Low Cost Αεροπορικές εταιρείες (Bachelor thesis)

Σιδηροπούλου, Ραχήλ


This specific work deals with the existence and evolution of Low Cost Airlines (LCCS). Initially, a major issue is the goal set by LCCS, through their business model, a strategy in terms of serving the public. In order to make this clear, it is necessary to be aware of their own historical path , highlighting the basic points, while reaching today. The European air transportation industry entered a competitive game in the 1990s. Along the way, we are confronted, not only with fares and aviation , in economic and social terms, but also with competition and its parameters.As Europe’s airline liberalization made its first steps, a series of new airlines emerged within the European Union, some of which competed with the cost of conventional airlines. The new appearance of airlines is centered on the strategy that goes based on fares given to travelers. These new low cost airlines have managed to transform the aviation industry over the last few decades in both parts of the Atlantic. There is a strong reaction from conventional airlines, which leads to a strong competition with low cost airlines. At the same time, we can also see competition among low cost companies , which has also had an impact on the strategic planning of airports. Then , we find that the greatest interest is in the LCCS sector itself, giving us detailed information on charges, improvements and inhibiting factors, differentiations and rivalry with the conventional ones. In addition to increasing connectivity some of the effects of LCCS are: a strong increase in passenger traffic at secondary airports, improved visibility of the destination site and a decrease on the seasonality of the tourist service. In conclusion, we end in a variety of conclusions about their core, and we obviously assume their continued presence in the future airline market.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Keywords: Αεροπορικές εταιρείες;Αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους;Αερομεταφορές;Αεροδρόμιο;Ναύλος;Air transport;Low cost airlines;Airport
Description: Πτυχιακή εργασία -- Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας -- Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, 2019 (α/α 10692)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13890
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Publication date: 2019-01-18
Bibliographic citation: Σιδηροπούλου, Ρ. (2019). Low Cost Αεροπορικές εταιρείες (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία, πραγματεύεται την ύπαρξη και εξέλιξη των Low Cost Αεροπορικών εταιρειών(LCCS). Αρχικά, μείζον ζήτημα αποτελεί ο στόχος που θέτουν οι LCCS, διαμέσου του επιχειρηματικού τους μοντέλου, μια κατά τα άλλα στρατηγική, αναφορικά με την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Για να καταστεί αυτό σαφές, είναι αναγκαίο να είμαστε γνώστες της δικής τους ιστορικής διαδρομής, επισημαίνοντας βασικά ορόσημα, φθάνοντας ως το σήμερα. Η βιομηχανία των Ευρωπαικών αερομεταφορών εισήλθε σε ένα παιχνίδι με βάση τον ανταγωνισμό στην δεκαετία του '90. Στην πορεία, ερχόμαστε αντιμέτωποι, όχι μόνον με τους ναύλους και τις αερομεταφορές αυτές καθ' αυτές, από οικονομικής και κοινωνικής απόψεως, αλλά και τον ανταγωνισμό και τις παραμέτρους του.Καθώς έκανε τα πρώτα της βήματα η ευρωπαική φιλελευθεροποίηση αερογραμμών, προέκυψε μέσα στην Ευρωπαική Ένωση μια σειρά απο νέες αερογραμμές , ορισμένες απο τις οποίες έρχονταν σε ανταγωνισμό όσο αναφορά το κόστος με τις συμβατικές αερογραμμές. Η νέα εμφάνιση αερογραμμών επικεντρώνεται στην στρατηγική που πάει με βάση τους ναύλους που δίνονται στους ταξιδιώτες.Οι νέες αυτές Low Cost αερογραμμές έχουν καταφέρει να μετασχηματίσουν την αεροπορική βιομηχανία μέσα στις τελευταίες δεκαετίες και στις δυο μεριές του Ατλαντικού. Παρατηρείται έντονα μια αντίδραση απο τις συμβατικές αεροπορικές εταιρείες , η οποία έχει ως αποτέλεσμα έναν ισχυρό ανταγωνισμό με τις εταιρείες χαμηλού κόστους. Ταυτόχρονα, βλέπουμε ανταγωνισμό και ανάμεσα των εταιρειών χαμηλού κόστους , ο οποίος έχει δημιουργήσει επιπτώσεις και στον στρατηγικό σχεδιασμό των αεροδρομίων. Εν συνεχεία, διαπιστώνουμε πως, το μέγιστο ενδιαφέρον συντίθεται στον ίδιο τον τομέα των LCCS, δίνοντάς μας αναλυτικά στοιχεία περί χρεώσεων, βελτίωσης και ανασταλτικών παραγόντων αυτής, διαφοροποιήσεων και αντιπαλότητας με τις εκάστοτε συμβατικές. Εκτός της αύξησης της συνδεσιμότητας , ορισμένες από τις επιδράσεις των LCCS είναι: η ισχυρή αύξηση της κίνησης των ταξιδιωτών στα δευτερεύοντα αεροδρόμια, εξέλιξη της αναγνωρισιμότητας του τόπου που έχει προορισμό το ταξίδι και ελάττωση της εποχικότητας του της τουριστικής υπηρεσίας. Κλείνοντας, καταλήγουμε σε ποικίλα συμπεράσματα γύρω από τον πυρήνα τους, ενώ έκδηλα εικάζουμε την συνεχή παρουσία τους στην μελλοντική αερομεταφορική αγορά.
This specific work deals with the existence and evolution of Low Cost Airlines (LCCS). Initially, a major issue is the goal set by LCCS, through their business model, a strategy in terms of serving the public. In order to make this clear, it is necessary to be aware of their own historical path , highlighting the basic points, while reaching today. The European air transportation industry entered a competitive game in the 1990s. Along the way, we are confronted, not only with fares and aviation , in economic and social terms, but also with competition and its parameters.As Europe’s airline liberalization made its first steps, a series of new airlines emerged within the European Union, some of which competed with the cost of conventional airlines. The new appearance of airlines is centered on the strategy that goes based on fares given to travelers. These new low cost airlines have managed to transform the aviation industry over the last few decades in both parts of the Atlantic. There is a strong reaction from conventional airlines, which leads to a strong competition with low cost airlines. At the same time, we can also see competition among low cost companies , which has also had an impact on the strategic planning of airports. Then , we find that the greatest interest is in the LCCS sector itself, giving us detailed information on charges, improvements and inhibiting factors, differentiations and rivalry with the conventional ones. In addition to increasing connectivity some of the effects of LCCS are: a strong increase in passenger traffic at secondary airports, improved visibility of the destination site and a decrease on the seasonality of the tourist service. In conclusion, we end in a variety of conclusions about their core, and we obviously assume their continued presence in the future airline market.
Advisor name: Κασσιανίδης, Παναγιώτης
Examining committee: Κασσιανίδης, Παναγιώτης
Publishing department/division: Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Publishing institution: teithe
Number of pages: 86
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13890
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.