΄΄Η επίδραση της εκπαίδευσης στην εκτίμηση της γλυκαιμικής ρύθμισης και του λιπιδαιμικού προφίλ μεταξύ Ελλήνων, Αλβανών μεταναστών και Πόντιων παλιννοστούντων με ΣΔτ2΄΄ (Master thesis)

Μαζιώτη, Χριστίνα


Introduction: Diabetes mellitus (DM) is a common chronic disease accompanied by serious complications. Systematic training for managing DM is an important part of its prognosis. Factors such as gender, economic situation, origin, etc. may affect the progression of this chronic disease. Purpose: To investigate the impact of systematic on the assessment of glycemic control and lipid profile by comparing certain metabolic parameters between three populations of different origins. Material & MethodThe sample consisted of 150 patients with DM2 (50 patients from each origin) who were treated and monitored at a semi-urban diabetic outpatient clinic in Attica, Greece. The study was based on the individual history and laboratory findings of each patient over a six-month period. Data analysis was performed with the SPSS v23 statistical program. Results:From the statistical analysis, almost all of the clinical characteristics were found to be improved compared with the measurements before the educational intervention. Origin was found to play a significant role to the clinical measurements after the intervention (Weight_ 2 p = 0.00, BMI_ 2 p = 0.00, HbA1c_2 p = 0.03, Cholesterol_2 p = 0.00, LDL_2 P = 0.00, Blood Glucose_2 p = 0.01, Triglycerides_2 p = 0.01). Greek population had better results and compliance rates from the other two subgroups. Conclusions: Educational interventions related to the management of DM and compliance with the relevant protocolsmay improve the clinical measurements of patients with DM2. Origin a significant factor in compliancetotherapeutic protocols anddisease management.
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας/Τμήμα Νοσηλευτικής
Subject classification: Diabetes--Greece
Διαβήτης--Ελλάδα
Διαβήτης--Αλβανία
Diabetes--Albania
Μεταβολισμός--Ρύθμιση
Metabolism--Regulation
Keywords: σακχαρώδης διαβήτης;γλυκαιμικός έλεγχος;λιπιδαιμικό προφίλ;μετανάστευση;εκπαίδευση;diabetes mellitus;glycemic control;lipid profile;education;immigration
Description: Μεταπτυχιακή εργασία--Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας--Τμήμα Νοσηλευτικής,2017--9152
URI: http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12254
Item type: masterThesis
General Description / Additional Comments: Μεταπτυχιακή
Subject classification: Diabetes--Greece
Διαβήτης--Ελλάδα
Διαβήτης--Αλβανία
Diabetes--Albania
Μεταβολισμός--Ρύθμιση
Metabolism--Regulation
Item language: el
Item access scheme: account
Institution and School/Department of submitter: Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας/Τμήμα Νοσηλευτικής
Publication date: 2017-11-09
Bibliographic citation: <<Χριστίνα Μαζιώτη>>, <<΄΄Η επίδραση της εκπαίδευσης στην εκτίμηση της γλυκαιμικής ρύθμισης και του λιπιδαιμικού προφίλ μεταξύ Ελλήνων, Αλβανών μεταναστών και Πόντιων παλιννοστούντων με ΣΔτ2΄΄>>, <<Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας/Τμήμα Νοσηλευτικής>>, <<Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης>>, <<2017>>
