Καταγραφή και δυναμική των τυροκομείων στην περιφέρεια Θεσσαλίας (Bachelor thesis)

Αντωνιάδου, Ελένη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑντωνιάδου, Ελένηel
dc.date.accessioned2020-11-10T10:45:46Z-
dc.date.available2020-11-10T10:45:46Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12446-
dc.descriptionΠτυχιακή εργασία –Σχολή Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής-Τμήμα Ζωικής παραγωγήςel
dc.rightsDefault License-
dc.subjectΤυροκομείαel
dc.subjectΠροφίλ τυροκόμωνel
dc.subjectΘεσσαλίαel
dc.titleΚαταγραφή και δυναμική των τυροκομείων στην περιφέρεια Θεσσαλίαςel
heal.typebachelorThesis-
heal.type.enBachelor thesisen
heal.generalDescriptionΠτυχιακή εργασίαel
heal.classificationΤυροκομικά εργοστάσια—Ελλάδα—Θεσσαλίαel
heal.classificationCheese factories--Greece--Thessalyen
heal.classificationΤυροκόμοι—Ελλάδα—Θεσσαλίαel
heal.classificationCheesemakers--Greece--Thessalyen
heal.identifier.secondary7806-
heal.dateAvailable2020-11-10T10:46:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής-Τμήμα Ζωικής παραγωγήςel
heal.publicationDate2016-06-23-
heal.bibliographicCitationΑντωνιάδου,Ε.(106). Καταγραφή και δυναμική των τυροκομείων στην περιφέρεια Θεσσαλίας(Πτυχιακή εργασία). Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.el
heal.abstractΗ Περιφέρεια της Θεσσαλίας είναι μία από τις πιο σημαντικές περιοχές της Ελλάδος στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων. Ο αριθμός των τυροκομείων ανέρχεται σε πενήντα τρία και παράγουν κυρίως φέτα, περίπου το 30% επί του συνόλου σε επίπεδο χώρας. Σκοπός της πτυχιακής εργασίας ήταν η καταγραφή των τυροκομικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας Θεσσαλίας και η διαμόρφωση του προφίλ των. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη συμπλήρωση ειδικού ερωτηματολογίου από είκοσι τρεις ιδιοκτήτες τυροκομείων. Η επιλογή τους ήταν τυχαία και χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος των προσωπικών συνεντεύξεων. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από τέσσερις ενότητες. Η πρώτη ενότητα περιλάμβανε ερωτήσεις που αφορούσαν δημογραφικά και κοινωνικά στοιχεία του ιδιοκτήτη. Η δεύτερη ενότητα περιλάμβανε στοιχεία που αφορούσαν στοιχεία της περιοχής της επιχείρησης, η τρίτη ενότητα αφορούσε τη δομή και τη λειτουργία των τυροκομικών επιχειρήσεων, όπως παραγωγή, τυποποίηση και διάθεση των τυροκομικών προϊόντων και η τέταρτη ενότητα τον εκσυγχρονισμό και τον μελλοντικό σχεδιασμό των τυροκομείων. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με την κωδικοποίηση του ερωτηματολογίου και την καταγραφή των στοιχείων σε ειδικά λογιστικά φύλλα του πακέτου Microsoft Excel. Ο μεγαλύτερος αριθμός των τυροκομείων που μελετήθηκαν ήταν κατά μέσο όρο «ηλικίας» μεγαλύτερης των 40 ετών και δημιουργήθηκαν κυρίως με αυτοχρηματοδότηση, ενώ ο εκσυγχρονισμός και η επέκτασή των έγινε με αξιοποίηση αναπτυξιακών προγραμμάτων και δανείων. Το 65.2% των ιδιοκτητών ανήκαν στην ηλικιακή κλάση 30-50 ετών. Το 43.5% ήταν απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και το ίδιο ποσοστό 43.5% απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης εκ των οποίων το 6% να έχουν αποφοιτήσει και από τυροκομικές σχολές. Η πλειονότητα των τυροκομείων 78,3%, αποτελούσαν διάδοχη κατάσταση και μόνο 21% περίπου δημιουργήθηκαν από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες. Ακόμη, από τους 23 ιδιοκτήτες, οι 14 (60.9%) ασκούσαν το επάγγελμα του κτηνοτρόφου και μάλιστα οι 12 από αυτούς ήταν μετακινούμενοι. Απασχολούν ανάλογα με το μέγεθος της επιχείρησης, μέλη των οικογενειών τους αλλά και μόνιμους ή εποχικούς εργαζόμενους. Το 52% των τυροκομείων λειτουργεί κατά την διάρκεια της αμελκτικής περιόδου των αιγοπροβάτων και το 92% παρασκευάζουν φέτα κατά κύριο iii λόγο και ελάχιστες ποσότητες κασέρι και κεφαλοτύρι, ενώ στο σύνολό τους από τον ορό του τυροπήγματος παράγουν προϊόντα τυρογάλακτος (μανούρι και μυζήθρα). Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τυροκόμοι από τη συνεργασία τους με τους μετακινούμενους κτηνοτρόφους, αφορούν σε ποσοστό 15% τον ανταγωνισμό των τιμών του γάλακτος, 10% την υγιεινή και ποιότητα και το 10% το υψηλό κόστος συγκέντρωσης του γάλακτος. Όσον αφορά τα παραγόμενα προϊόντα δεν αντιμετωπίζουν σχεδόν κανένα πρόβλημα στη διάθεση τους, αντιμετωπίζουν όμως, σημαντικά προβλήματα στις συναλλαγές με τις τράπεζες, με τους πελάτες και τον μεγάλο ανταγωνισμό των προϊόντων στα σημεία πώλησης. Τέλος, σχεδόν στο σύνολό τους 91% είναι αισιόδοξοι για το μέλλον του κλάδου της κτηνοτροφίας τον οποίο θεωρούν ιδιαίτερα ελκυστικό και ελπιδοφόρο για τους νέους.el
