Κανάλια διανομής τουριστικών προιόντων: Μελέτη περίπτωσης Ελλάδα (Bachelor thesis)

Χατζηκωνσταντίνου, Ιωάννης


The spread of the applications of modern information technology is an important factor in shaping the tourism product. The complexity and standardization of production processes travel in connection with the complex structure of the tourism industry, contributed greatly to the creation and development of various reservation systems. Unchained from the above sociological symbolism, tourism product distribution channels are an essential communication median for airlines and the customer and as an actual communication channel of the tourism industry contribute to tourism development and structure of the economy. In this paper we will refer to the major reservation systems and the various services they offer. Afterwards, we will study the role of these systems in the Greek tourist agencies and hotels as well as future developments in the Greek tourism market.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Φιλοξενίας
Subject classification: Κανάλια μάρκετινγκ -- Ελλάδα
Marketing channels -- Greece
Τουρισμός -- Ελλάδα -- Μάρκετινγκ
Tourism -- Greece -- Marketing
Συστήματα κρατήσεων
Reservation systems
Keywords: Κανάλια διανομής τουριστικών προϊόντων;Tourism product distribution channels;Τεχνολογία της πληροφορίας;Information technology;Τουρισμός;Tourism;Συστήματα κρατήσεων;Reservation systems
Description: Πτυχιακή εργασία – Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας – Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, κατεύθυνση Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Φιλοξενίας , 2016 (α/α 7613)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13657
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Κανάλια μάρκετινγκ -- Ελλάδα
Marketing channels -- Greece
Τουρισμός -- Ελλάδα -- Μάρκετινγκ
Tourism -- Greece -- Marketing
Συστήματα κρατήσεων
Reservation systems
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Φιλοξενίας
Publication date: 2016-04-26
Bibliographic citation: Χατζηκωνσταντίνου, Ι. (2016). Κανάλια Διανομής Τουριστικών Προιόντων: Μελέτη Περίπτωσης Ελλάδα(Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Η εξάπλωση των εφαρμογών της σύγχρονης πληροφορικής αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος. Η πολυπλοκότητα και η τυποποίηση των παραγωγικών διαδικασιών του ταξιδιού σε συνάρτηση με την πολυσύνθετη δομή του τουριστικού κλάδου, συντέλεσε σε μεγάλο βαθμό στην δημιουργία και ανάπτυξη των διαφόρων συστημάτων κρατήσεων. Αποδεσμευμένα από το παραπάνω κοινωνιολογικό συμβολισμό, τα κανάλια διανομής τουριστικών προϊόντων αποτελούν έναν απαραίτητο διάμεσο επικοινωνίας για τις αεροπορικές εταιρίες και τον πελάτη και ως υπαρκτός δίαυλος επικοινωνίας της τουριστικής βιομηχανίας συμβάλλουν στην αναπτυξιακή διάρθρωση του τουρισμού και της οικονομίας της χώρας. Στην παρούσα εργασία θα αναφερθούμε στα σημαντικότερα συστήματα κρατήσεων και στις διάφορες υπηρεσίες που προσφέρουν. Στην συνέχεια θα μελετήσουμε τον ρόλο που παίζουν τα συγκεκριμένα συστήματα στα ελληνικά τουριστικά γραφεία και ξενοδοχεία καθώς και την μελλοντική εξέλιξη τους στην ελληνική τουριστική αγορά.
The spread of the applications of modern information technology is an important factor in shaping the tourism product. The complexity and standardization of production processes travel in connection with the complex structure of the tourism industry, contributed greatly to the creation and development of various reservation systems. Unchained from the above sociological symbolism, tourism product distribution channels are an essential communication median for airlines and the customer and as an actual communication channel of the tourism industry contribute to tourism development and structure of the economy. In this paper we will refer to the major reservation systems and the various services they offer. Afterwards, we will study the role of these systems in the Greek tourist agencies and hotels as well as future developments in the Greek tourism market.
Advisor name: Κασσιανίδης, Παναγιώτης
Examining committee: Κασσιανίδης, Παναγιώτης
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Φιλοξενίας
Publishing institution: teithe
Number of pages: 67
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Xatzikonstantinou.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13657
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.