Abstract: Εισαγωγή: Ο Σακχαρώδης Διαβήτης (ΣΔ) είναι ένα συχνό χρόνιο νόσημα που συνοδεύεται από σοβαρές επιπλοκές. Η συστηματική εκπαίδευση για τη διαχείριση του ΣΔ αποτελεί σπουδαίο ρόλο στην πρόγνωσή του. Παράγοντες όπως το φύλο, η οικονομική κατάσταση, η καταγωγή κ.α. επηρεάζουν την εξέλιξη της νόσου. Σκοπός: Η διερεύνηση της επίδρασης της συστηματικής εκπαίδευσης στην εκτίμηση της γλυκαιμικής ρύθμισης και του λιπιδαιμικού προφίλ μέσα από τη σύγκριση μεταβολικών παραμέτρων μεταξύ τριών πληθυσμών διαφορετικής καταγωγής. Υλικό & μέθοδος: Το υλικό της μελέτης αποτέλεσαν 150 ασθενείς με ΣΔ2 που βρίσκονται υπό θεραπεία και παρακολουθούνται σε Τακτικό Εξωτερικό Διαβητολογικό Ιατρείο ημιαστικής περιοχής. Η μελέτη έγινε με βάση το ατομικό ιστορικό και τα εργαστηριακά ευρήματα του κάθε ασθενή κατά τη διάρκεια ενός εξαμήνου. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το στατιστικό πακέτο SPSSv23. Αποτελέσματα:Από τη στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων, σχεδόν όλα τα κλινικά χαρακτηριστικά βρέθηκαν βελτιωμένα σε σχέση με τις μετρήσεις πριν την εκπαιδευτική παρέμβαση. Από τη στατιστική ανάλυση αναδείχθηκε με σαφήνεια ο ρόλος της καταγωγής στις κλινικές μετρήσεις που έπονταν της εκπαίδευσης (Βάρος _2 p=0,00, ΔΜΣ_ 2 p=0,00, HbA1c_2 p=0,03, Χοληστερίνη_2 p=0,00, LDL_2 p=0,00, Γλυκόζη αίματος_2 p=0,01, Τριγλυκερίδια_2 p=0,01). Οι έλληνες είχαν καλύτερα αποτελέσματα και ποσοστά συμμόρφωσης, ακολούθησαν οι πόντιοι παλιννοστούντες και έπειτα οι ασθενείς αλβανικής καταγωγής. Συμπεράσματα: Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις σχετικά με τη διαχείριση της νόσου του ΣΔ αλλά και η τήρηση των σχετικών πρωτοκόλλων, είναι δυνατό να βελτιώσουν τα κλινικά χαρακτηριστικά των ασθενών που σχετίζονται με το ΣΔ. Η καταγωγή διαδραματίζει σημαντικό παράγοντα στη συμμόρφωση στα θεραπευτικά πρωτόκολλα και στη διαχείριση της νόσου.
Introduction: Diabetes mellitus (DM) is a common chronic disease accompanied by serious complications. Systematic training for managing DM is an important part of its prognosis. Factors such as gender, economic situation, origin, etc. may affect the progression of this chronic disease. Purpose: To investigate the impact of systematic on the assessment of glycemic control and lipid profile by comparing certain metabolic parameters between three populations of different origins. Material & MethodThe sample consisted of 150 patients with DM2 (50 patients from each origin) who were treated and monitored at a semi-urban diabetic outpatient clinic in Attica, Greece. The study was based on the individual history and laboratory findings of each patient over a six-month period. Data analysis was performed with the SPSS v23 statistical program. Results:From the statistical analysis, almost all of the clinical characteristics were found to be improved compared with the measurements before the educational intervention. Origin was found to play a significant role to the clinical measurements after the intervention (Weight_ 2 p = 0.00, BMI_ 2 p = 0.00, HbA1c_2 p = 0.03, Cholesterol_2 p = 0.00, LDL_2 P = 0.00, Blood Glucose_2 p = 0.01, Triglycerides_2 p = 0.01). Greek population had better results and compliance rates from the other two subgroups. Conclusions: Educational interventions related to the management of DM and compliance with the relevant protocolsmay improve the clinical measurements of patients with DM2. Origin a significant factor in compliancetotherapeutic protocols anddisease management.
