Περιβαλλοντική πιστοποίηση & το οικολογικό σήμα EU Eco - Label (Bachelor thesis)

Πέππα, Γεωργία


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠέππα, Γεωργίαel
dc.date.accessioned2020-11-15T14:05:38Z-
dc.date.available2020-11-15T14:05:38Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12509-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων > Κατεύθυνση Τουριστικών Επιχειρήσεων,2017--9348el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΠεριβάλλονel
dc.subjectΤουρισμόςel
dc.subjectΟικολογίαel
dc.subjectΠράσινος Τουρισμόςel
dc.subjectΠράσινα Ξενοδοχείαel
dc.subjectECO – Labelsel
dc.subjectEnvironmenten
dc.subjectTourismen
dc.subjectEcologyen
dc.subjectGreen Tourismen
dc.subjectGreen Hotelsen
dc.titleΠεριβαλλοντική πιστοποίηση & το οικολογικό σήμα EU Eco - Labelel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακήel
heal.classificationΠεριβάλλον--Προστασία.el
heal.classificationEnvironment--Protection.en
heal.classificationΟικοτουρισμόςel
heal.classificationEcotourismen
heal.classificationΒιώσιμος τουρισμόςel
heal.classificationSustainable tourismen
heal.classificationEco-labeling--European Union countriesen
heal.classificationΟικολογική σήμανση--Χώρες Ευρωπαϊκής Ένωσηςel
heal.identifier.secondary9348-
heal.dateAvailable2020-11-15T14:06:38Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων > Κατεύθυνση Τουριστικών Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2017-12-21-
heal.bibliographicCitation<<Γεωργία Πέππα>>, <<Περιβαλλοντική πιστοποίηση & το οικολογικό σήμα EU Eco - Label>>, <<Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων > Κατεύθυνση Τουριστικών Επιχειρήσεων>>, <<Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2017>>el
heal.abstractΗ παρούσα εργασία με θέμα «Περιβαλλοντική πιστοποίηση και το οικολογικό σήμα EU Ecolabel» έχει ως σκοπό να απαντηθούν κάποια βασικά ερωτήματα σχετικά με το τι ακριβώς είναι το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα (Eco - Label) αλλά και να αναδείξει λεπτομερώς πώς πιστοποιείται περιβαλλοντικά ένα τουριστικό κατάλυμα. Ταυτόχρονα, προκύπτουν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση της Ελλάδας, όσον αφορά την ύπαρξη ξενοδοχείων με οικολογική σήμανση και την εφαρμογή «πράσινων» πρακτικών μέσω πρωτογενούς έρευνας που έγινε σε πληθώρα τουριστικών καταλυμάτων, το καθένα με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων, λοιπόν, μαρτυρούν ότι το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα παρέχει μία μοναδική ευκαιρία για την ικανοποίηση των προσδοκιών των πελατών με αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση και σε μεγάλο βαθμό οι ξενοδόχοι το αντιλαμβάνονται αυτό. Ωστόσο, πιθανότατα το κόστος τους εμποδίζει να υιοθετήσουν το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα και αρκούνται στην εφαρμογή κάποιων πράσινων τακτικών. Εν κατακλείδι, τα επιστημονικά άρθρα και οι ηλεκτρονικές πηγές σε συνδυασμό με την πρωτογενή έρευνα μας αποδεικνύουν ότι η απονομή του οικολογικού σήματος σε μία ξενοδοχειακή μονάδα, επιφέρει ένα σημαντικό πλήθος πλεονεκτημάτων στην επιχείρηση τα οποία αφορούν την αναγνωρισιμότητά της, έναντι των υπολοίπων τουριστικών καταλυμάτων, από τους περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένους τουρίστες, καθώς και το γεγονός ότι κάθε τουριστικό κατάλυμα, που φέρει την ετικέτα της μαργαρίτας, μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την επιβράβευση, ως εργαλείο marketing.el
heal.abstractThis project on Environmental certification and the Eco-label is intended to answer some basic questions about what exactly is the European Eco-label but also to show in detail how an accommodation is certified environmentally. At the same time, resulting firm conclusions about the current situation in Greece regarding the hotels which have adopted the eco-label and implementation of "green" practices through primary research conducted in a wide range of tourist accommodation, each with different characteristics. The answers of the questionnaires, therefore, reveal that the European Eco-label provides a unique opportunity to meet the expectations of customers with increased environmental awareness and hoteliers realize this. However, probably the cost prevents them from adopting the European Eco-label and confines themselves to applying some green tactics. In conclusion, scientific articles and electronic sources combined with primary research show us that the Eco-label at a hotel, bring a large number of advantages in the business relating to the renown over the other tourist accommodation, from the environmentally conscious tourists, and the fact that each accommodation, which is labeled the daisy, can use this award as a marketing tool.en
heal.tableOfContentsΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΕΡΊΛΗΨΗ……………………………………………………………………1 ABSTRACT…………………………………………………………………….2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ…………………………………………………………………….6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 1.1. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ……………………………………………………...8 1.2. ΟΙ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ……………………………………………….10 1.3. H ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ………………………………………..12 1.3.1. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ……………………………..…..12 1.3.2. ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ………………………………….13 1.4. Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ…………………………14 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 2.1. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ…………21 2.2. ΠΡΑΣΙΝΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ……………………………………………………………...23 2.3. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ…………………………….25 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ 3.1. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ……………...29 3.1.2. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΣΤΕΡΙΩΝ - GREEN STAR RATING………………………………………………………………31 3.2. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ…………33 3.2.1. ΠΡΟΤΥΠΟ ISO 14001………………………………………………...34 3.2.2. ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ EMAS……………………………………………….34 3.2.3. ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΑ GREEN KEY………………………………...35 3.2.4. ΠΡΟΤΥΠΟ TRAVEL LIFE…………………………………………...36 3.2.5. ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΑ ECO – LABEL……………………………….37 [ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ & ΤΟ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΑ EU ECO-LABEL] Πέππα Γεωργία 4 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ECO – LABEL 4.1. TI EINAI TO ECO – LABEL…………………………………………………………...39 4.2. ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ……………………………………..40 4.3. ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ Ε.Ε………………………………………………………………………...41 4.4. ECO – LABEL ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΩΝ…………………..42 4.4.1. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΟΥΝ ΟΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΜΕ ECO LABEL………………………………………………………………..44 4.4.2. ΚΟΣΤΟΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ…………………………….49 4.4.3. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ……………………………………...49 4.4.4. ΣΕ ΤΙ ΔΙΑΦΕΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ECO - LABEL;…………………………………………50 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5: ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ – ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ 5.1.ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ……………………………………………………...53 5.2. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ…………………………………………………..54 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ………………………………………………………….67 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ……………………………………………………………..71 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ………………………………………………………………..75el
heal.advisorNameΑβδημιώτης, Σπύροςel
heal.committeeMemberNameΑβδημιώτης, Σπύροςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης & Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων > Κατεύθυνση Τουριστικών Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages80-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf1.96 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12509
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.