Αεροπορικές Εταιρείες Χαμηλού Κόστους. (Bachelor thesis)

Οροϊλίδης, Μαριος


The news of low cost airline’s success in Europe inundates our media continuously: an increased number of passengers, a higher turnover and an increased profit rate are noticed compared to the previous years. Research institutions as well as scientific magazines show their interest in this topic by providing a large number of studies and articles about the operating features and future perspectives of low cost carriers. Low cost air travel has not been existing for some years only. With the Us Airline Deregulation Act in 1978, the skies in the United States have been deregulated now for more than 20 years. The so-called Liberalization of the European transport market took place in 1993 with the introduction of the "Third Package" that made free pricing and full cabotage possible. In Continental-Europe, low cost air travel has become very popular recently with a huge number of start-ups in 2002. Theories about future growth of low cost airlines predict that in the medium term they will be able to enlarge their results, but in the long term they will not be able to take away crucial shares of the market from the incumbents. With the term Low Cost Airlines it is meant the Airlines which prform regular flights and offer cheap prices. What distinguishes them from the flag carriers are the lower overheads, whilst they differentiate themselves from charters in terms of their regular and scheduled flights.Thelow-cost airlineshave been steadily increasingitspopularityin thetraveling public, mainly becauseof the attractiveprices.While they arespreadingsteadily and are prevailinginmost markets, they are tippingthe balancebetween traditionalairlines.Consequently, the in-depth study of the characteristicsand functioningof the airlinesof this typeis of special interest. Inthis dissertation,we will study: i. Thehistoryof the emergenceoflow-cost airlines. ii. The particular features of low-cost carriers iii. The historical evolution and development of low cost carriers around the world. iv. The case study of Ryanair and Eastjet
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας/Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων
Subject classification: Αερογραμμές--Κόστος λειτουργίας.
Airlines--Cost of operation.
Αεροπορικές εταιρείες--τιμές
Airlines--Rates
Keywords: αεροπορικές εταιρείες;οικονομική κρίση;χαμηλό κόστος;Airlines;economic crisis;low cost
Description: Πτυχιακή εργασία--Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας--Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων,2017--9143
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12263
Table of contents: Πίνακας περιεχομένων ΠΕΡΙΛΗΨΗ 4 ABSTRACT 6 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Αεροπορικές Μεταφορές 7 1.1 Ανάγκη μεταφοράς και μετακίνησης 7 1.2 Η εξέλιξη των αερομεταφορών-σύντομη ιστορική αναδρομή 8 1.3 Ο ρόλος των αεροδρομίων στον κλάδο των αερομεταφορών 10 1.4 Η αεροδρομιακή υποδομή της χώρας 13 1.5 Ταχέως αυξανόμενη κίνηση στα αεροδρόμια 14 1.6 Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας 15 Ιστορία 15 1.8 Η παγκόσμια αεροπορική δραστηριότητα 18 1.9 Η άρση των περιοριστικών ρυθμίσεων στις ΗΠΑ 18 1.10 H Ευρωπαϊκή προσέγγιση της απελευθέρωσης των αερομεταφορών. 