Οικογενειακές επιχειρήσεις (Bachelor thesis)

Ζιώγα, Αρετή


This paper discusses family businesses. These businesses in their overwhelming majority constitute the Greek market. The idea of studying family businesses emerged from the need to identify the strengths and weaknesses in their operation, to group them by size and to identify the challenges that rise during the process of succession. The family business and succession present two significant points of interest and have – in the past – involved many researchers as well as entrepreneurs and business specialists. The central axis of this paper – the theoretical part – consists of the definition of small and medium-sized family businesses. Entrepreneurship in family businesses and their position in the Greek economy will also be a part of this research. In addition to the latter, European Union’s attitude towards small and medium-sized business is also being studied. Particular emphasis is placed on the issue of succession-transfer of the family business as it is an impediment they must overcome. Many businesses cannot get through the succession which results in their shutdown. After the research, a questionnaire survey is being conducted towards the entrepreneurs of family businesses. Goal of the survey is to point out some of the key elements that are related to these businesses in general such as the relationship between family member, their roles and tasks in the enterprise while also identifying the main difficulties in the succession process such as the duration, the cost and the insecurity caused by fiscal instability. Finally, the findings of the survey are analyzed and we make some suggestions for future research.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Subject classification: Family-owed business enterprises--Greece--Management
Οικογενειακές επιχειρήσεις--Ελλάδα--Διοίκηση και οργάνωση
Keywords: οικογενειακές επιχειρήσεις;Ελλάδα;πλεονεκτήματα;μειονεκτήματα;family businesses;Greece;advantages;disadvantages
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων,2017--9133
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12293
Table of contents: ΠΙΝΑΚΑΣΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΛΟΓΟΣ i ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 3 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1Ο ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 5 1.1 Ορισμός 5 1.2 Πλεονεκτήματα οικογενειακών επιχειρήσεων 7 1.3 Μειονεκτήματα οικογενειακών επιχειρήσεων 8 1.4 Μικρομεσαίες επιχειρήσεις: Ορισμός, Πλεονεκτήματα & Μειoνεκτήματα 9 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2Ο Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ 13 2.1 Η επιχειρηματικότητα στην οικογενειακή επιχείρηση 13 2.2 Ο ρόλος των οικογενειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα 14 2.3 Η θέση της Ευρωπαικής Ένωσης απέναντι στις οικογενειακές επιχειρήσεις 15 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3Ο Η ΔΙΑΔΟΧΗ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 17 3.1 Βασικές Αρχές της Διαδικασίας Διαδοχής 17 3.2 Παράγοντες που επηρεάζουν τη Μεταβίβαση 22 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4Ο ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ 25 4.1 Στόχος- Σκοπός της έρευνας 25 4.2 Μεθοδολογία 26 4.3 Ακριβές αντίγραφο ερωτηματολογίου 33 4.4. Ανάλυση αποτελεσμάτων 35 4.4.1 Ιδιότητα υπευθύνου συμπλήρωσης ερωτηματολογίου. 35 4.4.2 Τι γενιάς είναι η επιχείρηση; 36 4.4.3 Ποιο ήταν το ποσοστό του προσωπικού που παρέμεινε στην επιχείρηση μετά τη μεταβίβαση(%) 36 4.4.4 Σε μια οικογενειακή επιχείρηση, το επιχειρηματικό «δαιμόνιο» του ιδιοκτήτη, είναι αυτό που καθορίζει την επιτυχία της 36 4.4.5 Το προσωπικό μου είναι αρκετά καταρτισμένο ώστε να υλοποιηθεί το ‘Οραμα» της επιχείρησης 36 4.4.6 Η κερδοφορία της επιχείρησής μου έχει αυξηθεί τα τελευταία πέντε έτη 36 4.4.7 Η εμπειρία του ιδιοκτήτη είναι σημαντική για την επιτυχία της επιχείρησης 37 4.4.8 Η μια γενιά ιδιοκτητών προσπαθεί να μεταβιβάσει στη νεότερη τη γνώση της αγοράς 37 4.4.9 Η νέα γενιά είναι δεκτική στις αποφάσεις και τις υποδειξεις των μεγαλυτέρων στην επιχείρηση 37 4.4.10 Η νεότερη γενιά έχει καλύτερη επιστημονική κατάρτιση στο αντικείμενο εργασίας 37 4.4.11 Ακόμη και μετά τη μεταβίβαση της επιχείρησης, η παλαιότερη γενιά είναι απαραίτητο να ασκεί εποπτικό ρόλο στην επιχείρηση 38 4.4.12 Μετά τη μεταβίβαση της επιχείρησης, η παλαιότερη γενιά θα πρέπει να αποσύρεται πλήρως, αφήνοντας τη πλήρη ευθύνη της επιχείρησης στα νέα μέλη 38 4.4.13 Η διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης, δημιουργεί έριδες / διαφωνίες μεταξύ των μελών της οικογένειας 38 4.4.14 Η διαδικασία μεταβίβασης της επιχείρησης είναι ατελής και πρέπει να βελτιωθεί εκ βάθρων 38 4.4.15 Η διαδικασία μεταβίβασης είναι αναγκαίο να απλοποιηθεί περαιτέρω 39 4.4.16 Η διαδικασία μεταβίβασης είναι χρονοβόρα 39 4.4. 17 Το κόστος μεταβίβασης είναι υψηλό 39 4.4.18 Χρειάστηκα τη βοήθεια ειδικού συμβούλου (νομικού- λογιστή- οικονομολόγου) για την επιτυχή ολοκλήρωση της μεταβίβασης 39 4.4.19 Η μεταβίβαση της επιχείρησης έγινε άρτια και δεν ανησυχώ για τυχόν τεχνικές / φορολογικές εκκρεμότητες 39 4.4.20 Έχω εμπιστοσύνη στο κράτος, ότι ΔΕΝ θα εγερθούν ζητήματα (κυρίως φορολογικά) σχετικά με τη διαδικασία μεταβίβασης 40 4.5. Συμπεράσματα – Προτάσεις για μελλοντική μελέτη 40 4.6 Πίνακες & Ιστογράμματα ανάλυσης αποτελεσμάτων 41 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 79
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12293
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.