Η Καινοτομία στην Οργάνωση & Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων (Master thesis)

Ζυγούρη, Ειρήνη


Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΖυγούρη, Ειρήνηel
dc.date.accessioned2020-10-16T17:55:46Z-
dc.date.available2020-10-16T17:55:46Z-
dc.identifier.urihttp://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12272-
dc.descriptionΜεταπτυχιακή Εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων,2018--9648el
dc.rightsDefault License-
dc.subjectκαινοτομίαel
dc.subjectεκπαίδευσηel
dc.subjectικανοποίηση από την εργασίαel
dc.subjectδιαπροσωπικές σχέσειςel
dc.subjectπαρακίνησηel
dc.subjectinnovationen
dc.subjecteducationen
dc.subjectjob satisfactionen
dc.subjectinterpersonal relationshipsen
dc.subjectmotivationen
dc.titleΗ Καινοτομία στην Οργάνωση & Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
heal.typemasterThesis-
heal.type.enMaster thesisen
heal.generalDescriptionΜεταπτυχιακή Εργασίαel
heal.classificationΕκπαιδευτικές καινοτομίεςel
heal.classificationEducational innovationsen
heal.classificationΣχολική διοίκηση και οργάνωσηel
heal.classificationSchool management and organizationen
heal.classificationΕκπαίδευση--Πειραματικές μέθοδοιel
heal.classificationEducation--Experimental methodsen
heal.identifier.secondary9648-
heal.dateAvailable2020-10-16T17:56:46Z-
heal.languageel-
heal.accessfree-
heal.recordProviderΣχολή Διοίκησης& Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
heal.publicationDate2018-05-05-
heal.bibliographicCitation<<Ζυγούρη Ειρήνη>>, <<Η Καινοτομία στην Οργάνωση & Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων>>, <<Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων >>, <<Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2018>>el
heal.abstractΗ σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα της ψηφιακής εποχής του 21ου αιώνα που διανύουμε, έχει προκαλέσει νέες προοπτικές και προκλήσεις για την Εκπαίδευση και την αναγκαιότητα υιοθέτησης καινοτόμων δράσεων προκειμένου να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις και επιταγές του διαρκώς εξελισσόμενου και μεταβαλλόμενου διεθνούς περιβάλλοντος. Σημείο αναφοράς καινοτομίας για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αποτελούν τα Πειραματικά σχολεία , τα οποία είναι οι κυψέλες παραγωγής καινοτόμων μεθόδων- πρακτικών διδασκαλίας και μάθησης καθώς και διάχυσης τους στα υπόλοιπα σχολεία της επικράτειας. Το θέμα που πραγματεύεται η παρούσα μελέτη είναι η διερεύνηση του βαθμού επίδρασης των καινοτόμων δράσεων, που αναπτύσσονται σε ένα Πειραματικό σχολείο, στο κλίμα και στην κουλτούρα της σχολικής μονάδας, στις διαπροσωπικές σχέσεις και στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών αλλά και της ηγεσίας και στην ικανοποίηση που εισπράττουν από την εργασία τους. Βασικός στόχος είναι να διαφανεί η αξία και η σημασία της καινοτομίας στην εκπαίδευση. Η προσέγγιση του θέματος έγινε θεωρητικά και εμπειρικά. Ως δείγμα, για την διεξαγωγή της έρευνας, επιλέχθηκε, με τη μέθοδο της σκόπιμης δειγματοληψίας, ένα πειραματικό σχολείο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το Δημοτικό του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Με βάση τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την επεξεργασία των αποτελεσμάτων , η οποία πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS, επικυρώθηκαν οι αρχικές ερευνητικές υποθέσεις και η διεθνής βιβλιογραφία.el
heal.abstractAbstract The modern social reality of the 21st century “digital age” has created new perspectives and challenges for education and the necessity of adopting innovative approaches in order to be able to meet the demands and imperatives of the perpetually evolving and constantly changing international environment. The reference point of innovation of the greek educational system are the experimental schools, which are the hive used for the production of innovative methods –teaching and learning practices- and their dissemination to other statewide schools. The subject of this study is to investigate the degree of effect of the innovative actions developed in an Experimental School, on the vibes and culture within the school unit, interpersonal relationships and communication between teachers and leadership, and the job satisfaction. The basic purpose of this study is to indicate the value and the importance of innovation in education. The subject is approached theoretically and empirically. For the conduct of this research an elementary experimental school is selected, the Experimental school of the University of Thessaloniki, based on the method of deliberate sampling. In view of the conclusions reached from the processing of the results, carried out using the SPSS statistical package, the original research assumptions and the international bibliography are validate.en
heal.tableOfContentsΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΠΕΡΙΛΗΨΗ .............................................................................................................................. 2 Abstract ..................................................................................................................................... 3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ................................................................................................................................ 4 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ........................................................................................................................... 6 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ........................................................................................ 6 1. Καινοτομία .................................................................................................................... 7 1.1. Ορισμός ................................................................................................................. 7 1.2. Είδη καινοτομίας ................................................................................................... 