Διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής (Bachelor thesis)

Γεωργαλάς, Παναγιώτης


Public relations and advertising, are essential activities for all businesses that operate in tourism. Public relations help preserve the clients of a hotel while advertising helps attract new customers. This study used the qualitative analysis to elicit useful conclusions on the role of public relations and advertising in tourism market. The interviews took place in December, with 5 Hotels in Thessaloniki and Chalkidiki. The purpose of this paper is to examine how advertising and public relations used from the Greek hotel industry. Tourism businesses surveyed are well aware of the contribution of public relations in the development of an enterprise. However, most do not have specialized departments and usually the marketing department undertakes and public relations. They also recognize the importance of advertising to get new customers. The most important advertising tool is the internet because it is a more economical option and t appeals to a large market. All tourism businesses, invest primarily in Internet advertising and then create partnerships with travel agents.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Subject classification: Hotels--Public relations--Greece--Thessaloniki
Ξενοδοχεία--Δημόσιες σχέσεις==Ελλάδα--Θεσσαλονίκη
Hotels--Public relations--Greece—Chalkidiki
Ξενοδοχεία--Δημόσιες σχέσεις--Ελλάδα--Χαλκιδική
Advertising--Hotels--Greece--Thessaloniki
Διαφήμιση--Ξενοδοχεία--Ελλάδα--Θεσσαλονίκη
Keywords: δημόσιες σχέσεις;διαφήμιση;ξενοδοχειακές επιχειρήσεις;Θεσσαλονίκη;Χαλκιδική;public relations;advertising;hotel businesses;Thessaloniki;Chalcidice
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων,2015--7019
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12797
Item type: bachelorThesis
General Description / Additional Comments: Πτυχιακή
Subject classification: Hotels--Public relations--Greece--Thessaloniki
Ξενοδοχεία--Δημόσιες σχέσεις==Ελλάδα--Θεσσαλονίκη
Hotels--Public relations--Greece—Chalkidiki
Ξενοδοχεία--Δημόσιες σχέσεις--Ελλάδα--Χαλκιδική
Advertising--Hotels--Greece--Thessaloniki
Διαφήμιση--Ξενοδοχεία--Ελλάδα--Θεσσαλονίκη
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Publication date: 2015-09-01
Bibliographic citation: <<Γεωργαλά Παναγιώτη>>, <<Διαφήμιση και δημόσιες σχέσεις στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης και της Χαλκιδικής>>, <<Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων>>, <<Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2015>>
Abstract: Οι δημόσιες σχέσεις όσο και η διαφήμιση, αποτελούν απαραίτητες δραστηριότητες για όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις. Οι δημόσιες σχέσεις συμβάλουν στη διατήρηση του πελατολογίου ενός ξενοδοχείου ενώ οι διαφήμιση συμβάλει στην προσέλκυση νέου πελατολογίου. Η παρούσα εργασία χρησιμοποίησε την ποιοτική ανάλυση για να εκμαιεύσει χρήσιμα συμπεράσματα σχετικά με το ρόλο των δημοσίων σχέσεων και της διαφήμισης στη τουριστική αγορά. Οι συνεντεύξεις πραγματοποιήθηκαν το μήνα Δεκέμβριο, με τους υπεύθυνους 5 ξενοδοχείων στη Θεσσαλονίκη και στη Χαλκιδική. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει πως χρησιμοποιούνται η διαφήμιση και οι δημόσιες σχέσεις από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Οι τουριστικές επιχειρήσεις που εξετάστηκαν γνωρίζουν πολύ καλά τη συμβολή των δημοσίων σχέσεων στην ανάπτυξη μίας επιχείρησης. Παρόλα αυτά, οι περισσότερες δεν έχουν εξειδικευμένα τμήματα και συνήθως το τμήμα μάρκετινγκ αναλαμβάνει και τις δημόσιες σχέσεις. Επίσης, αναγνωρίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τη σημασία της διαφήμισης για την απόκτηση νέου πελατολογίου και κατά επέκταση για την εξασφάλιση της πληρότητάς τους. Το βασικότερο μέσο διαφήμισης είναι το διαδίκτυο λόγω ότι αποτελεί πιο οικονομική επιλογή καθώς και ότι απευθύνεται σε μεγαλύτερη αγορά. Όλες οι τουριστικές επιχειρήσεις, επενδύουν κατά πρώτο λόγο στη διαδικτυακή διαφήμιση και από εκεί και έπειτα συνάπτουν συνεργασίες με ταξιδιωτικούς πράκτορες.