Table of contents: ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ 1 ΣΑΚΧΑΡΩΔΗΣ ΔΙΑΒΗΤΗΣ 2 1.1 Ορισμός σακχαρώδη διαβήτη 2 1.2 Ιστορικές αναφορές 2 1.3 Ταξινόμηση Σακχαρώδη Διαβήτη 3 1.3.1 Σακχαρώδης Διαβήτης τύπου 1 3 1.3.2 Σακχαρώδης Διαβήτης Τύπου 2 4 1.3.3 Διαβήτης κύησης 5 1.3.4 Άλλοι τύποι Σακχαρώδη Διαβήτη 6 1.4 Επιδημιολογικά στοιχεία του Διαβήτη 6 1.4.1 Ο Σακχαρώδης Διαβήτης στον κόσμο 6 1.4.2 Ο Σακχαρώδης Διαβήτης στην Ευρώπη 7 1.4.3 Ο Σακχαρώδης Διαβήτης στην Ελλάδα 8 1.5 Παθογένεια Σακχαρώδη Διαβήτη 8 1.5.1 Παθογένεια ΣΔ τύπου 1 8 1.5.2 Παθογένεια ΣΔ τύπου 2 9 1.6 Συμπτωματολογία Σακχαρώδη Διαβήτη 12 1.7 Διάγνωση του Σακχαρώδη Διαβήτη 13 1.8 Πρόληψη του Σακχαρώδη Διαβήτη 14 1.8.1 Πρόληψη ΣΔ τύπου 1 14 1.9 Αντιμετώπιση Σακχαρώδη Διαβήτη 15 2 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΑΚΧΑΡΩΔΗ ΔΙΑΒΗΤΗ 16 2.1 Εκπαίδευση και ενημέρωση ασθενών με διαβήτη 16 2.2 Η σημασία της εκπαίδευσης και της ενημέρωσης 17 2.3 Ψυχολογική προσέγγιση σε διαβητικούς ασθενείς 18 2.4 Ποιότητα ζωής των ασθενών με ΣΔ 20 2.5 Εκπαίδευση του διαβητικού ασθενή στην αυτοδιαχείριση 22 2.6 Η εκπαίδευση του ασθενούς ως παρέμβαση ελέγχου της νόσου 24 2.7 Τεχνικές προσέγγισης και επικοινωνίας 25 2.8 Νεότερα μοντέλα προσέγγισης των ατόμων με σακχαρώδη διαβήτη 26 3 ΓΛΥΚΑΙΜΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΛΙΠΙΔΑΙΜΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ 31 3.1 Γλυκαιµική ρύθμιση στο Σακχαρώδη Διαβήτη 31 3.2 Στόχοι - Εκτίμηση επιθυμητής γλυκαιμικής ρύθμισης 31 3.2.1 Γλυκαιμικοί Στόχοι 31 3.2.2 Εκτίμηση της γλυκαιμικής ρύθμισης 32 3.2.3 Θεραπευτική προσέγγιση 32 3.3 Λιπιδαιμικό προφίλ στο Σακχαρώδη Διαβήτη 38 3.3.1 Διαβητική Δυσλιπιδαιμία 40 3.3.2 Διαβητική Υπερλιπιδαιμία 40 4 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ–ΠΟΛΥΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΔ 50 4.1 Έννοια της μετανάστευσης 50 4.2 Μορφές μετανάστευσης 50 4.3 Αίτια μετανάστευσης 51 4.4 Πολιτισμός και υγεία 51 4.5 Μετανάστευση - Πολυπολιτισµικότητα και υγεία 52 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ 58 2 ΥΛΙΚΟ ΚΑΙ ΜΕΘΟΔΟΣ 59 2.1 Το δείγμα της μελέτης 59 2.1.1 Κριτήρια επιλογής δείγματος 59 2.1.2 Κριτήρια αποκλεισμού δείγματος 59 2.2 Μεθοδολογία εκπαιδευτικής παρέμβασης 60 2.2.1 Τεχνικές εκπαίδευσης & συχνότητα εκπαιδευτικών παρεμβάσεων 60 2.2.2 Περιεχόμενο εκπαιδευτικού προγράμματος 61 2.3 Δεοντολογία της έρευνας 62 3 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 63 3.1 Δημογραφικά χαρακτηριστικά 63 3.2 Κλινικά χαρακτηριστικά 65 3.3 Τήρηση πρωτοκόλλου αυτοελέγχου 66 3.4 Τήρηση πρωτοκόλλου εφαρμογής ινσουλινοθεραπείας 68 3.5 Τήρηση πρωτοκόλλου διατροφής 70 3.6 Κλινικές μετρήσεις 72 4 ΣΥΖΗΤΗΣΗ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 78 4.1 Συζήτηση 78 4.2 Περιορισμοί μελέτης 81 4.3 Συμπεράσματα - Προτάσεις 81 5 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ 83 6 ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 96 6.1 Έγκριση μελέτης από το Γ.Ν.Ελευσίνας ΄΄Θριάσιο΄΄ 96 6.2 Πρότυπο δήλωσης συμμετοχής – συναίνεσης ασθενή 98 6.3 Πρωτόκολλο εκπαίδευσης διαβητικού ασθενή 99
Advisor name: Τσαλογλίδου, Αρετή
Examining committee: Τσαλογλίδου, Αρετή
Publishing department/division: Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας/Τμήμα Νοσηλευτικής
Publishing institution: teithe
Number of pages: 152
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Διατριβές

Files in This Item:
There are no files associated with this item.



 Please use this identifier to cite or link to this item:
http://195.251.240.227/jspui/handle/123456789/12254
  This item is a favorite for 0 people.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.