Startup επιχειρήσεις στον τουρισμό μέσω διαδικτύου (Bachelor thesis)

Παπακωνσταντίνου, Μαρία


Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην μελέτη των Νεοφυών ( Startup ) Επιχειρήσεων και της δυνατότητας χρήσης των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων με στόχο την επίτευξη της ανάπτυξής τους στον τομέα της τουριστικής βιομηχανίας και ειδικότερα στον κόσμο του διαδικτύου. Οι startup επιχειρήσεις είναι επιχειρήσεις που έχουν σχεδιαστεί για να αναπτυχθούν γρήγορα, έχουν ως χαρακτηριστικό την καινοτομία τους, αναζητούν ένα επιχειρηματικό μοντέλο που να εξελίσσεται και να επαναλαμβάνεται και αντιμετωπίζουν την χρηματοδότηση ως εργαλείο που ενισχύει τη δυνατότητα και το ρυθμό ανάπτυξής τους. Η χρηματοδότηση επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τη λειτουργία της επιχείρησης, τον κίνδυνο της αποτυχίας, την επίδοση και την δυνατότητα της εξέλιξής και της επιβίωσής της. Οι startup επιχειρήσεις αποτελούν ένα είδος επιχειρηματικότητας που δημιουργεί προσδοκίες για μελλοντικές εξελίξεις, με στόχο την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων βάσει της αναπτυξιακής της δυναμικής. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται οι τρόποι χρηματοδότησης, τα εργαλεία χρηματοδότησης που διατίθενται για την προσέλκυση και την υποστήριξη επενδύσεων σε αυτές τις επιχειρήσεις, όπως η χρηματοδότηση μέσων επιχειρηματικών αγγέλων (businessangels), επιχειρηματικών κεφαλάιων (venturecapital), χρηματοδότησης από το πλήθος (crowdfunding), επενδυτικών κεφαλαίων και άλλα μέσα χρηματοδότησής που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή, όπως οι διαδικτυακές πλατφόρμες συλλογής χρηματοδότησης (kickstarter,indiegogo, κ.α. ). Στο πλαίσιο της εργασίας εξετάζεται η ισχύουσα νομοθεσία και συγκεκριμένα γίνεται αναλυτική αναφορά στην ισχύουσα φορολογική νομοθεσία στη χώρα μας και στους νόμους που εφαρμόζονται σήμερα, με σκοπό την στήριξη και την προστασία αυτού του είδους των επιχειρήσεων. Καταλήγωντας, γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα παραδείγματα startup επιχειρήσεων ειδικότερα στον τομέα του τουρισμού που με εργαλείο τους το διαδίκτυο τα εφάρμοσαν όλα τα παραπάνω, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν, να στηριχθούν και να εξελιχθούν στην τουριστική αγορά και στο τουριστικό κοινό, συμβάλλοντας έτσι στον τομέα του τουρισμού και στην ανάπτυξη της τουριστικής οικονομίας.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Subject classification: New business enterprises--Greece
Νέες επιχειρήσεις—Ελλάδα
Τουρισμός--Πόροι δικτύου υπολογιστή
Tourism--Computer network resources.
