Μάρκετινγκ αγροτουριστικών επιχειρήσεων: Η περίπτωση των επισκέψιμων οινοποιείων (Bachelor thesis)

Κεκέ, Νίκη


The following senior thesis is divided into two basic units. In the first unit, there is a theoretical approach of both the meaning of tourism and agrotourism. Then, the development of agrotourism is refed both in Greece and in international place. Later, the meanings of marketing are being analyzed and also the use of them while at the same time the strategic planning of the plans of marketing is being analyzed. In the second unit, there is a theoretical approach of the meaning of wine tourism without skipping the origin and the development of the grape. Furthermore, the development of wine tourism is refed in North Greece and some visiting wineries. Lastly, we can see the results that are considered as important for the development of the agricultural businesses and mostly for the visiting wineries.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Keywords: Αγροτουρισμός;Μάρκετινγκ;Οινοποιεία;Οινοτουρισμός;Agrotourism;Marketing;Wineries;Wine tourism
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2019 (α/α 10682)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13909
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Publication date: 2019-01-15
Bibliographic citation: Κεκέ, Ν. (2019). Μάρκετινγκ αγροτουριστικών επιχειρήσεων: Η περίπτωση των επισκέψιμων οινοποιείων (Πτυχιακή εργασία.) Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Η παρούσα πτυχιακή εργασία χωρίζεται σε δυο ενότητες. Στην πρώτη ενότητα γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του τουρισμού καθώς και του αγροτουρισμού. Έπειτα, αναφέρεται ο βαθμός ανάπτυξης του αγροτουρισμού τόσο στον Ελλαδικό όσο και στον διεθνή χώρο. Αργότερα, αναλύονται οι έννοιες του μάρκετινγκ και η χρησιμότητα του ενώ παράλληλα γίνεται ανάλυση για τον στρατηγικό σχεδιασμό των σχεδίων του μάρκετινγκ. Στην δεύτερη ενότητα, υπάρχει μια θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του οινοτουρισμού χωρίς βέβαια να παραληφθεί η καταγωγή και η εξέλιξη του αμπέλου. Επιπροσθέτως, αναφέρεται η ανάπτυξη του οινοτουρισμού στην Βόρεια Ελλάδα καθώς και ορισμένα παραδείγματα επισκέψιμων οινοποιείων. Τέλος, βλέπουμε τα συμπεράσματα τα οποία θεωρούνται σημαντικά για την βελτίωση των αγροτουριστικών επιχειρήσεων και κυρίως των επισκέψιμων οινοποιείων.
The following senior thesis is divided into two basic units. In the first unit, there is a theoretical approach of both the meaning of tourism and agrotourism. Then, the development of agrotourism is refed both in Greece and in international place. Later, the meanings of marketing are being analyzed and also the use of them while at the same time the strategic planning of the plans of marketing is being analyzed. In the second unit, there is a theoretical approach of the meaning of wine tourism without skipping the origin and the development of the grape. Furthermore, the development of wine tourism is refed in North Greece and some visiting wineries. Lastly, we can see the results that are considered as important for the development of the agricultural businesses and mostly for the visiting wineries.
Advisor name: Κιλιπίρης, Φώτης
Examining committee: Κιλιπίρης, Φώτης
Publishing department/division: Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 56
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13909
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.