19 1.11 Αεροπορικές ελευθερίες 21 1.12 Τακτικές και μη τακτικές (έκτακτες) πτήσεις 22 1.14 Η συγχώνευση των τριών ελληνικών αεροπορικών επιχειρήσεων 24 1.15 ΙΑΤΑ (International Air Transport Association) 25 1.15.1 Οι αεροπορικές εταιρείες του ΙΑΤΑ 27 1.16 O Ενιαίος Ευρωπαϊκός Ουρανός 28 1.17 Η Ελληνική Εταιρεία Εναέριων Συγκοινωνιών (ΕΕΕΣ) 31 1.18 ΤΑΕ (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις) 31 1.19 ΕΛΛΑΣ 32 1.20 Δαίδαλος 33 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο Εισαγωγή στην βιομηχανία των αερομεταφορών χαμηλού κόστους 33 2.1 Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους 34 2.2 Η εμφάνιση των LCCs 37 2.3 Η ανάπτυξη των LCCs 43 2.4 Η τωρινή κατάσταση των LCCs στην Ευρωπαϊκή αγορά 45 2.5 Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και το επιχειρησιακό τους μοντέλο. 47 2.6 ΗΠΑ: Η Southwest και η «γέννηση» της έννοιας του χαμηλού κόστους 49 2.7 Το μοντέλο της Southwest Airlines (Southwest-model) 50 2.8 Ιστορική αναφορά –South West Airlines 50 2.9 Καινοτομία 1971-1978 53 2.10 Προσδιοριστικοί παράγοντες εισόδου και ανάπτυξης των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους 54 2.11 Η στρατηγική απάντηση των «παραδοσιακών αερομεταφορέων» στο μοντέλο των αερομεταφορέων χαμηλού κόστους (LCCs) 59 2.12 Η ευρωπαϊκή διάσταση του μοντέλου των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους (Low Cost Carriers ή No-frill carriers). 62 2.13 Η αγορά των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους στην ΕΕ. 65 2.14 Η ανάπτυξη των αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους 2006-2010 73 2.15 Αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και αεροδρόμια 74 2.16 Εταιρείες χαμηλού κόστους και επίδραση στο φυσικό περιβάλλον 75 2.17 Βασικά χαρακτηριστικά των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους 76 2.17.1 Παροχές 79 2.17.2 Διανομή του προϊόντος τους απευθείας στον καταναλωτή 80 2.18 Μοναδικό αντικείμενο προσφοράς τους είναι η πτήση 81 2.19 Μειονεκτήματα αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους 83 2.20 Ταξιδιωτική ασφάλιση στις εταιρείες χαμηλού κόστους 83 2.21 Εταιρείες χαμηλού κόστους που πτώχευσαν 84 2.21.1 Η περίπτωση της Skyeurope 85 2.21.2 Καταβολή αποζημίωσης στους επιβάτες μετά από πτώχευση αεροπορικών εταιρειών 86 2.22 Οι μεγάλες εταιρείες αντιγράφουν τις μικρές 87 2.23 Λόγοι Επιτυχίας των μοντέλου Αεροπορικών Εταιριών που βασίζονται στις κρατήσεις μέσω Internet (Low Cost) 88 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3ο Παρουσίαση της Ryanair 90 3.1 Ιστορική αναδρομή της Ryanair 90 3.2 Περιορισμοί του αερομεταφορέα 92 3.3 Αποσκευές και Χειραποσκευές 92 3.4 Προτεραιότητα επιβίβασης 93 3.5 Ματαίωση Πτήσεων 93 3.6 Η στρατηγική που ακολουθεί η Ryanair 94 3.7 Η Ryanair ιδρύει 3 καινούριες βάσεις στο Marrakech, στο Fez και στα Χανιά 96 3.9 Οι χαμηλές τιμές της Ryanair είναι φθηνότερες από μια διαδρομή ταξί! 97 3.10 Ryanair: Hub στα Χανιά και σύνδεση με Θεσσαλονίκη 98 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4o Παρουσίαση της ΕΑSΥJΕΤ 99 4.1 Εισαγωγικά στοιχεία 99 4.2 Η φιλοσοφία της EASYJET 100 4.3 Τιμολογιακή πολιτική 102 4.4 Στατιστικά στοιχεία επιβατών 103 4.5 Στρατηγική ανάλυση της EASYJET 104 4.5.1 Επιχειρησιακή στρατηγική 107 4.5.2 Επιχειρηματική στρατηγική 110 4.6 SWOT Analysis 111 4.6.1 Δυνάμεις- Strengths 112 4.6.2 Αδυναμίες- Weaknesses 113 4.6.3 Ευκαιρίες- Opportunities 114 4.6.4 Απειλές- Threats 116 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 Συμπεράσματα 117 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (ΞΕΝΗ) 119 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ (ΕΛΛΗΝΙΚΗ) 121
Appears in Collections:(πρωην) Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12263
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.