Intelligent Agents for Mobile-Learning (Master thesis)

Σταυρίδης, Ιωάννης


Learning and education is present in a person's life from the early years of his life, playing an important role. Over the years and the development of technology the learning process has evolved from interpersonal to mass-scale person-centered targeting. Taking advantage of this progress, the learning process through digital media, E-learning, has flourished. As mobile devices development has been rapid in recent years, it has led to a big rise in learning through mobile devices, called Mobile Learning. The following work deals with the combination of intelligent agents in mobile learning. Intelligent agents are programs that have the ability to function autonomously in the defined environment. Using the JADE library, we created an intelligent agent system that presents a questionnaire to the owner-student of a mobile device in order to give the teacher feedback on the knowledge he has gained so far. The JADE library is based on Java programming language, while using its additional JADE-LEAP, allows an agent to migrate from a fixed system to a mobile device. In the following text, Chapters 1, 2 and 3 refer to traditional, electronic, mobile learning, and present the major mobile learning architectures. Finally in Chapter 4 we present the use case with the tools we chose for its development and in Chapter 5 we present the system created by analyzing a big part of the implementation code
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Subject classification: Intelligent agents (Computer software)
Ευφυείς πράκτορες (Λογισμικό υπολογιστή)
Java (Computer program language)
Java (Γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστή)
Κινητά συστήματα επικοινωνίας στην εκπαίδευση
Mobile communication systems in education
Keywords: Ηλεκτρονική μάθηση;E-learning;Κινητή μάθηση;M- learning;Ευφυείς πράκτορες;Intelligent agents
Description: Μεταπτυχιακή εργασία - Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών - Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, 2017 α.α.8856
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13669
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή εργασία
Subject classification: Intelligent agents (Computer software)
Ευφυείς πράκτορες (Λογισμικό υπολογιστή)
Java (Computer program language)
Java (Γλώσσα προγραμματισμού υπολογιστή)
Κινητά συστήματα επικοινωνίας στην εκπαίδευση
Mobile communication systems in education
Submission Date: 2021-11-18T15:10:14Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Publication date: 2017-08-31
Bibliographic citation: Σταυρίδης Ιωάννης, Ευφυείς Πράκτορες για την Υποστήριξη Κινητής Μάθησης, Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, 2017
Abstract: Η μάθηση και κατ’ επέκταση η εκπαίδευση, είναι παρούσα στην ζωή ενός ανθρώπου από τα πρώτα χρόνια της ζωής του, παίζοντας σημαντικό ρόλο. Με την πάροδο των χρόνων και την ανάπτυξη της τεχνολογίας η διαδικασία της μάθησης έχει εξελιχθεί από διαπροσωπική σε μαζικής κλίμακας προσωποκεντρικά στοχευμένη. Εκμεταλλευόμενοι την πρόοδο αυτή, γνώρισε μεγάλη άνθιση η διαδικασία εκμάθησης μέσω ψηφιακών μέσων, το γνωστό σε όλους μας e-learning. Καθώς τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξη του τομέα των κινητών συσκευών είναι ραγδαία, έχει οδηγήσει σε μεγάλη άνοδο την εκμάθηση μέσω κινητών συσκευών, που ονομάζεται κινητή μάθηση ή αλλιώς Mobile Learning. Η παρακάτω εργασία πραγματεύεται τον συνδυασμό χρήσης ευφυών πρακτόρων στην κινητή μάθηση. Οι ευφυής πράκτορες αποτελούν προγράμματα που έχουν την ικανότητα αυτόνομης λειτουργίας στον περιβάλλον που ορίζονται. Κάνοντας χρήση της βιβλιοθήκης JADE δημιουργήσαμε ένα σύστημα ευφυών πρακτόρων που παρουσιάζει ένα ερωτηματολόγιο στον κάτοχο-μαθητή κινητής συσκευής με σκοπό την ανατροφοδότηση του καθηγητή για την γνώση που μέχρι τώρα έχει αποκτήσει. Η βιβλιοθήκη JADE είναι βασισμένη στην γλώσσα προγραμματισμού Java οπού κάνοντας χρήση του επιπρόσθετου της, JADE-LEAP επιτρέπει την μετανάστευσή ενός πράκτορα από ένα σταθερό σύστημα σε μια κινητή συσκευή. Στο κείμενο που ακολουθεί, στο κεφάλαιο 1,2 και 3 γίνεται αναφορά στην παραδοσιακή, στην ηλεκτρονική, στην κινητή μάθηση, και μεταφέρουμε τις κυριότερες αρχιτεκτονικές-μοντέλα κινητής μάθησης. Τέλος στο κεφάλαιο 4 παρουσιάζουμε την περίπτωση χρήσης με τα εργαλεία που επιλέξαμε για τη ανάπτυξη της και στο κεφάλαιο 5 παρουσιάζουμε το σύστημα που δημιουργήθηκε αναλύοντας ένα μεγάλο μέρος του κώδικα υλοποίησης.
