Αυτόματος έλεγχος ροπής DC κινητήρα (Bachelor thesis)

Μανουσάκης, Σωτήριος


Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να γίνει κατανοητή η επίδραση που έχει στο φορτίο η όποια μεταβολή της ροπής ενός κινητήρα συνεχούς ρεύματος (DC). Η πορεία εργασιών που ακολουθήθηκε χωρίστηκε σε δύο μέρη: Α) Έλεγχος ροπής: Στην περίπτωση αυτή, τροφοδοτούμε τον κινητήρα και ελέγχοντας εμμέσως την ροπή (μεταβάλλοντας το ρεύμα του οπλισμού), καταγράφουμε τις αλλαγές που παρατηρούνται στη δυσκολία να «φρενάρουμε» ή να σταματήσουμε τον άξονά του. Β) Έλεγχος ροπής μέσω ελέγχου θέσης: Σε αυτή τη μέθοδο χρησιμοποιούμε δύο ελατήρια ως φορτία εκατέρωθεν του άξονα του κινητήρα. Τροφοδοτώντας τον κινητήρα εμμέσως με μεταβαλλόμενη ροπή, ο άξονάς του θα σταματά σε διαφορετικά σημεία (όπου η ροπή θα είναι ίση με το μέτρο της αντίθετης δύναμης που ασκεί το ελατήριο). Ένα ποτενσιόμετρο στην έξοδο, θα επιστρέφει τη θέση του άξονα στον ελεγκτή, με τη βοήθεια του οποίου θα σταματά ο κινητήρας.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού.
Subject classification: Ηλεκτρικές μηχανές--Συνεχές ρεύμα--Αυτόματος έλεγχος
Electric machinery--Direct current--Automatic control
Keywords: Κινητήρες συνεχούς ρεύματος;Direct current motors
Description: Πτυχιακή εργασία -- Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών -- Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού, 2017 (α/α 9333)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13617
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Ηλεκτρικές μηχανές--Συνεχές ρεύμα--Αυτόματος έλεγχος
Electric machinery--Direct current--Automatic control
Submission Date: 2021-09-28T15:15:07Z
Item language: el
Item access scheme: free
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών. Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού.
Publication date: 2017-12-20
Bibliographic citation: Μανουσάκης, Σ. (2017). Αυτόματος έλεγχος ροπής dc κινητήρα (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να γίνει κατανοητή η επίδραση που έχει στο φορτίο η όποια μεταβολή της ροπής ενός κινητήρα συνεχούς ρεύματος (DC). Η πορεία εργασιών που ακολουθήθηκε χωρίστηκε σε δύο μέρη: Α) Έλεγχος ροπής: Στην περίπτωση αυτή, τροφοδοτούμε τον κινητήρα και ελέγχοντας εμμέσως την ροπή (μεταβάλλοντας το ρεύμα του οπλισμού), καταγράφουμε τις αλλαγές που παρατηρούνται στη δυσκολία να «φρενάρουμε» ή να σταματήσουμε τον άξονά του. Β) Έλεγχος ροπής μέσω ελέγχου θέσης: Σε αυτή τη μέθοδο χρησιμοποιούμε δύο ελατήρια ως φορτία εκατέρωθεν του άξονα του κινητήρα. Τροφοδοτώντας τον κινητήρα εμμέσως με μεταβαλλόμενη ροπή, ο άξονάς του θα σταματά σε διαφορετικά σημεία (όπου η ροπή θα είναι ίση με το μέτρο της αντίθετης δύναμης που ασκεί το ελατήριο). Ένα ποτενσιόμετρο στην έξοδο, θα επιστρέφει τη θέση του άξονα στον ελεγκτή, με τη βοήθεια του οποίου θα σταματά ο κινητήρας.
Advisor name: Γωγούσης , Αριστείδης
Examining committee: Γωγούσης, Αριστείδης
Publishing department/division: Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού
Publishing institution: teithe
Number of pages: 31
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MANOUSAKIS.pdf1.14 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13617
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.