Κανάλια διανομής στον τουρισμό (Bachelor thesis)

Παντελιδάκη, Παρασκευή


Tourism marketing is a system of production and distribution of profit of products demanded in the market. Therefore it is understandable that tourism distribution channels are an important part of tourism marketing and it is important to analyze them as they play an important role in the tourism sector. The purpose of this paper is to shed light to the complex distribution channels in tourism. For this purpose, initially some definitions will be provided and an analysis of key terms used to describe the distribution channels in tourism. Then the mechanism of distribution channels in tourism is presented, while giving details on the parts of the distribution channels in tourism and their interrelationships. To better understand the above case studies of three geographical areas are presented, Europe, Australia and Canada. Finally an analysis of the role of technology and the Internet in various distribution channels of tourism and future trends are presented by area of effect.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Subject classification: Tourism--Marketing
Τουρισμός--Μάρκετινγκ
Tourism--Greece
Τουρισμός--Ελλάδα
Keywords: Κανάλια διανομής τουρισμού, τουριστικό μάρκετινγκ, λειτουργίες δικτύων διανομής, διεθνής τουρισμός;Tourism distribution channels, tourism marketing, distribution network functions, international tourism
Description: Πτυχιακή εργασία - Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων, 2017 (α/α 8670)
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13114
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή εργασία
Subject classification: Tourism--Marketing
Τουρισμός--Μάρκετινγκ
Tourism--Greece
Τουρισμός--Ελλάδα
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Publication date: 2017-05-31
Bibliographic citation: Παντελιδάκη, Π. (2017). Κανάλια διανομής στον τουρισμό (Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Abstract: Το τουριστικό μάρκετινγκ είναι ένα σύστημα παραγωγής και διάθεσης του κέρδους των προϊόντων που ζητούνται στην αγορά. Επομένως είναι κατανοητό ότι τα κανάλια διανομής του τουρισμού είναι ένα σημαντικό κομμάτι του τουριστικού μάρκετινγκ και κρίνεται σημαντική η ανάλυσή τους καθώς διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στον κλάδο του τουρισμού. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι να δώσει φως στα περίπλοκα κανάλια διανομής στον τομέα του τουρισμού. Για το σκοπό αυτό, αρχικά θα δοθούν ορισμένοι ορισμοί και θα γίνει μία ανάλυση των βασικών όρων που χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν τα κανάλια διανομής στον τουρισμό. Έπειτα γίνεται παρουσίαση του μηχανισμού των καναλιών διανομής στον τουρισμό, ενώ παρουσιάζονται αναλυτικά και οι συντελεστές των καναλιών διανομής στον τουρισμό και οι μεταξύ τους σχέσεις. Για να γίνουν πιο κατανοητά τα παραπάνω, παρουσιάζονται οι μελέτες περίπτωσης τριών γεωγραφικών περιοχών, της Ευρώπης, της Αυστραλίας και του Καναδά. Τέλος γίνεται μια ανάλυση του ρόλου των τεχνολογιών και του διαδικτύου στα διάφορα κανάλια διανομής του τουρισμού και παρουσιάζονται οι μελλοντικές τάσεις ανά τομέα επίδρασης.
Tourism marketing is a system of production and distribution of profit of products demanded in the market. Therefore it is understandable that tourism distribution channels are an important part of tourism marketing and it is important to analyze them as they play an important role in the tourism sector. The purpose of this paper is to shed light to the complex distribution channels in tourism. For this purpose, initially some definitions will be provided and an analysis of key terms used to describe the distribution channels in tourism. Then the mechanism of distribution channels in tourism is presented, while giving details on the parts of the distribution channels in tourism and their interrelationships. To better understand the above case studies of three geographical areas are presented, Europe, Australia and Canada. Finally an analysis of the role of technology and the Internet in various distribution channels of tourism and future trends are presented by area of effect.
Advisor name: Κασσιανίδης, Παναγιώτης
Examining committee: Κασσιανίδης, Παναγιώτης
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας- Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 59 σελ.
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/13114
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.