Learning and education is present in a person's life from the early years of his life, playing an important role. Over the years and the development of technology the learning process has evolved from interpersonal to mass-scale person-centered targeting. Taking advantage of this progress, the learning process through digital media, E-learning, has flourished. As mobile devices development has been rapid in recent years, it has led to a big rise in learning through mobile devices, called Mobile Learning. The following work deals with the combination of intelligent agents in mobile learning. Intelligent agents are programs that have the ability to function autonomously in the defined environment. Using the JADE library, we created an intelligent agent system that presents a questionnaire to the owner-student of a mobile device in order to give the teacher feedback on the knowledge he has gained so far. The JADE library is based on Java programming language, while using its additional JADE-LEAP, allows an agent to migrate from a fixed system to a mobile device. In the following text, Chapters 1, 2 and 3 refer to traditional, electronic, mobile learning, and present the major mobile learning architectures. Finally in Chapter 4 we present the use case with the tools we chose for its development and in Chapter 5 we present the system created by analyzing a big part of the implementation code
Table of contents: 1 Εισαγωγή.........1 1.1 Μάθηση σε κινητές και ακίνητες συσκευές.......................1 1.2 Ευφυής πράκτορες σε κίνηση .........................2 1.3 Οργάνωση κειμένου.................................2 2 Ηλεκτρονική μάθηση και πράκτορες.............3 2.1 Εκπαίδευση .............3 2.1.1 Μάθηση.........................3 2.1.2 Σύντομο Ιστορικό της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.............................................5 2.1.3 Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα εφαρμογής της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης .......8 2.2 E-Learning .............10 2.2.1 Εισαγωγή στο e-learning.............10 2.2.2 Τι είναι το e-learning .....................11 2.2.3 Μορφές e-learning...............12 2.3 Πράκτορες- Agents...................13 2.3.1 Ευφυείς πράκτορες ..............13 2.3.2 Κινητοί πράκτορες................14 3 Mobile Learning ........20 3.1 Ορισμός και χαρακτηριστικά mobile learning...........20 3.1.1 Ορισμός mobile learning .............20 3.1.2 Χαρακτηριστικά του mobile Learning ............21 3.2 Μοντέλα και αρχιτεκτονικές mobile learning........................25 3.2.1 Μοντέλα ...................25 3.2.1.1 Παιδαγωγικό μοντέλο ανεπτυγμένο για κινητή μάθηση ......... 25 3.2.1.2 Ευφυές μοντέλο μάθησης βασισμένο στον Ιστό ........ 26 3.2.1.3 Μοντέλο πολλαπλών πρακτόρων Bee-gent.................... 27 3.2.1.4 Το μοντέλο κινητής μάθησης του Shih ............. 29 3.2.2 Αρχιτεκτονικές..................30 3.2.2.1 Αρχιτεκτονική από τους Ally, Mohamed - Lin, Fuhua - McGreal, Rory - Woo, Brian............. 30 3.2.2.2 Αρχιτεκτονική από τους L. Henry and S. Sankaranarayanan.......33 vi 3.2.2.3 Αρχιτεκτονική MX-Learn ................ 37 3.2.2.4 Αρχιτεκτονική 3 Tier InfoStations ............... 40 3.3 JADE..................44 3.3.1 Μοντέλο Αρχιτεκτονικής Jade................46 4 Μελέτη περίπτωσης Χρήσης και εργαλεία.............50 4.1 Μελέτη περίπτωσης Χρήσης - Jade_QA_Agents....................50 4.2 Εργαλεία υλοποίησης Jade_QA_Agents ...........................54 4.2.1 Java..........................54 4.2.2 Εγκατάσταση της JADE.............54 4.2.3 Android Studio και Jade-LEAP .........59 5 Jade_QA_Agents Υλοποίηση......................... 61 5.1 Ανάλυση δημιουργίας εφαρμογής .............61 5.1.1 Δημιουργία εφαρμογής- Android...................63 5.1.2 Αποστολή μηνύματος από AndroidStudent........67 5.1.3 Εφαρμογή Jade QA Agents στον υπολογιστή...........68 5.1.4 Δημιουργία και μετανάστευση πράκτορα student..............71 5.1.5 Λήψη και εμφάνιση ερωτηματολογίου ..........75 5.1.6 Εμφάνιση και απάντηση ερωτήσεων ........77 5.1.7 Επιστροφή πράκτορα student ..........78 6 Επίλογος ...................... 80 6.1 Σύνοψη και συμπεράσματα................80 6.2 Μελλοντικές επεκτάσεις................81 7 Βιβλιογραφία........................82
Advisor name: Σταμάτης, Δημοσθένης
Examining committee: Σταμάτης, Δημοσθένης
Publishing department/division: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών/ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
Publishing institution: ihu
Number of pages: 84
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stavridis Ioannis.pdfΣταυρίδης, Μεταπτυχιακή 3.16 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13669
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.