Keywords: startup επιχειρήσεις;τουρισμός;διαδίκτυο;tourism;Internet
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων,2017--9118
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12312
Table of contents: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1Ο : ΝΕΟΦΥΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – START-UPCOMPANIES 8 1.1. Ορισμοί: Νεοφυείς επιχειρήσεις – StartupCompanies 8 1.2. Χαρακτηριστικά – κριτήρια που χαρακτηρίζουν μια επιχείρηση ως startup 10 1.3. O όρος startup στην ελληνική γλώσσα ως νεοφυής επιχείρηση 11 1.4. Προσδιορισμός των startup επιχειρήσεων ως υποσύνολο των νεοσύστατων - Διαφορές μιας νεοφυούς επιχείρησης με μιας συνηθισμένης νεοσύστατης επιχείρησης 11 1.5. Η δημιουργία και η εξέλιξη των startup επιχειρήσεων- Ιστορική Αναδρομή 14 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2Ο : ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ STARTUP ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΜΕ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ 16 2.1. Το διαδικτυακό επιχειρηματικό περιβάλλον των StartUp επιχειρήσων 16 2.2 Η δημιουργία μιας StartUp επιχείρησης 17 2.2.1. Η έναρξη μίας startup επιχείρησης 17 2.3. Σημαντικά επιχειρηματικά εργαλεία μιας startup επιχείρησης 18 2.3.1. Επιχειρηματικό μοντέλο 18 2.3.2. Η μεθοδολογία LeanStartUp 25 2.3.3. Incubator ή θερμοκοιτίδα επιχειρήσεων 28 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3Ο : Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΤΩΝ STARΤ UP ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 30 3.1. Τρόποι χρηματοδότησης μιας StartUp επιχείρησης 30 3.1.1.Bootstrap 30 3.1.2. Οικογένεια και Φίλοι 31 3.1.3 Seed Capital ή κεφάλαιο σποράς 31 3.1.4. Επιχειρηματικοί Άγγελοι – AngelFund 32 3.1.5. VentureCapital – Κεφάλαιο επιχειρηματικών συμμετοχών 33 3.1.6. Crowdfunding 36 3.1.7. Equity Crowdfunding 37 3.2. Διαδικτυακές Πλατφόρμες για τη χρηματοδότηση των StartUp επιχειρήσεων 38 3.2.1. Openfund 39 3.2.2. Kickstarter 39 3.2.3. Indiegogo 41 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4Ο : Η ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΜΙΑΣ STARTUP ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 44 4.1. Η Φορολογία και οι επενδυτές 44 4.2. Κύρια εμπορικά χαρακτηριστικά βασικών εταιρικών μορφών στην Ελλάδα 44 4.3. Παλαιό νομικό αδιέξοδο 45 4.3.1. Λύση στο αδιέξοδο: Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία 45 4.4. Η Φορολόγηση και η νομοθεσία του ηλεκτρονικού εμπορίου ειδικότερα 46 4.4.1. Οι φορολογικές υποχρεώσεις της Ελληνικής Νομοθεσίας 46 4.4.2. Οι διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας του ηλεκτρονικού εμπορίου 47 4.4.3. Η φορολόγηση του εισοδήματος που προκύπτει από το Ηλεκτρονικό Εμπόριο 49 4.4.4. Υποχρεώσεις από τον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών 50 4.4.5. Υποκείμενα & Υπόχρεα Πρόσωπα σε Απόδοση ΦΠΑ 50 4.5. Συμβάσεις εμπιστευτικότητας 54 4.5.1. Ο ορισμός της συμβάσης εμπιστευτικότητας 54 4.5.2. Ο σκοπός και η προσφορά της συμβάσης εμπιστευτικότητας 55 4.5.3. Το περιεχόμενο της σύμβασης εμπιστευτικότητας 55 4.5.4. Ο λόγος που μία startup πρέπει να έχει υπόψιν της τη σύμβαση εμπιστευτικότητας 56 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5ο : ΜΕΛΕΤΗ ΟΚΤΩ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ STARTUP ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 58 5.1. Η περίπτωση Toorbee 58 5.1.1. Τι είναι η Toorbee 58 5.1.2. Οι υπηρεσίες της Toorbee 58 5.1.3. Αποτίμηση της ανάπτυξης της Toorbee 58 5.1.4.Η χρηματοδότηση της Toorbee 59 5.2. Η περίπτωση Airhelp 59 5.2.1. Ο τρόπος λειτουργίας της Airhelp 59 5.2.3. Η ανάπτυξη και η χρηματοδότηση της Airhelp 60 5.3. Η περίπτωση του Glossopolis 60 5.3.1. Η δημιουργία και ο σκοπός του Glossopolis 60 5.3.2. H πορεία του Glossopolis 61 5.4. Η περίπτωση του Tripinview 61 5.4.1. Τι είναι το Tripinview 61 5.4.2. Τα καινοτόμα συστατικά του Tripinview 62 5.4.3. Η ανάπτυξη και ο σκοπός της πλατφόρμας του Tripinview 63 5.5 . Η περίπτωση της Dreamingreece 64 5.5.1. Ο ορισμός και η λειτουργία της Dreamingreece 64 5.6. Η περίπτωση της Travelplanet24 65 5.6.1. Η πορεία και ο στόχος της Travelplanet24 65 5.6.2. Η ανάπτυξη της Travelplanet24 65 5.7. Η περίπτωση των Startuptravels 65 5.7.1. Η δημιουργία και ο σκοπός του Startuptravels 65 5.8. Η περίπτωση της Vitabroad/HealthTourism 66 5.8.1. Η ίδρυση και ο στόχος της Vitabroad 66 5.8.2. To έργο και η εξέλιξη της Vitabroad 66 6. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 68
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12312
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.