Νεοφυής επιχειρηματικότητα στον τουρισμό (Bachelor thesis)

Μπούφι, Μπρίκεν


xvii. It is widely accepted that new technologies can offer, support and develop the tourism sector. This study aims to explore the changes brought by the development of technology in the tourism sector and to highlight the advantages and disadvantages that may arise from its adoption. xviii. Then we can see the great use of the Internet in the tourism industry, as well as the impact it accepted on creating Online capabilities. This work continues by recording the catalytic presence of social networking tools in tourism. xix. Developments over the past two decades in the field of technology have promoted sectors and services that rely heavily on new technologies. The internet opens up new perspectives on businesses that develop through the use of electronic advertising. Multimedia is the part of e-advertising that is more widespread and, in the first place of modern businesses, launches e-advertising and e-marketing. Today, social media has a broad level of popularity while users are constantly growing, making them an important way of communicating and promoting products and services. xx. The objective of the present study is to analyze the important tools offered by technology with emphasis on e-tourism and its ease of use by tourism companies. Examples are given regarding intelligent businesses in the tourism industry, which have positively influenced its development through new technological possibilities. xxi. Finally, a comprehensive review of the whole work is presented and proposals for further future research and analysis are presented.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Subject classification: New business enterprises--Greece
Νέες επιχειρήσεις—Ελλάδα
Τουρισμός--Πόροι δικτύου υπολογιστή
Tourism--Computer network resources.
Internet advertising
Διαδικτυακή διαφήμιση
Επιχειρηματικότητα
Entrepreneurship
Keywords: νεοφυής επιχειρηματικότητα;τουρισμός;startup entrepreneurship;tourism
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων,2017--9116
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12315
Table of contents: ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ i. Εξώφυλλο …………………………………………………………………… 1 ii. Πίνακας Περιεχομένων ……………………………………………………... 2 iii. Περίληψη ……………………………………………………………………. 3 iv. Πρόλογος ……………………………………………………………………. 5 v. Ευχαριστίες ………………………………………………………………….. 7 vi. Κύριο Μέρος ………………………………………………………………… 8 1. Εισαγωγή ……………………………………………………………. 8 Κεφάλαιο 1 –Τουριστική Βιομηχανία: Ορισμός, Σύσταση και Χαρακτηριστικά 1. Τουρισμός ( Tourism ) ………………………………………….......9 2. Τουρίστας (Tourist ) …………………………………………….. 11 3. Τουριστικό προϊόν (touristicproduct)…………………………….. 11 4. Η Σημασία του Τουρισμού: Τουρισμός κι Οικονομία……………. 12 5. Ο τουρισμός στην Ελλάδα ……………………………………..… 13 Κεφάλαιο 2 – Η έννοια του Διαδικτύου 1. Διαδίκτυο (Internet) ……………………………………………… 14 2. Η Ιστορία του διαδικτύου …………………………………………14 3. Online Διαφήμιση ………………………………………………… 15 4. E-tourism …………………………………………………………. 18 5. Πλεονεκτήματα – Μειονεκτήματα ( pros and cons ) …………….. 19 6. Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (SocialMedia) …………………….21 Κεφάλαιο 3 – Ευφυής Επιχειρηματικότητα 1. Επιχειρηματικότητα ……………………………………………… 24 2. Νεοφυής Επιχειρηματικότητα ………………………………...…. 24 3. Γιατί να επιλέξετε την Ευφυή επιχειρηματικότητα; ………………27 i. Λήψη Επιχειρηματικών Αποφάσεων σε συνθήκες αβεβαιότητας ………...27 ii. Οι προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης ……………………………………28 iii. Η οικονομική κρίση και οι νέες κανονιστικές διατάξεις ………………….30 iv. Διαθεσιμότητα δεδομένων ………………………………………………...30 v. Νέες τεχνολογίες και μέθοδοι ανάλυσης ………………………………….31 4. Οφέλη και Περιορισμοί της Επιχειρηματικής Ευφυΐας …………..33 i. Οφέλη της Επιχειρηματικής Ευφυΐας …………………….33 ii. Περιορισμοί της Επιχειρηματικής Ευφυΐας ………………34 Κεφάλαιο 4 – Κανάλια Διανομής 1. Τουριστικό Marketing………………………………………….……..36 2. Κανάλια διανομής του ξενοδοχειακού προϊόντος ……………………37 3. Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες κι Εφαρμογές νέων τεχνολογιών στον τουρισμό …………………. 39 Κεφάλαιο 5 – Παραδείγματα Ευφυούς Επιχειρηματικότητας 1. Booking.com ……………………………………………….42 2. Yahoo ……………………………………………….…….. 43 3. TripAdvisor ………………………………………………. 44 4. Wihp (World Independent Hotels Promotion) ……………..45 5. Taxi beat …………………………………………………….46 vii. Συμπεράσματα …………………………………………………………47 viii. Προτάσεις………………………………………………………………53 ix. Βιβλιογραφία ………………………………………………………… 56
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12315
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.