels. In the beginning, there is a reference about the history of marketing, marketing theories, and newer domains are examined. Then I continue that marketing helped tourism through the promotion of preferences, and then I talk about its evolution that its use in social media. Then I analyze marketing in the use of social media and websites that have to do with the critic of tourist destinations and facilities, how it affects people by an image or video, and then analyze the phases of decisions before, during and after the trip of a person. Finally, marketing in hotels is being studied, both with the help of social media and simple applications that help the salse of hotel products. Immediately afterwards I analyze the reasoned action marketing model and give an example of its application to a hotel in Seoul. The conclusions that emerged was that marketing is a big and powerful phenomenon that greatly helps to develop a country's economy.
Advisor name: Καπίκη, Σουλτάνα
Examining committee: Καπίκη, Σουλτάνα
Publishing department/division: Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Publishing institution: teithe
Number of pages: 58
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13919
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.