Φροντίδα στο σακχαρώδη διαβήτη (Master thesis)

Παπανδρώνη, Αντωνία


Diabetes is a disease particularly challenging both for the child himself and for his family. Generally, school plays a very important role in child development. This is why the help of teachers is valuable, as it may facilitate and help the child with diabetes to regularly participate in all school activities. The diabetic child should be seen by teachers or school in general as sick. Teachers should have the appropriate knowledge to enable them to deal with such cases of children without prejudice. Therefore, it should be stressed that the diabetic child should be treated as a normal child who simply should follow a set schedule in order to fill the required for the body's insulin.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Νοσηλευτικής
Subject classification: Diabetes
Διαβήτης
Keywords: Σακχαρώδης διαβήτης;Φροντίδα ασθενών;Diabetes Mellitus;Patient care
Description: Μεταπτυχιακή εργασία--Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας--Τμήμα Νοσηλευτικής,2015--7170
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12963
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή
Subject classification: Diabetes
Διαβήτης
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Νοσηλευτικής
Publication date: 2015-10-22
Bibliographic citation: <<ΑΝΤΩΝΙΑ ΠΑΠΑΝΔΡΩΝΗ>>, <<ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΣΤΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ>>, <<Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Νοσηλευτικής>>, <<Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2015>>
Abstract: Ο διαβήτης είναι μια ιδιαίτερα απαιτητική ασθένεια τόσο για το ίδιο το παιδί, όσο και για την οικογένειά του. Γενικότερα, το σχολείο διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του παιδιού. Γι αυτό και η βοήθειά των εκπαιδευτικών είναι πολύτιμη, καθότι μπορεί να διευκολύνει αλλά και να βοηθήσει το παιδί με διαβήτη να συμμετέχει κανονικά σε όλες τις δραστηριότητες του σχολείου. Το διαβητικό παιδί δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από τους εκπαιδευτικούς ή το σχολείο γενικότερα ως άρρωστο. Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να έχουν τις κατάλληλες γνώσεις, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τέτοιες περιπτώσεις παιδιών δίχως προκαταλήψεις. Γι αυτό και θα πρέπει να τονιστεί ότι το διαβητικό παιδί θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα φυσιολογικό παιδί, που απλά θα πρέπει να ακολουθεί ένα καθορισμένο πρόγραμμα, ώστε να αναπληρώσει την απαιτούμενη για το σώμα του ινσουλίνη.
Diabetes is a disease particularly challenging both for the child himself and for his family. Generally, school plays a very important role in child development. This is why the help of teachers is valuable, as it may facilitate and help the child with diabetes to regularly participate in all school activities. The diabetic child should be seen by teachers or school in general as sick. Teachers should have the appropriate knowledge to enable them to deal with such cases of children without prejudice. Therefore, it should be stressed that the diabetic child should be treated as a normal child who simply should follow a set schedule in order to fill the required for the body's insulin.
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΠΙΝΑΚΩΝ 7 ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΓΡΑΦΗΜΑΤΩΝ 9 ΠΕΡΙΛΗΨΗ 11 ABSTRACT 12 ΠΡΟΛΟΓΟΣ 13 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 14 ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 16 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1. Ο ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ 16 1.1 Ορισμός και περιγραφή 16 1.2 Επιδημιολογία 18 1.3 Ταξινόμηση σακχαρώδους διαβήτη 20 1.4 Διαγνωστικά κριτήρια 22 1.5 Παθοφυσιολογία 26 1.6 Επιπλοκές του σακχαρώδη διαβήτη 28 1.7 Θεραπεία 33 1.8 Πρόληψη σακχαρώδη διαβήτη 39 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ 41 2.1 Επιπτώσεις του ΣΔ στα παιδιά 41 2.2 Η αντιμετώπιση των παιδιών με ΣΔ 44 2.3 Το διαβητικό παιδί στο σχολείο 46 2.3.1 Γενικά 46 2.3.2 Σχέδιο διαχείρισης διαβήτη (Diabetes Medical Management Plan (DMMP) 48 2.3.3 Αρμοδιότητες γονέων, κηδεμόνα, ιατρού 49 2.3.4 Αρμοδιότητες υπεύθυνου του σχολείου 49 2.4 Συμμετοχή του διαβητικού παιδιού, στην φροντίδα του διαβήτη 51 ΕΙΔΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 52 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3. ΜΕΘΟΔΟΣ 52 3.1 Σκοπός - μέθοδος 52 3.2 Μεθοδολογικό εργαλείο 53 3.3 Συμμετέχοντες 54 3.4 Μέθοδοι στατιστικής ανάλυσης 55 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 55 4.1 Δημογραφικά 55 4.2 Γνώσεις και αντιλήψεις σχετικά με το διαβήτη 61 4.3 Απόψεις εκπαιδευτικών βάσει βαθμίδας στην οποία ανήκουν …………….93 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. ΣΥΖΗΤΗΣΗ -ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 99 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 105 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 112
Advisor name: ΤΣΑΛΟΓΛΙΔΟΥ , ΑΡΕΤΗ
Examining committee: ΤΣΑΛΟΓΛΙΔΟΥ, ΑΡΕΤΗ
Publishing department/division: Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας/ Τμήμα Νοσηλευτικής
Publishing institution: teithe
Number of pages: 116
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12963
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.