Public relations and advertising, are essential activities for all businesses that operate in tourism. Public relations help preserve the clients of a hotel while advertising helps attract new customers. This study used the qualitative analysis to elicit useful conclusions on the role of public relations and advertising in tourism market. The interviews took place in December, with 5 Hotels in Thessaloniki and Chalkidiki. The purpose of this paper is to examine how advertising and public relations used from the Greek hotel industry. Tourism businesses surveyed are well aware of the contribution of public relations in the development of an enterprise. However, most do not have specialized departments and usually the marketing department undertakes and public relations. They also recognize the importance of advertising to get new customers. The most important advertising tool is the internet because it is a more economical option and t appeals to a large market. All tourism businesses, invest primarily in Internet advertising and then create partnerships with travel agents.
Table of contents: ΕΙΣΑΓΩΓΗ 2 1. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ 4 1.1 Η έννοια του τουρισμού 4 1.2 Επιδράσεις του τουρισμού 6 1.3 Η επίδραση του τουρισμού στην ελληνική οικονομία 9 1.4 Ο τουρισμός της Θεσσαλονίκης 14 1.4.1 SWOT ανάλυση για το τουριστικό προϊόν της Θεσσαλονίκης 16 1.5 Ο τουρισμός στη Χαλκιδική 19 1.5.1 SWOT ανάλυση για το τουριστικό προϊόν της Χαλκιδικής 20 2. ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ 22 2.1 Η λειτουργία των Δημόσιων Σχέσεων στη σύγχρονη επιχείρηση 22 2.1.1 Ορισμός των Δημόσιων Σχέσεων 22 2.1.2 Κοινό και Δημόσιες Σχέσεις 25 2.1.3 Οι σημαντικότεροι στόχοι των Δημόσιων Σχέσεων 26 2.1.4 Τα σημαντικότερα Μέσα των Δημοσίων Σχέσεων 27 2.1.5 Λειτουργίες των δημοσίων σχέσεων 28 2.1.6 Μάρκετινγκ δημοσίων σχέσεων 28 2.2 Η έννοια των Δημοσιών Σχέσεων στη Τουριστική Βιομηχανία 29 2.2.1 Η συμβολή της επιχειρησιακής επικοινωνίας στις δημόσιες σχέσεις 32 2.3 Η λειτουργία της Διαφήμισης στη σύγχρονη επιχείρηση 34 2.3.1 Η επικοινωνιακή πολιτική και η Διαφήμιση 35 2.4 Η έννοια της Διαφήμισης στη σύγχρονη επιχείρηση 36 2.4.1 Διαφήμιση και επικοινωνιακή στρατηγική 36 2.4.2 Το διαδίκτυο και η διαφήμιση των σύγχρονων επιχειρήσεων 38 2.5 Κοινά σημεία και διαφορές των δημοσίων σχέσεων και της διαφήμισης 41 2.5.1 Τα κοινά σημεία 41 2.5.2 Διαφορές 41 3. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 43 3.1 Το μεθοδολογικό εργαλείο της έρευνας 44 4. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 47 4.1 Παράθεση συνεντεύξεων 47 4.2 Ανάλυση Αποτελεσμάτων 61 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 64 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 65
Advisor name: Μπακάλμπαση , Ανθία
Examining committee: Μπακάλμπαση, Ανθία
Publishing department/division: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Publishing institution: teithe
Number of pages: 72
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12797
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.