8 1.3. Τεχνολογία-καινοτομία ....................................................................................... 10 1.4. Καινοτομία στην Εκπαίδευση ............................................................................. 11 2. Διαχείριση Γνώσης ...................................................................................................... 12 3. Διαχείριση Ανθρωπίνων Πόρων .................................................................................. 14 4. Διαπροσωπικές Σχέσεις ............................................................................................... 15 5. Επικοινωνία ................................................................................................................. 16 6. Ηγεσία ......................................................................................................................... 18 7. Παρακίνηση και ικανοποίηση .................................................................................... 21 8. Κουλτούρα του οργανισμού ........................................................................................ 26 9. Πειραματικά Σχολεία .................................................................................................. 27 9.1. Θεσμικό Πλαίσιο ................................................................................................. 27 9.2. Διοίκηση Π.Π.Σ. .................................................................................................. 29 9.3. Αξιολόγηση στα Π.Π.Σ. ...................................................................................... 31 10. Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων ....................................................................... 32 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ......................................................................................................................... 34 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ .................................................................................................. 34 2.1 Ορισμός και στόχοι ............................................................................................. 35 2.2. Είδη επιστημονικής έρευνας................................................................................ 37 2.3. Ποιοτική και ποσοτική ........................................................................................ 39 2.4. Λέξεις κλειδιά στη μεθοδολογία της έρευνας ..................................................... 42 2.5. Οι έννοιες ως κατασκευές ................................................................................... 42 2.6. Εννοιολόγηση ...................................................................................................... 43 2.7. Λειτουργικοποίηση- Αξιοπιστία.......................................................................... 44 2.8. Εγκυρότητα ......................................................................................................... 45 2.9. Κατασκευή δεικτών ............................................................................................. 46 2.10. Σχεδιασμός Επιλογής και Μέγεθος Δείγματος .................................................... 48 vi 2.11. Πεδίο διεξαγωγής της έρευνας ............................................................................ 49 2.12. Περιγραφή του ερευνητικού εργαλείου ............................................................... 49 2.13. Μέθοδος ανάλυσης και παρουσίασης δεδομένων ........................................... 50 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ......................................................................................................................... 51 ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ ............................................................................... 51 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ....................................................................................................................... 127 4.1. Γενικά συμπεράσματα ....................................................................................... 128 4.2. Σύνοψη .............................................................................................................. 141 4.3. Παραγοντική ανάλυση....................................................................................... 142 4.4. ΈΛΕΧΓΟΣ ΜΕΤΡΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ........................................................... 143 4.5. ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ............................................... 144 4.6. ΣΥΝΟΨΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ................. 147 4.7. Εμπόδια και περιορισμοί της έρευνας ............................................................... 148 4.8. Αφορμές για περισσότερη ανάλυση .................................................................. 149 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ........................................................................................................... 149 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ .............................................................................................................. 153 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ........................................................................................ 153 Ερωτηματολόγιο ................................................................................................................ 157el
heal.advisorNameΑβδημιώτης, Σπύροςel
heal.committeeMemberNameΑβδημιώτης, Σπύροςel
heal.academicPublisherΣχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
heal.academicPublisherIDteithe-
heal.numberOfPages172-
heal.fullTextAvailabilitytrue-
heal.type.elΜεταπτυχιακή εργασίαel
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Η ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ (ΖΥΓΟΥΡΗ ΕΙΡΗΝΗ).pdfΜεταπτυχιακή Εργασία2.83 MBAdobe PDFView/Open



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12272
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.