heal.abstractThe Region of Thessaly is one of the most important regions in Greece in the production of cheese products. There are fifty-three cheese factories in the region and they primarily produce feta cheese, making up approximately 30% of the overall feta-cheese production nationwide. The purpose of this thesis was to list the cheese-making establishments in the Region of Thessaly and create their profile. The data was gathered through the filling out of a specially-designed questionnaire by twenty-three cheese factory owners. The participants were randomly selected and the method of personal interviews was chosen. The questionnaire consists of four sections. The first section includes questions on the owner's demographic and social data. The second section includes questions on the area in which each enterprise is established, the third on the structure and operation of cheese-making enterprises in terms of production, standardisation and marketing of cheese products; and the fourth on the modernisation and future design of cheese factories. The statistical analysis of the data took place through the codification of the questionnaire and the entry of the data in speciallydesigned Microsoft Excel spreadsheets. The largest number of cheese factories forming part of the study were over 40 years old on average, and were mainly established through self-funding, while their modernisation and expansion was implemented through the utilisation of development programmes and loans. Out of all the participants, 65.2% were in the age group of 30-50 years; 43.5% were tertiary-education graduates and another 43.5% were secondary-education graduates, of which 6% have graduated from cheese-making schools. The majority of cheese factories (78.3%) were acquired through succession, while only 21% of cheese factories were established by the owners themselves. Furthermore, out of the 23 owners, 14 (60.9%) were livestock farmers, and in fact 12 of them were nomadic livestock farmers. Depending on the size of the enterprise, they employ family members as well as permanent or seasonal staff. Out of all cheese factories, 52% operate during the sheep and goat milking season, 92% produce mainly feta and minimal quantities of kasseri (yellow cheese) and kefalotyri cheese, while they all use the whey to produce whey cheese products (manouri and mizithra cheese). v The main problems faced by cheesemakers in their collaboration with nomadic livestock farmers concern competition in milk prices by 15%, hygiene and quality by 10% and the high cost of collecting milk by 10%. As regards the products produced, they face practically no problems in the marketing of these products; they do however face significant problems in their dealings with banks and customers, and with the high competition between products at the points of sale. Lastly, almost all participants, namely 91%, are optimistic about the future of livestock farming, which they consider to be a highly attractive and promising sector for young people.en
heal.advisorNameΜητσόπουλος, Ιωάννηςel
heal.committeeMemberNameΜητσόπουλος, Ιωάννηςel
heal.academicPublisherΣχολή Γεωπόνων και Τεχνολογίας Τροφίμων και Διατροφής-Τμήμα Ζωικής παραγωγήςel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages33-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΠροπτυχιακή/Διπλωματική εργασίαel
Appears in Collections:Πτυχιακές Εργασίες

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Antoniadou.pdf1.33 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12446
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.